Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i 1,4 1997] Nie pali rano, gaśnie w trakcie jazdy!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i 1,4 1997] Nie pali rano, gaśnie w trakcie jazdy!
Autor Wiadomość
zizu77 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Miasto Będzin



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 08:04   [R214i 1,4 1997] Nie pali rano, gaśnie w trakcie jazdy!

Witam.
Jestem w kropce, wymieniłem już czujnik wału i cewkę.
Dalej występuje problem bo rano ok godziny 7-8 nie chce odpalić.
Akumulator i rozrusznik ok.
Jak już robi się cieplej lub mniej wilgotno to odpala i jedzie dobrze i równo silnik pracuje.
Co może być jeszcze do wymiany?
Ostatnio zmieniony przez zizu77 Wto Paź 06, 2009 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 08:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeevS 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 08:43   

a świece wymienione ?
 
 
zizu77 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Miasto Będzin



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 08:55   

Wiesz, nie wydaje mi się że to świece, skoro nawet nie ma ochoty zakręcić. Zresztą nie mogą paść wszystkie naraz. To samo dotyczy przewodów WN chyba.
Mam pytanie czy może to być jeszcze czujnik temperatury? Chociaż wskazówka pokazuje dobrze temperaturę silnika.
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 10:17   

zizu77 napisał/a:
Wiesz, nie wydaje mi się że to świece, skoro nawet nie ma ochoty zakręcić.


Czyli nawet rozrusznik nie kręci ? (dobrze zrozumiałem).


zizu77 napisał/a:
Mam pytanie czy może to być jeszcze czujnik temperatury? Chociaż wskazówka pokazuje dobrze temperaturę silnika.


Za wskazania na desce odpowiedzialny jest inny czujnik.
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 10:51   

Gdyby padł czujnik temp to wentylator kręciłby sie non stop.
Właśnie dziś padł mi, na szczęście jest chyba ten sam co w BMW więc z wymianą chyba nie bedzie problemu.
A samochód nie pali bo za uboga mieszanka (tzn mi palił ale zaraz gasł). Dopiero jak udało mi sie go wkręcić na 2k rpm to pojechałem.
_________________
:)
 
 
zizu77 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Miasto Będzin



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 11:09   

Kręci jak należy. Tylko nie chce ani na moment zaskoczyć.
Dzięki za pomoc dzisiaj był mój "nadworny" mechanik i stwierdził że to czujnik temp. wody (ten od załączania ssania). Są dwa - jeden od wskażnika na desce rozdz. a drugi od załączania ssania i włąśnie z tym są problemy.

PS. Jak ktoś ma taki sprawny to dajcie cynk. (Chyba brązowa wtyczka).
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 11:14   

To chyba ta część choć pewien nie jestem (bo przecież są 2 :) )
jest za 20 jest za 40 i za 75zł ...
nie wiem czym sie różnią
poszukaj "na allegrze" ;)
tu średnia półka cenowa.
http://www.allegro.pl/ite..._mg_7_3272.html
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 11:17   

zizu77 napisał/a:
skoro nawet nie ma ochoty zakręcić

zizu77 napisał/a:
Kręci jak należy

staraj sie dokladniej opisywac problem bo podales dwie sprzeczne rzeczy
 
 
 
zizu77 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Miasto Będzin



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 08:24   

Chyba czujnik temperatury ale jeszcze zapytam czy takie mogą być objawy:
Jadę wczoraj z 15 minut, silnik ciepły, wszystko ok, nagle wskazówka obrotów na zero, silnik nie reaguje na gaz, ale żadna kontrolka się nie zapala i prędkościomierz działa.
Po 5 sekundach jedzie normalnie, za chwilę to samo ale jakoś dojechałem bez gaszenia silnika.
Dzisiaj na światłach zgasł mi i nie chciał zapalić, zdjąłem wtyczkę z czujnika temperatury (brązowa wtyczka - dwuprzewodowy z boku) i zapalił.

Druga sprawa to czujniki temperatury są dwa jeden z boku drugi z dołu. Ten z boku ma dwa przewody ten z dołu ma 1 przewód - czemu?
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 08:54   

zizu77 napisał/a:
Dzisiaj na światłach zgasł mi i nie chciał zapalić, zdjąłem wtyczkę z czujnika temperatury (brązowa wtyczka - dwuprzewodowy z boku) i zapalił.


A jak zdjołeś wtyczkę to załączył Ci się wentylator chłodnicy ?.



zizu77 napisał/a:

Druga sprawa to czujniki temperatury są dwa jeden z boku drugi z dołu. Ten z boku ma dwa przewody ten z dołu ma 1 przewód - czemu?


Bo drugim "przewodem" jest masa silnika.
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 09:00   

Przy walniętym czujniku temperatury wskazówka obrotów jest na 1100rpm. Ja wczoraj wymieniłem czujnik 60zł w plecy (+cyrki z odpowietrzaniem układu) - bo jak sie okazało kabelek sie urwał.
Ale pod izolacją i nie widziałem.

Ale przynajmniej mam nowy czujnik. Od.... Jaguara i Land Rovera.
Nie wiem czemu ale w sklepie dobrali taki a nie od BMW jak na Allegro.
Ja tam sie nie znam.

Grunt że działa.

edit:
zauważyłem ze czujnik który miałem w samochodzie jak i ten nowy jest dostosowany do klucza 19. A ten z BMW/MG Rover do klucza 22. Więc chyba ten od Jaguara bardziej pasował, chyba ze był juz wcześniej wymieniany. A Wy jak macie?
 
 
zizu77 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Miasto Będzin



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 09:47   

Wentylator się załączył po zdjęciu wtyczki z czujnika, choć nie wiem być może od tego drugiego czujnika bo ten dwuprzewodowy to chyba od ssania?

A czy moze być to wina zawieszania się silniczka krokowego? Gdzie go można znaleźć pod maską?
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 10:25   

zizu77 napisał/a:
Wentylator się załączył po zdjęciu wtyczki z czujnika, choć nie wiem być może od tego drugiego czujnika bo ten dwuprzewodowy to chyba od ssania?


Wentylator załączył Ci się po zdjęciu wtyczki tej z dwoma przewodami i prawidłowo tak ma być.

zizu77 napisał/a:
A czy moze być to wina zawieszania się silniczka krokowego? Gdzie go można znaleźć pod maską?


Silniczek krokowy do przeczyszczenia (profilaktycznie)
Do sprawdzenia czujnik położenia przepustnicy TPS
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
Ostatnio zmieniony przez xkrzychux Czw Paź 01, 2009 14:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zizu77 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Miasto Będzin



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 12:25   

Dzięki, a ten czujnik położenia przepustnicy gdzie się znajduje?
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 14:12   

zizu77 napisał/a:
Dzięki, a ten czujnik położenia przepustnicy gdzie się znajduje?


Na fotce zaznaczyłem dodatkowo.
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
zizu77 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Miasto Będzin



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 11:12   

Kurcze jakoś te załączone fotki mi się nie wyświetlają. Jakoś się to załącza?
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 11:46   

zizu77 napisał/a:
Kurcze jakoś te załączone fotki mi się nie wyświetlają. Jakoś się to załącza?


Musisz być zalogowany i to chyba tyle.
_________________
Krzychu (Rawa Maz.)
R 416Si
 
 
zizu77 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Miasto Będzin



Wysłany: Pon Paź 05, 2009 12:20   

Sprawa chyba dotyczy silniczka krokowego. Po odpięciu sprawdziliśmy jak się wysuwa i chyba niewiele bo to załączaniu i wyłączaniu wtyczki czujnika temperatury wysuwał się tak moze kilka mm. Czy to normalne?
Jak odpiąłem i wpiąłem wiązkę przewodów czujnikowych od kompa to trzpień wysunął się do końca bo wypadł i trzeba go było montować spowrotem.
Był brudny jakby przepalony olej? Wyczyściliśmy i WD40 i zapięty spowrotem. Narazie jest ok. Na czym może polegać jeszcze konserwacja tego silniczka?

[ Dodano: Pon Paź 05, 2009 13:20 ]
Jeszcze dodam, że obroty na zimnym są ok 1100-1200. Normalnie na jałowym ok 800-900. Ale jak dodam gazu to przez chwilę się trzyma 1100 a za moment opada na 800. Czy to wina tego silniczka?
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Paź 05, 2009 12:59   

zizu77 napisał/a:
bo to załączaniu i wyłączaniu wtyczki czujnika temperatury wysuwał się tak moze kilka mm. Czy to normalne?


tak to jest normalne, wystarczy bardzo mały otwór żeby silnik dostał odpowiednią ilość powietrza do wzbogacenia mieszanki

zizu77 napisał/a:
Na czym może polegać jeszcze konserwacja tego silniczka?

właśnie na takim oczyszczeniu jak zrobiłeś ewentualnie kąpiel w ropie żeby usunąć stare sadze i olej

zizu77 napisał/a:
jak dodam gazu to przez chwilę się trzyma 1100 a za moment opada na 800.

tak właśnie powinien zachowywać się silnik ze sprawnym silnikiem krokowym
podwyższone obroty zapobiegają zgaśnięciu silnika po 1-2s komp ustala obroty biegu jałowego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zizu77 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Miasto Będzin



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 09:18   

W takim razie już sam nie wiem. Dzisiaj znów to samo. Co prawda rano odpalił ale jadąc odcinek 10km stawałem 3 razy.
Pomagało odpięcie/podłączenie wtyczki czujników z takiej czarnej plastikowej skrzyneczki obok komputera (prawa strona obok akumulatora) - po podłączeniu było słychać jak silniczek krokowy sporo pracuje. A tak przy okazji co to jest???

Plizz o podpowiedź co dalej robić.

[ Dodano: Wto Paź 06, 2009 10:18 ]
Załączam zdjęcie (pożyczone) z zaznaczonym modułęm. Wiecie co to jest i co do niego wchodzi?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 IDT gaśnie w trakcie jazdy]
Rifer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Maj 28, 2020 20:25
shrek
Brak nowych postów [R220sdi]Gasnie (?) w trakcie jazdy
xtek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Wto Kwi 27, 2010 05:20
tronsek
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] samochód gaśnie w trakcie jazdy
opal5 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Wrz 22, 2010 10:55
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [214i 1.4 LPG,98r] Silnik gaśnie w trakcie jazdy po kałużach
moobilk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Wrz 06, 2007 08:20
moobilk
Brak nowych postów [R214]Gaśnie w trakcie jazdy i nie odpala, rozr. nie kręci.
Radziu08 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sro Mar 22, 2017 14:21
Radziu08



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink