Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200]obniżanie R
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200]obniżanie R

sprężyny
Autor Wiadomość
erjot86 




Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: z Polski Wsch.

Rover 200

  Wysłany: Pon Paź 12, 2009 19:41   [R200]obniżanie R

Siemka!
Planuję obniżyć swoją 200 bo wygląda jak na szczudłach.
Myślałem nad zakupem samych sprężyn (jamex) ale...
Ostatnio od mechanika dowiedziałem się dość ciekawej informacji że można seryjne sprężyny przyciąć o jakąś odległość, dzięki czemu automatycznie auto się obniży. Nie znam się na tym całkowicie ale z tego co mi powiedziano amortyzator składa się tak jakby z dwóch części: "gęsto uzwojonej" czyli tej miękkiej i "słabiej uzwojonej" czyli twardej. Z tego co zrozumiałem to odcina się jakąś odległość tej pierwszej części i wynikiem miało by być że będzie nisko i twardo.
Hmmm śmiesznie mi to zabrzmiało ale czekam na wasze opinie.
Nie spotkałem się z podobnym tematem na forum
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Sie 15, 2012 10:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 12, 2009 19:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 19:46   

Lepiej czym prędzej zmień mechanika i jak nie dysponujesz większą kasą kupuj jamexy... Cięcie sprężyn to chyba dobre jest dla desperatów, komfort zerowy, jak Ci auto zacznie skakać to będziesz się modlił aby utrzymać się na drodze, a amortyzatory wylane prędzej niż na progresywnych...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Ostatnio zmieniony przez Pływak Pon Paź 12, 2009 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 19:51   

HAHA PRZYCIĄĆ SPRĘŻYNY DOBRE. Jak ci życie nie miłe to przycinaj
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
erjot86 




Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: z Polski Wsch.

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 19:51   

te dwie opinie wystarczą mi na to by mnie skutecznie odstraszyć od tego typu zabiegów.
miałem podobne zdanie na ten temat ale chciałem się upewnić

a jeśli nie jamexy to do 500zł jakie kupić? na allegro nie ma zbyt wiele dedykowanych do rovera
dodam że posiadam kółka 215/40/16

czekam na opinie użytkowników r200 z seryjnymi amortyzatorami i sprężynami jamex
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 19:54   

Ja mam jamexy u siebie w kanciaku sprawują się dobrze. Pamiętaj, że wypadało by wymienić amortyzatory na takie o krótszym skoku u mnie na razie są zwykłe KYB gazowe ale przy tym obniżeniu po zimie będą i tak do wymiany. Ze sprężyn za w miarę dobrą cenę są jeszcze vogtlandy ale 2 razy droższe od jamexów i tylko -35mm
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pon Paź 12, 2009 19:56   

Pływak napisał/a:
Cięcie sprężyn to chyba dobre jest dla desperatów, komfort zerowy, a jak Ci auto zacznie skakać to będziesz się modlił aby utrzymać się na drodze

Sam osobiście nie polecam/nie popieram cięcia sprężyn, ale faktem jest, że znam Golfa III VR6 z uciętymi sprężynami pochodzącymi od Golfa Kombi i żadnych wyżej wymienionych objawów nie zaobserwowałem. Jeździ, rozwija duże prędkości i zawiasy chodzą jak powinny. Obcięte są tylko na tyle, z przodu siedzą jakieś sportówki. Z tego co pamiętam, na tył zostały ucięte i wsadzone takie sprężyny, bo w 5 osób na sportowych szorował tyłkiem po asfalcie ;)
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 20:00   

Ja znam co najmniej kilka osób które w aucie miały ucięte sprężyny i wszyscy prędzej czy później kupili kit'y lub gwint. Powiem, że nawet na progresywnych z seryjnymi amorami przy uskoku poprzecznym czasem zawias lubi się dziwnie zachować ale nie wyobrażam sobie takiej konfiguracji z ciętymi spręzynami...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
erjot86 




Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: z Polski Wsch.

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 20:07   

Pływak napisał/a:
Pamiętaj, że wypadało by wymienić amortyzatory na takie o krótszym skoku u mnie na razie są zwykłe KYB gazowe ale przy tym obniżeniu po zimie będą i tak do wymiany.

chcesz powiedzieć że standardowe amortyzatory ze sprężynami obniżającymi szybko mi padną?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 20:10   

Tak kilka miesięcy i będą do wymiany, niestety sensowne amory koni z regulacją siły tłumienia to koszt prawie 2kzł za komplet więc ja tymczasowo śmigam na seryjnych...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
erjot86 




Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: z Polski Wsch.

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 20:19   

no to lipa

jeszcze jedno pytanko
jamex czy eibach ??
jakie mają plusy i minusy?
czy jak przez google wpiszę eibach rover to wszystkie te sprężyny są już niższe niż standardowe?

[ Dodano: Pon Paź 12, 2009 21:19 ]
jamexy jak dla mnie mają już 2 plusiki: cena i już wygląd na Twoim aucie Pływak, strasznie mi się podoba
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 20:22   

Nie wiem czy eibach robił sprężyny seryjne chyba wszystkie są niższe niż seryjne. Większość na pewno by wybrała eibacha ponieważ niektórych odstrasza, ze jamexy są w Polsce robione ale jak za te cenę to ja jestem zadowolony....

Jak juz przy moim klekocie jesteśmy to usiadł sporo więcej niż 40mm może z 55mm...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
erjot86 




Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: z Polski Wsch.

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 20:30   

a wiesz może ile siądzie w moim r?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 20:31   

Nie mam zielonego pojęcia napisałem to tylko abyś wziął poprawkę na obniżenie bo niekoniecznie musi się zgadzać z tym co podaje producent...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 21:48   

jakby co pisz na pw mam -40mm na sprzedaz :)
 
 
Szymon 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 21:59   

Ja mam Eibachy na seryjnych amorach i jestem zadowolony. Niedługo będzie rok jak tak śmigam, prawie 20tyś zrobione i jest fajnie :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
erjot86 




Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: z Polski Wsch.

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 12:51   

Szymon, a seryjne amorki Ci nie padły?
jak prowadzi się na szybkich zakrętach?
czy koła o nic nie obcierają?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 13:00   

Ja mam -30 eibacha i kola viper by rial z oponami 205/40/r17. Autko prowadzi się super, komfort nizszy niz na wczesniejszych kolkach 205/50/r15. Ja mam amorki z przodu monroe reflex (olejowo-gazowe) z tylu chyba sachsa.

Co do sprezyn ktore mam na sprzedaz to poszlo na pw są to prawdopodbnie -40mm ale jeszcze nie wiem jakiej firmy.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
erjot86 




Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: z Polski Wsch.

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 13:17   

michone, a czy mógłbyś wsadzić to kilka fotek swojego obniżonego auta?

proszę też innych właścicieli obniżonych aut o wrzuceniu kilku fotek i opisaniu jakiej firmy jest to zawieszenie

będę wdzięczny
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 13:56   

tak jak wspominalem czerwone eibach -30 moze nizej sal od mojego bo klekot. moje fotki gdzies sa na forum jak znajde to wysle
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
cortex 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: zabrze

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 20:38   

ja mam obecnie seryjne amory i sprężyny H&R -35mm? w garażu fotki przed i po. jest twardziej, na zakrętach nie wychyla sie zbytnio buda.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Obnizanie
Matej Tuning mechaniczny 5 Pon Paź 11, 2010 19:18
jabco
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R25] Obniżanie samochodu.
SebastianS Tuning mechaniczny 4 Sob Lip 14, 2012 14:09
greg-si
Brak nowych postów [R620]Obniżanie Rover 620 Si o 35mm - 40mm
tomii620si Tuning mechaniczny 9 Czw Sty 13, 2011 22:12
takeda666
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] 1,4 16V
m35sie2 Tuning mechaniczny 1 Nie Gru 15, 2013 10:36
greg-si
Brak nowych postów [r200 98r. 1,4 16v] Amortyzatory
bula21 Tuning mechaniczny 13 Nie Sty 17, 2010 11:17
michone



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink