Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 420 SDi] czyżby HGF ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 420 SDi] czyżby HGF ?
Autor Wiadomość
medika 



Dołączyła: 07 Paź 2009
Posty: 1
Skąd: brzeg



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 10:06   

Witam wszystkich , posiadaczy rovera:)Jestem powiedzmy ze szczesliwa posiadaczka rovera 420 tdi .Moje autko chodzilo jak marzenie , nie mialam jakis powarznych problemow do narzekan az do pewnego mometu. Nie znam sie na mechanice samochodowej.Mam pytanie , bo odnosze wrazenie ze moj mechanik albo mnie sciemnia i probuje wyciagnac kase albo sam cos zpie......ył.Problem polega na tym ,ze po przejechani jakis 100 km , jadoc okolo100 km/h wybija mi wode z hlodnicy , Ja osobiscie mysle ze głowice powinno sie oddac do prawdzenia lub planowania , Jednak mechanik nie jest tego samego zdania co ja. Juz 3 miesiac trzyma moje auto. a za pogrzebanie w nim rzyczy sobie 500zł. Moze ktos mi cos poradzi . ?? ? Z gory dziekuje.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 07, 2009 10:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 746
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 10:21   

takie rzeczy w forum technicznym usterki i porady techniczne.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 10:24   

medika napisał/a:
rovera 420 tdi
Po raz nie wiem który na forum :P Nie ma takiego Rovera! :P

[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 11:24 ]
medika napisał/a:
jadoc okolo100 km/h wybija mi wode z hlodnicy
"Jadąc", "chłodnicy"! To po pierwsze. A po drugie to jeśli ktoś ma wodę w układzie chłodzenia to tylko świadczy niestety o głupocie.
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 11:45   

PopaY napisał/a:
A po drugie to jeśli ktoś ma wodę w układzie chłodzenia to tylko świadczy niestety o głupocie.

Wyhamuj trochę :/
Jakbyś nie wiedział, że wielu ludzi upraszcza sobie i zamiast "płyn chłodniczy" mówi "woda" (sam tak mam) a to wcale nie musi świadczyć o tym, co tam jest wlane.

Przenoszę wątek do właściwego działu :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 11:57   

medika napisał/a:
jadoc okolo100 km/h wybija mi wode z hlodnicy

ze zbiorniczka znaczy się bo chłodnica nie ma korka :wink:
"seria L" nie jest podatna na HGF no chyba że ktoś ostro przegrzeje ten silnik choć i tak ciężko jest to zrobić bo prawie wcale wentyl się w nim nie włącza
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 12:04   

medika, obstawiał bym raczej stary płyn chłodniczy (należy wymieniać go co 5 lat) lub uszkodzony, nieotwierający się termostat. Tak jak pisał szosownik, w silnikach serii L (dieslach) HGF to rzadkość. Zasugeruj mechanikowi w/w usterki. Termostat to koszt ZTCP 30-40pln, płyn chłodzący (warto odrazu wymienić) ok.30 (np. Prestone). Przy wymianie płynu warto przepłukać chłodnicę wodą destylowaną z niewielkim dodatkiem octu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 12:11   

Mixtated napisał/a:
Termostat to koszt ZTCP 30-40pln

ale chyba bez obudowy czyli sam wkład bo na pewno nie taki:
http://www.allegro.pl/ite...freelander.html
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 12:18   

szosownik napisał/a:
ale chyba bez obudowy czyli sam wkład bo na pewno nie taki:

Sam wkład oczywiście :mrgreen: Sprawdzałem kiedyś orientacyjnie i w Intercarsie taki mieli (zniżka 20%).
Dla pewności (żeby niepotrzebnie nie kupować) można termostat wymontować, sam wkład wrzucić do garnka z wodą i zagotować :mrgreen: Jak się otworzy to wszystko ok :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
rudy250 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 39
Skąd: Zamość



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 12:28   

Termostat w tym silniku jest nierozbieralny. Przynajmniej ja nie znalazłem na to sposobu.Rozciałem go, z mysla ze wymienie sam wklad.Ale poniewaz wkład ktory kupiłem nie nadawał sie,to kupiłem cała puszke.Zreszta klejenie tej puszki to według mnie ryzykowna sprawa,i mozna miec pozniej problem.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 12:34   

rudy250 napisał/a:
Zreszta klejenie tej puszki to według mnie ryzykowna sprawa,i mozna miec pozniej problem.

też tak słyszałem i nie zdecydował bym się na taki zabieg :wink:
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 12:37   

Paul napisał/a:
Jakbyś nie wiedział, że wielu ludzi upraszcza sobie i zamiast "płyn chłodniczy" mówi "woda" (sam tak mam) a to wcale nie musi świadczyć o tym, co tam jest wlane.
Z całym szacunkiem, ale dla mnie woda to woda, a płyn to płyn. Upraszczać to sobie można drogę do spożywczaka ;P
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 13:00   

Sam wkład w IC kosztuje 14,41 pln, kompletny termostat z obudowa 66,77pln. Obie ceny brutto, producent Vernet. Ale nie ma co uprzedzać faktów. Poczekajmy aż medika napisze, czy coś z wcześniejszych sugestii się sprawdziło...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 13:11   

Mixtated napisał/a:
producent Vernet

a dziękuję bardzo za Verneta,w VW padają jak muchy i nie są polecane co innego Wahler
Vernet ma taką opinię jak łożyska CX:
"Przed założeniem wyrzucić"
 
 
SeevS 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 13:32   

Termostat musi być wymieniony cały z obudową, zamów najlepiej zamiennik hondy za 119,00
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869

często przyczyną takiego zachowania może być może błachostka ale to korek zbiornika wyrównawczego nie trzyma ciśnienia i wywala. koszt 30

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=524

od tych 2 rzeczy bym zaczął szczególnie że są w miare tanie i łatwo wymienialne.

Tak aporopo zmień mechanika...

Jak nie termostat i korek to wydaję mi się że może być to pompa wody. 145zł

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=808

uszczelkę pod głowicą uszkdodzić w tym silniku to trzeba być zdolnym podobno :)

aha... niech Twóje mechanik rozbierze chłodnice i sprawdzi jak pracuje. Może w środku ktoś włożył np. karton ha :D
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 13:43   

SeevS napisał/a:
często przyczyną takiego zachowania może być może błachostka ale to korek zbiornika wyrównawczego nie trzyma ciśnienia i wywala

jestem świeżo po wymianie tego korka bo stary nie trzymał ciśnienia i syczało z niego,płyn się podnosił jakieś 2cm za max ale go nie wywalało
teraz korek trzyma i stan płynu się nie podnosi i jest cały czas na max
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 15:12   

Ja to raczej rozumiem tak ze chłodnica jest dziurawa u koleżanki. Bo jak wybija z wodę z chłodnicy :razz: Jeżeli tak to chłodnica do wymiany oraz pompa bo nie ma cyrkulacji i przy okazji bym juz tez wymienił termostat. Masz spokój na kolejne 100.000km. Po tym zabiegu oczywiście nowy płyn chłodnicy i jest ok. :wink:

A 500zl za chlodnice + pompe + termostat + plyn chłodnicy to dobra cenna :razz:

[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 16:12 ]
PopaY napisał/a:
A po drugie to jeśli ktoś ma wodę w układzie chłodzenia to tylko świadczy niestety o głupocie

A co do tego nie sadze żeby to było głupota. Jak sie nie chce kupować płynu i sie dolewa wódę to mozna tak robić do ok 50:50 :wink: Sam tak jechałem jak mi plyn uciekał bo waz mi z kolanka od głowicy się poluzował :wink: I jakos 600km tak przejechalem, oczywiscie troche wysza temp jest ale da sie jechac. Byl to wyjatek bo akurat mialem mineralke pod reka. :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 15:22   

szosownik napisał/a:
a dziękuję bardzo za Verneta,w VW padają jak muchy i nie są polecane co innego Wahler

Miałem taki termostat w Civicu 6 gen. i ZTCW działa jak trzeba do dziś :mrgreen: Pozatym bardziej chodziło mi o podanie przykładowych cen, a niżeli wskazywanie konkretnej firmy. Możliwe, że mechanik koleżanki medika zaproponuje jej coś innego (czytać lepszego) w dobrej cenie? Wiadomo nie od dziś, że przeważnie warsztaty mają spore upusty w hurtowniach motoryzacyjnych.
Jak narazie to straszymy koleżankę "zbiorowymi" kosztami możliwych usterek. Panowie, po malutku, bo bardzo łatwo się zagalopować :wink: Niech medika, przekaże część sugestii mechanikowi, a ten niech sprawdza po kolei, wykluczając, bądź potwierdzając możliwe usterki...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 18:11   

Mixtated napisał/a:
Pozatym bardziej chodziło mi o podanie przykładowych cen, a niżeli wskazywanie konkretnej firmy

spoko Mixtadek ;))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Czyżby ECU........?????
Nie ma komunikatów błyskowych, nie swieci sie "check engine" podczas rozruchu.
TomekBugajski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Kwi 21, 2009 20:47
TomekBugajski
Brak nowych postów [R416] Czyżby HGF?
grzegorz1652 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Sob Mar 30, 2013 17:23
leszczu
Brak nowych postów [414]Czyżby skrzynia biegów
szakalolawa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Sie 08, 2011 20:15
truten23
Brak nowych postów [R420] Czyżby rozrusznik?
a może coś innego?
String Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Lut 17, 2008 22:29
Skiba
Brak nowych postów [R45] Czyżby padł akumulator
Nic nie działa
kosman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Czw Lut 07, 2008 13:19
kosman



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink