Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Góra silnika, wymiana uszczelki pod głowicami.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Góra silnika, wymiana uszczelki pod głowicami.
Autor Wiadomość
soprano 



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Paź 05, 2009 23:03   [R827] Góra silnika, wymiana uszczelki pod głowicami.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1996

Witam serdecznie, nabylem 'nowe' autko oczywiscie tez ROVER :) , liczylem sie ze bedzie cos do zrobienia i chcialbym miec swiety spokoj i zrobic w nim obie glowice. Poniewaz cieknie spod nich po bloku silnika. Orientujecie sie w cenach moze? Slinik to 2,7 V6 24V . Chodzi mi raczej o kompleksową robote, uszczelka, planowanie, uszczelniacze zaworowe itd.

Pozdrawiam fanów Rovera i nie tylko :)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 05, 2009 23:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Paź 05, 2009 23:11   

piękny samochód :)
silnik to w 100% honda więc większość szanujących się serwisów tej marki nie będzie robić problemów.
Ponadto pod warszawą masz Aso u Mariana
http://www.roverki.pl/gar...0Stanis%B3awski
;)
Który na pewno też nie odmówi współpracy, jednakowoż z racji rzetelności i fachowej wiedzy jest oblegany, ale warto :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
soprano 



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Paź 05, 2009 23:21   

Ok dzieki za adres, a przyblizone koszty? :) Ten rover to mozna powiedziec jeden z ostatnich wypustów bo 96, czyli ta mocniejsza "177km" honda
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 10:41   

co raz więcej 800setek się pojawia , a ja myślałem że kupuje kolekcjonerki egzotyczny model który z czasem będzie rósł w cenie, he he.

Po pierwsze primo trzeba ustalić skąd cieknie? Ściągać głowice tylko dlatego że silnik się trochę poci? Właśnie po to się kupuje trwały 2.7 hondy aby nie robić w nim jakichś generalnych remontów. Mój też jest od spodu cały zaolejony, akurat dobra konsweracja na zimę.


W tym silniku są podwójne pokrywy zaworowe.

górna (N44016) od zaworów wlotowych:


dolne (N44017) (a włąściwie są z boku) od pokryw zaworów wydechowych:


U siebie wymieniałem tylko te dolne bo dosyć mocno ciekło, po tym jak regulowałem zawory wydechowe, mój temat: >>click. Od tamtej pory nie cieknie.

Natomiast trochę mi się poci spod górnych, ale nic strasznego, nie muszę dolewać oleju, może na wiosnę się za to zajmę.
 
 
soprano 



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 22:04   

dzieki za imponujacy wyklad :) szkoda tylko ze mam dwie lewe rece i nie znam sie kompletnie na mechanice :(
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 07:19   

To musisz poszukać jakiegoś zaufanego mechanika. Chyba mylisz głowicę z pokrywą zaworową. Wielokrotnie przegrzewałem ten silnik (wycieki z chłodnicy i zbiorniczka) i jakoś nic się nie stało. Gdybyś miał HGF to widać by było po kolorze oleju, albo w borygu.

A ja piszę o wyciekach z pod pokryw zaworowych, wystarczy wymienić gumową uszczelkę i po sprawie.

Wystarczy że umyjesz te miejsca, np sprayem do czyszczenia hamulcy, i wtedy zaobserwuj spod której pokrywy dokładnie cieknie.
 
 
soprano 



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 20:50   

hej! dzieki za doedukowanie mnie :) jutro sprawdze ale chyba masz racje ze to jednak dolna pokrywa :) tak mi sie wydaje :) Nie rozumiem o co chodzi tylko z przedmuchami :( tzn pojecia. Wiem ze kawy z mlekiem pod korkiem nie ma, jest ladny kolor oleju :) nawet nie czarny :) tylko taki olejowy :)
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 21:34   

Odkręcasz korek wlewu oleju i sprawdzasz ręką czy nie dmucha ze środka. Przy sprawnym zaworze PCV nie powinno. A gdy dmucha to właśnie to jest powód wysadzania uszczelek. Natomiast jeśli oleju nie ubywa jakoś strasznie dużo, to nie jest nic niebezpiecznego.
Jeśli już odkręcać dolne pokrywy i wymieniać uszczelki to warto najpierw skasować luzy zaworowe wg opisu co podałem. Może to wyeliminować stukanie zawórów na zimnym silniku.

Odnośnie wymiany oleju to polecam 5W30 lotos, i filtr od dilera hondy 15400-PL2-004. A temat podkładek i śrub spustowych >>tutaj.
 
 
soprano 



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 23:04   

dzieki za szczegolowe odpowiedzi, mechanikiem nie jestem, nie czuje sie na silach, zeby to robic samemu wiec zlece to warsztatowi, ale juz wiem co mam mowic :) ile cena takiej operacji "na oko? " :)
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 23:18   

Nie wiem jakie są koszty robocizny. Może inni użytkownicy polecą jakiś serwis?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Remont silnika czy wymiana
Galeon zostaje we flocie. Zaczynamy dopieszczanie! :)
kwiat_paproci Rover serii 800 23 Sob Lut 07, 2009 21:57
Gość
Brak nowych postów [R827] Błąd silnika
Filips Rover serii 800 11 Nie Mar 07, 2010 22:03
AndrewS
Brak nowych postów [R827] Osłona silnika
oj nisko jesteśmy nad ziemią... ;)
kwiat_paproci Rover serii 800 3 Sob Sie 18, 2007 15:56
Gość
Brak nowych postów [R827] Wymiana zawieszenia
Zielakk Rover serii 800 1 Sob Cze 21, 2014 07:53
soviet100
Brak nowych postów [R827] Wymiana kierownicy..
..wymiana kierownicy na mulitimedialną..
lestat192 Rover serii 800 2 Czw Mar 18, 2010 23:57
Tomek1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink