Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200VI] jak zrobić dobry dolot
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200VI] jak zrobić dobry dolot
Autor Wiadomość
pajakVi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 225
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 13:01   [R200VI] jak zrobić dobry dolot

Zastanawiam się nad zrobieniem efektywnego dolotu powietrza. nie bardzo się znam na dolotach, wiem ze nie powinno się robić na oko wiec mam kilka pytań.
- stożek czy wkładka
- jak wkładka to resztę zostawić?
- jak stożek to gdzie? bo chyba nie w gorącej komorze silnika??
zabudować go i pociągnąć do niego rurę z dolotem ze zderzaka.
czy może zamontować go na dłuuuugiej rurze, za miejscem na halogen?

Ktoś robił porządny dolot w tym samochodzie? może macie jakieś zdjęcia wymiary, rysunki?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 13:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 14:14   Re: [R200VI] jak zrobić dobry dolot

pajakVi napisał/a:
Zastanawiam się nad zrobieniem efektywnego dolotu powietrza. nie bardzo się znam na dolotach, wiem ze nie powinno się robić na oko wiec mam kilka pytań.
- stożek czy wkładka
- jak wkładka to resztę zostawić?
- jak stożek to gdzie? bo chyba nie w gorącej komorze silnika??
zabudować go i pociągnąć do niego rurę z dolotem ze zderzaka.
czy może zamontować go na dłuuuugiej rurze, za miejscem na halogen?

Ktoś robił porządny dolot w tym samochodzie? może macie jakieś zdjęcia wymiary, rysunki?


na dobra sprawę samo sobie odpowiedziałeś :)

jeżeli stożek to w miejscu jak najbardziej oddalonym od źródła ciepła... warto zainwestować w stożek suchy np. Fujita są drogie ale jakość mówi sama za siebie

wkładka daje ten plus ze ochronę cieplna masz już zapewnioną na przyzwoitym poziomie pozostaje tylko odpowiednio doprowadzić chłodne powietrze, plusem będzie także brak dodatkowych bodźców dźwiękowych... chociaż każdy lubi co innego :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
pajakVi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 225
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 14:20   

dobryziom napisał/a:
jeżeli stożek to w miejscu jak najbardziej oddalonym od źródła ciepła

no ok, ale co lepiej :
- zrobić zabudowę na stożek w miejscu obecnego filtra + doprowadzic mu powietrze ze zderzaka
- stożek na dłuuuugiej rurze na wysokości halogenu? - czy to że odległość od stożka do przepustnicy będzie ze 3 razy większa niż jest seryjnie od filtra do przepustnicy nie bedzie przeszkadzało?
 
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 15:50   

ogólnie samemu, bez wyliczenie będzie bardzo cięzko coś dostać. Udaj się to Pana Węglarskiego na porządne wyliczenie dolotu. Koszt dolotu z filtrem k&n oraz strumienica dolotu to okolo 400-500zł

Samemu, każda przeróbka bez dostępu do hamowni skończy się odjęciem KM :]

Ktos mądry wyliczał to w Roverze i myślę, że każda samoróbka nie będzie lepsza :]

a jeżeli samemu to polecam wkladke w seryjne miejsce.

jak stożek to na pewno nie na 3x dłuższej rurze :D skoro pytasz o takie rzeczy to zdecydowanie nie rób samemu :)

Kupić porządny np K&N, GREEN, BMC i zbudować mu porządna obudowę z kwasówki, do której będą doprowadzone rurki z pod zderzaka. Nie kupować rur od kominów, za szybko się przepali
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 16:01   

pajakVi napisał/a:
dobryziom napisał/a:
jeżeli stożek to w miejscu jak najbardziej oddalonym od źródła ciepła

no ok, ale co lepiej :
- zrobić zabudowę na stożek w miejscu obecnego filtra + doprowadzic mu powietrze ze zderzaka
- stożek na dłuuuugiej rurze na wysokości halogenu? - czy to że odległość od stożka do przepustnicy będzie ze 3 razy większa niż jest seryjnie od filtra do przepustnicy nie bedzie przeszkadzało?


ja bym poszedł we wkładkę ( oczywiście coś markowego tak jak napisał kolega) jeżeli nie będzie dalszych modyfikacji mechanicznych ani wydechu to sprawdzi się w 100% do tego pociągnij tylko dolot zimnego powietrza i styka.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 19:02   

pajakVi, może to cię zaciekawi, nie jest to może szczyt technologiczny jak i firmowy, ale moi zdaniem spełnia wszystkie cechy PROFI dolotu, co do użytkowania takiego dolotu w mieście bo on właśnie jawiącej w d... dostaje z braku dobrej cyrkulacji zimnego powietrza pod maską jestem bardzo zadowolony, testowany w upalne lato 2009 i nic a nic nie stracił na dynamice. Moje przygody z dolotem miały na celu zaspokojenie ciekawości, wiedziałem jedno i to powtarzam za każdym razem nie chciałem otwartego stożka, tylko coś w izolacji tak aby nie brało ciepłego-gorącego powietrza z komory i do tego doprowadziłem dolot zimnego powietrza ze zderzaka jest to wszystko szczelnie zamknięte i działa tak jak powinno. Co do jazdy to już przywykam że do 4tyś jest fajnie miłe burczenie, lecz powyżej aż do końca to po prostu huragan, do uszów dochodzi tak nie miłosierny huk, jak by startował odrzutowiec, no wiadomo lekka przesada ale jest głośno.
Dynamika tez lepsza redukcja i ogień, ładnie kręci. Spalanie, nie odczuwam niczego.











A tak wygląda przed kupnem



Chłopaki mówią ci dobrze, sportowa wkładka to rozwiązanie bezpieczniejsze ale jest cicho, stożek jak najbardziej TAK ale tylko i wyłącznie izolowany w obudowie tak zwane AIR BOX, do dolotów, nie kombinuj nie ma sensu możesz pogorszyć, jedynie możesz sobie wymienić org. kolano na niebieskie silikonowe ale nie jakieś miękkie JACKY Auto SPORT bo to jeszcze gorsze niż te org. tylko na prawdziwe silikonowe z np. 3 warstwowym oplotem koszt 60zł ale ładnie wygląda, jest stabilne bo grube, i nie nagrzewa się i zarazem spełnia bardzo dobre właściwości mechaniczne.
Oczywiście cały czas mówię o kolanie przed przepustnicą, do tego można było by wymienić ową przepustnicę na aluminiową ( tak jak ja) ale nie koniecznie.

Poszukaj sobie tematu na forum U.K. mg-rover.org o np.

http://www.mg-rover.org/h...t.php?ArtID=279

Jak by co pytaj. :wink:
 
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 20:31   

O ile będzie to wykonalne (a na pewno) w ciągu miesiąca będę mieć dolot od P. Węglarskiego. Porobię fotki, po testuje opisze i będzie na pewno do kupienia w ww Firmie
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 22:11   

dudus87, jakie wstępne koszty??? takiego ukł. dolotowego???
 
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 08:12   

camaro17 napisał/a:
dudus87, jakie wstępne koszty??? takiego ukł. dolotowego???


jest to kompletny dolot z komorą kompensacyjną nową podwójną , strumienicą i osłoną dolotu 360 stopni ( dawniej 300 stopni ) z carbonu, dodatkowo jest przewód nawiewny zimnego powietrza ze spodu auta.

cena to 430zł +20zł przesyłka. Niżej fotki:
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 12:48   

Nie zostaje nic innego jak czekać na efekty...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
szymon1986 



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 233
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 18:19   

a czy można tylko wrzucic wkładkę bez kombinowania tzn zostawic wszystko tak jak jest?
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 21:02   

w przypadku silnika bez zadnych profesjonalnych modyfikacji silnika oraz wydechu wkładka z doprowadzonym zimnym powietrzem da identyczny efekt co stozek czesto nawet lepszy, sprawdzone przez Grabowskiego.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
szymon1986 



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 233
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 15:18   

"z doprowadzonym zimnym powietrzem" rozumiem to tak że przy tej puszce trzeba coś majstrowac tak? jeśli źle rozkminiam przepraszam i proszę o wyprowadzenie mnie z błędu :)

jak wyjmę stary wrzucę wkładkę K&N bo na taką się raczej zdecyduje, zamknę puche to będzie źle?
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 16:03   

szymon1986, dokładnie tak, jak nie zrobisz tego to sportowa wkładka nie będzie miała najmniejszego sensu, do org. puszki musi wpadać zimne powietrze a nie jak do tej pory że silnik sam sobie je zasysa z komory silnika, zresztą zobacz jak jest poprowadzona org. rura do puszki, jest zakręcona pod akumulator
 
 
 
szymon1986 



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 233
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Paź 05, 2009 15:40   

a mógłbyś mi opisac albo ktoś inny może jak zrobic taki dolot?
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 05, 2009 19:23   

Nie wiem jak w nowszych 2setkach ale w kanciakach z klekotem do oryginalnej puchy z filtrem doprowadzane jest powietrze z pod reflektora czyli nic nie trzeba przerabiać tylko wymienić wkładkę jesli masz u siebie podobnie to tez nic nie musisz przerabiać...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 09:08   

Dobra, to teraz przyklad efektu zamontowania dolotu robionego pod wymiar u "goscia od wydechow" wiec teoretycznie wyliczonego, odgrodzonego itd.

Pomiar na hamowni samochodu seryjnego: 164km
Pomiar po zrobieniu "profi dolotu ze stozkiem K&N, rura z kwasowki, odgrodzenie z blachy, dosc szczelne z doprowadzeniem ze zderzaka zimnego powietrza do samej komory stozka, efekt: 152km i o 8 Nm nizszy moment :shock:

Oczywiscie pomysllem sobie ze cos jest nie tak z hamownia czy cos, roznie to sobie tlumaczylem i nie mialem zamiaru pozbywac sie dolotu, ktory robilem na zamowienie tylko dlatego ze hamownia mi pokazala 12 koni mniej.

A jednak..
Kolejny pomiar po zrobieniu calego ukladu wydechowego razem z kolektorem, nie jakis badziew spawany za stodola, tylko dedykowany wydech do tego auta, efekt zadziwiajaco chu***y: 162km i moment o 4 Nm nizszy niz seria :/

Najpierw wniosek byl taki: ta hamownia pokazuje co chce przeciez to nie mozliwe, zrobiony jest caly wydech i nowy kolektor! Ale po dluzszym zastanowieniu i wyciagnieciu wnioskow, doszedlem do czegos takiego:
1. pomiar 164 km seria
2. pomiar 152 km z dolotem
3. pomiar 162 km z wydechem

164 - 152 = 12 koni zabral dolot
162 - 152 = 10 koni dal wydech
to jak zaloze seryjny dolot... 162 + 12 = 174 KM!!!! ;)

a wiec bez dluzszego zastanawiania nastepnego dnia wywalilem w cholere ten "robiony pod wymiar" dolot i zamontowalem seryjny ale doporowadzilem powietrze ze zderzaka do wnetrza puszki i chyba zrobilem to na tyle szczelnie ze... to jakies inne auto jest teraz :shock:

Wiem ze to wydaje sie nierealne wlasciwie bo sam w to nie wierze ale efekt przerosl moje oczekiwania i oczekiwania moich kolegow ktorzy do tej pory znali ten samochod.
Po pierwsze reakcja na gaz, mega natychmiastowa, nie jak do tej pory ze wciskam gaz a tu slychac zassanie i dopiero rosna obroty, po drugie elastycznosc w okolicach 2-3tys bez problemu mozna tak jezdzic w miare dynamicznie, po trzecie i najwazniejsze, jak na suchyn asfalcie, na prostej wcisne gaz do oporu na jedynce to 205 opony zrywaja przyczepnosc w trakcie przyspieszania, nie mowiac o calkowitym zerwaniu przyczepnosci przy zmianie na 2.

Moze to do konca nie oddaje efektu i wrazen z jazdy, bo naprawde jest o wiele lepiej niz bylo, a ja czuje sie jak bym mial nowe auto i wreszcie slysze wydech, a nie ryk spod maski i wiem jedno na 100%. Stozek w seri K nie ma sensu, chybaze calkowicie zamkniety w obudowie karbonowej, ale koszt 800-1000 PLN za cos co moze da efekt a moze nie, jest troche nie na miejscu.. ciekawe co bedzie jak zaloze wkladke K&N w miejsce tego Filtrona ;)
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
radek100nx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: WPI



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 12:30   

Gdzie robiłeś wydech i ile Cię to kosztowało?
Ja mam wkładkę filtra KINGSDRAGON, ale nie odczułem żadnej zmiany po jej założeniu.
 
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 14:15   

radek100nx napisał/a:
Gdzie robiłeś wydech i ile Cię to kosztowało?


Kupilem Janspeeda, rozmawialismy na priv ;)

radek100nx napisał/a:
Ja mam wkładkę filtra KINGSDRAGON, ale nie odczułem żadnej zmiany po jej założeniu.


Podlacz zimne powietrze ze zderzaka do wnetrza puszki i uszczelnij dobrze :ok:
Tylko wywal najpierw to seryjne dobrowadzenie i ta lopatke co dmucha pod maske :lol:
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 11:45   

ceremony, w tym autku to nie dziwne, jest dosyc wyzylowany i ktos mądry dokładnie wyliczył seryjny dolot żeby bylo jak najwięcej KM :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [MG ZR] Dolot w td
tuners Tuning mechaniczny 15 Sob Maj 21, 2011 20:15
tuners
Brak nowych postów [R200]Dolot
mateuszm94 Tuning mechaniczny 10 Wto Maj 19, 2015 11:08
Harry
Brak nowych postów SWAP 1.8T. DOLOT MG ZR 1.8
spider Tuning mechaniczny 47 Nie Sty 07, 2018 21:47
herobot
Brak nowych postów [iDT] Dolot powietrza.
Krzysi3k Tuning mechaniczny 2 Pią Kwi 01, 2011 20:06
Krzysi3k



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink