Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Podłączenie turbiny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Podłączenie turbiny
Autor Wiadomość
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 22:55   [R75] Podłączenie turbiny
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Witam, mam pytanie, czy dostanę gdzieś schemat, lub obrazowy opis podłączenia wszystkich wężyków podciśnieniowych do turbiny ? Pan, który mi wymieniał, się lekko zawahał podpinając je i tak sobie myślę, czy wszystko jest na 100% ok ? Trzy wężyki idą od turbiny. Który dokąd idzie ??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lis 24, 2010 20:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 22:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 08:44   

raffi5000, już chyba wcześniej proponowałam Ci ściągnięcie RAVE ze strony klubowej. Naprawdę Ci się przyda :smile:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 15:53   

co to jest ten rave ?? jak go ściągnąć ?
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 16:00   

To jest fabryczna instrukcja serwisowa:

RAVE
_________________
Pozdr.
Dukat11
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sie 05, 2010 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 16:00   

http://www.roverki.pl/ind...owe-do-roverkow

piąty punkt ...


edit:
się spóźniłem

Pokaż zdjęcia jak wyglądają te wężyki - może coś pomogę
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sie 05, 2010 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 16:47   

dziękuję kasjopeja.

Marrkus, daj mi chwilę. Muszę popstrykać trochę.

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2009 18:37 ]
trzeci rave niedostępny. error - tomek nie został odnaleziony na serwerze

szkoda :cry:

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2009 21:11 ]
http://w466.wrzuta.pl/obraz/0UJxeolw76O/sn854312

na tej fotce widać przewód, który odchodzi od jak myslę regulatora ciśnienia paliwa do turbiny. Nie ma pewności do której końcówki.

http://w466.wrzuta.pl/obraz/a7lqU9023Ga/sn854313

na fotce nr 2 widać część turbiny. Zaznaczone sytrzałkami są widoczne dwie końcówki (trzecia jest niewidoczna. będzie na nast. fotce) Lewa strzałka pokazuje końcówkę przy jakimś tłoczku od którego wychodzi dźwignia. Prawa strzałka pokazuje końcówkę która jest przy dolocie powietrza do tyrbiny.

http://w466.wrzuta.pl/obraz/0Oted7BjR4K/sn854315

trzecia fotka pokazuje ten sam widok turbiny. Strzałka wyjaśnia gdzie znajduje się trzecia końcówka. Jest za wężem wylotowym z turbiny. Nie ma widoczności na nią z tej pozycji, więc strzałka wyjaśnia mniej więcej gdzie ona jest.

http://w466.wrzuta.pl/obraz/0fG7BsVxAvU/sn854318

na czwartej fotce strzałki pokazują dwa przewody, które mają być podłączone do turbiny. Nie ma pewności, do których końcówek. Wychodzą z zaworu elektro-ciśnieniowego przypiętego do obudowy filtra powietrza.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 19:33   

Proszę uzupełnić dane roverka w temacie, zgodnie z zasadami kącika.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 16:51   

kasjopea napisał/a:
raffi5000, już chyba wcześniej proponowałam Ci ściągnięcie RAVE ze strony klubowej. Naprawdę Ci się przyda
Na pewno się przyda ,tylko wątpię czy w tym temacie, dlatego dobrze jest wcześniej oznaczyć przewody.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 16:54   

właśnie przeglądam, ale nie ma nic o serii 1.8T. Myślałem, że będzie w trzecim rave, ale plik jest niedostępny :-(
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 17:02   

Przeczytaj to http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#375782
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 18:25   

Dobra próbujemy coś z tym fantem zdziałać.

Liczę że ogólne zasady zaturbiania w obu konstrukcjach są podobne (jedna to moja T-seria druga twoja K-seria)

Tu masz ogólny schemat obiegu powietrza w silniku z turbiną (to akurat moja T-seria):



U ciebie na pierwszym zdjęciu masz pokazany wężyk którym jest przekazywany poziom ciśnienia w kolektorze dolotowym za przepustnicą - podłączasz to do zaworku by-pass - jest on odpowiedzialny za zmniejszanie ciśnienia w momencie zamknięcia przepustnicy (na schemacie powyżej nr 6)

Na zdjęciu nr 2 lewa strzałka wskazuje actuator (taki siłownik sterujący zaworem upustowym) jego zadanie to uchylenie zaworu a tym samym zmniejszenie ciśnienia spalin podawanych na część gorącą turbiny, skutek tego jest taki że wirnik turbo zmniejsza obroty i ciśnienie doładowania spada. powinien być tu podłączony przewód z EBC czyli tego ustrojstwa pokazanego na zdjęciu nr 4. Wydaje mi się że powinien to być ten żółty przewód a nie czarny jak masz to podłączone aktualnie.
W tym EBC masz chyba podłączone dobrze, ten obok żółtego musi iść do dolotu gdzieś za filtrem powietrza, a ten jeden obok wtyczki elektrycznej po lewej stronie (zdj. nr 4) do kolektora dolotowego gdzieś przed przepustnicą ale już za turbiną.
Ostatnio zmieniony przez Marrkus Sob Wrz 26, 2009 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 21:57   

ok, wężyk idący od zaworu z ciśnieniem za przepustnicą podłączam do zaworku nr 1 (by-passa ). Actuator łączę z zaworkiem nr 1 w EBC. Czyli pozostaje mi połączyć zawór nr 2 w EBC z zaworkiem nr 2 w turbinie. Trochę inaczej jak w schemacie podanym w poprzednim poście. Zawór ten znajduje się coprawda na obudowie turbiny, ale zdaje się, że przy wylotowym miejscu, więc przed przepustnicą, ale też przed intercoolerem. Uf, sprawdzam jutro....hm. Przy okazji pragnę podziękować za zaangażowanie.

[ Dodano: Nie Wrz 27, 2009 23:24 ]
arkus, jesteś fantastic pomagier :mrgreen: kilkanaście koników zmarwychwstało. Auto bzyka jak torpeda teraz i spalanie też ładniusie :rotfl: dziękuję wszystkim za rady. Dziękuję Marrkus za schemacik. Pozdrawiam
Rafal
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 17:11   

Nie ma sprawy - właśnie w tym celu to forum powstało (a nie do karmienia troli)

Napisz może jeszcze co było nie tak podłączone - będzie na przyszłość dla innych używających opcji szukaj
 
 
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 17:06   

wężyk idący od listwy ciśnieniowej paliwa podłączony był do actuatora, zamiast do by-passa, a żółty wężykbył podłączony do wylotu przed przepustnicą zamiast do actuatora. Ups :roll:

[ Dodano: Wto Sie 03, 2010 18:06 ]
na zdjęciu dwie strzałki ukazują dwa punkty do których podpinamy wężyki. Strzałka nr 2 to wylot ciśnienia roboczego sprężonego powietrza, od którego odchodzić ma wężyk, który poprzez EBC kieruje ciśnienie do aktuatora otwierającego wastegate.
Strzałka nr 1 natomiast pokazuje podłączenie wężyka, który nie mam 100% pewności dokąd ma iść ? Jak rozumiem jest to blow-off ?
I jeszcze jedno pytanie, czy EBC ma być cały czas otwarty (przedmuch) i wastegate bedzie się otwierał wtedy, gdy ciśnienie robocze będzie miało taką wartość, na jaką ustawiony jest aktuator ? Czy zawór EBC mma być cały czas nieprzepustowy, a otwierać się ma przy pracy silnika pod obciążeniem i pod wpływem wyższego podciśnienia w kolektorze ssącym ?
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 17:41   

Na chłopski rozum EBC ma być nieprzelotowy a otwierać się jedynie w momencie przekroczenia ciśnienia. W zasadzie to EBC ma jedno wejście i dwa wyjścia. Pierwsze idzie do aktuatora drugie z powrotem do kolektora. W normalnej pozycji powietrze przez ebc idzie do kolektora a w momencie przekroczenia ciśnienia przełącza na aktuator. czyli przedmuch jest ale tylko przez jedno z wyjść. Przez drugie powinno popłynąć w momencie podłączenia napięcia do ebc .

Co do tego co jest zaznaczone nr 1 na zdjęciu to nie jest blow-off tzn ma takie same zadania ale nazywa się inaczej, jest to by-pass. W momencie zamknięcia przepustnicy ciśnienie w dolocie przed przepustnicą rośnie i wirnik turbiny szybko by wyhamował, by temu zapobiec otwiera się ten zaworek i ciśnienie zza turbiny (a z przed przepustnicy) podawane jest ponownie na turbinę - jednym słowem mieli cały czas to samo powietrze. a sterowane jest podciśnieniem wytwarzanym w kolektorze dolotowym za przepustnicą.
Proponował bym podłączyć ten wężyk:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] kolanko turbiny 35/50 mm
dawidd Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Maj 03, 2019 21:16
dawidd
Brak nowych postów [R75] modyfikacja turbiny
gingol Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Wrz 19, 2012 19:56
gingol
Brak nowych postów [MG ZT-T] Olej z turbiny?
femoris Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Wrz 13, 2010 22:56
apples
Brak nowych postów [R75] luz osiowy turbiny - dopuszczalny czy nie?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 22 Nie Lis 22, 2015 01:59
Markzo
Brak nowych postów [R75] Filtr od elektrozaworu do turbiny
dziuniek Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Cze 23, 2012 06:59
dziuniek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink