Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Sie 21, 2009 10:20 [R75] Zamek drzwi - z anglika
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich, sporo przeglądałem forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Czy zamek drzwi przednich pasuje z wersji angielskiej ( nie chodzi mi o działanie kluczyka) tylko czy fizycznie się zamontuje i czy będzie chodził elektrycznie? A może ktoś ma doświadczenie w naprawie zamków, mam jeden dobry silniczek i zastanawiam się czy dało by się go podmienić w miejsce spalonego?
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Cze 16, 2011 21:54, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 21, 2009 10:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Sie 21, 2009 10:43
kerbi napisał/a:
Czy zamek drzwi przednich pasuje z wersji angielskiej ( nie chodzi mi o działanie kluczyka)
pasuje i bedzie działał elektrycznie.
[ Dodano: Pią Sie 21, 2009 11:52 ]
kerbi napisał/a:
mam jeden dobry silniczek i zastanawiam się czy dało by się go podmienić w miejsce spalonego?
jak masz akurat ten co padł , to można przełożyć ,ale to skomplikowane jak nie znasz zasady działania zamka ,dlatego radzę przełożyć tylko zamki , a póżniej pobawić sie zepsutym zamkiem i sprawdzić co padło i ewntualnie naprawić.W zamku są 2 silniczki ale różnią się obrotami i wałkiem .
[ Dodano: Pią Sie 21, 2009 14:13 ] kerbi, jak zdecydujesz się na zamek od anglika, to radzę unieszkodliwić zaczepy od oparcia tylnego siedzenia, by można wejść przez bagażnik.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sie 31, 2009 19:35
Pierwsze spostrzeżenia, zamek rozebrałem nie ma problemu, silniczek który miałem to nie ten co mi potrzeba. Rozebrałem zepsuty syf okrutny, mały pilniczek iglaczek do lekkiego oczyszczenia i .... eureka silniczek przemowił . Zamek poskładałem nie ma wielkich problemów, teraz tylko muszę podłączyć i zobaczyć czy cyka i zawieźć w październiku do ojca do zakładu co by mi fachowo znitowali jak w orginale. Myślę że cos z tego będzie.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Sie 31, 2009 20:23
a mi przedni prawy sie nie otwiera ALE... zamyka sie tylko z pilota a z kluczyka już nie chce... może to być wina kostki przy drzwiach??? bo nie działały mi lusterka i to były styki w kostce...
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sie 31, 2009 20:31
Raczej to wina silniczków, u mnie było tak lewy przód nie otwierał się z pilota, ale zamykał się o dziwo od srodka przyciskiem nie zamykal się. dziwne bardzo rozwiązania stosowali tu.
Właśnie mam taki sam problem z drzwiami od kierowcy-zamyka się z pilota, ale nie chce otwierać, a przyciskiem w środku nie reaguje w ogóle
Mówiąc "silniczki" macie na myśli siłowniki w drzwiach???
A właśnie takie standardowe siłowniki pasują czy są jakieś specjalne???
Filip, zgadza się.
W R75 zamki drzwi są zamykane i otwierane za pomocą silniczków elektrycznych które poprzez przekładnię przenoszą ruch obrotowy na posuwisty, pełniąc rolę - jak nazwałeś - siłowników.
U Ciebie występuje objaw uszkodzonego silniczka odpowiedzialnego za odblokowywanie zamka drzwi kierowcy i czy będziesz próbował pilotem czy przyciskiem na środkowej konsoli efekt będzie taki sam czyli
Pozostaje wymiana zamka lub wymiana albo naprawa silniczka elektrycznego.
Jest to możliwe do zrobienia, osobiście naprawiłem 3 zamki.
_________________ Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 11:28
Cześć, w moim przypadku wystarczyło rozebranie silniczka (sprawa dość prosta) a następnie małym pilniczkiem - iglakiem wyczyszczenie całego syfu z miedzianych elementów( nie wiem jak one się tam fachowo nazywają). powracając do poprzedniego tematu zamek już mam znitowany jak fabryka wypuściła:) w październiku jak zrobię fotki to zamieszczę je tutaj może się przydadzą.A co do zamku jak masz gdzie bezpiecznie samochód zostawić to możesz wyciągać i się bawić, ja wcześniej musiałem na allegro kupić od anglika i założyć żeby mieć autko zamknięte.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 07:02
same silniczki są nie do dostania.Tylko kupno sprawnego zamka od anglika.Podaj średnicę i długość wałka ( tym się różnią, oprócz obrotów), może ktoś ma na pozbyciu.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 13:43
Ja kupiłem od anglika zamek prawy, w tym czasie naprawiłem swój oryginalny i w ten sposób będę miał dwa silniczki w zapasie + jeden z tylnego zamka mi się wala ten z grubszą średnicą wałka. Od wersji europejskiej bardo ciężko jest dostać, a jak już znalazłem to sobie 250 zł zaśpiewali. Kup byle jaki zamek przełóż silniczek i po sprawie ( za 70 zł można upolować.). Po 21 paź. jak już będę miał zamek u siebie w domu to popstrykam parę fotek i zamieszczę tu (co i jak rozkręcić). Zdjęcia rozkręconego już mam i poszczególne elementy czekam tylko na zamek po znitowaniu.
Ps. jak robisz i wklejasz zdjęcia to postaraj się o ich jakość - tu nic nie widać, zero numerów.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Paź 02, 2009 15:01
sam zamek jest przykręcony 3 śrubami do bocznego poszycia drzwi,ale odkręca się go po odpięciu cięgien od klamek,a w tym celu trzeba ściągnąć boczek drzwi.Wszystko jest opisane na forum,tylko trzeba poszukać.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lis 02, 2009 20:37
Ok ja ciebie rozumiem, słowa swoje kieruję do Alexa.
[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 19:42 ]
Witam ponownie, chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami z zamkiem. Gdy na aledrogo pewien pan zawołał za zamek prawy dzrzwi przednich 250 pln, kupiłem od anglika za stówkę a ten swój postanowiłem naprawić. Może komuś się to przyda, a więc zaczynamy (zamek już mamy wyciągnięty)od zdjęcia czarnej plastkiowej osłony (płaski śrubokręt i swobodnie wyskakuje z zaczepów). Gdy już się uporamy z osłoną ukaże nam się
koledzy padł mi zamek kierowcy tzn otwieranie z pilota nie da się odtworzyć drzwi kierowcy jedynie poprzez kluczyk da się je odtworzyć reszta drzwi działa ok, jak zamykam z pilota i ze środka to ryglują się wszystkie drzwi czyli zapewne padł silniczek od otwierania kierowcy drzwi pytanie jest takie wiadomo że ciężko na allegro dostać taki cały sprawny zamek owszem jest jeden ale za około 500zł czy jeśli kupiłbym angielski lewy przód czyli ten z anglika od pasażera bądź lewy tył europejski to czy silniczek będzie taki sam ? żebym mógł go podmienić? wcześniejszy właściciel informował że jakiś czas temu miał problem z tym zamkiem - drzwi się nie chciał zamykać i coś tam majstrował przy zamku
silniczki z angielskich pasują, ale spróbuj zadzwonić do PHJOWI bo on miał kiedyś zamki europejskie takie już po poprawkach z młodych roczników za dobre pieniądze. Albo zamek z Mini nówka coś dwieście kilka złotych
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum