Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Autor Wiadomość
mhr 



Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 36
Skąd: Suwałki



Wysłany: Sro Kwi 23, 2008 13:19   [R620] Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Jak w temacie, jezdzilem juz wieloma samochodami ale w moim swieżo nabytym aucie bardzo ciężko wchodzą biegi (muszę użyć siły aby włożyć bieg), Czy to normalne w tych autach ??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 06, 2011 00:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 23, 2008 13:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 23, 2008 13:23   

Nie ... Jak Ci łapie sprzęgło ? Nisko, wysoko ? Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku ukł. wysprzęglenia. Sprawdź także poziom oleju w skrzyni (nie zaszkodzi go wymienić). Zobacz także jak wygląda stan wodzików od lewarka, może ktoś naprawiał i za mocno dokręcił krzyżaki.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
mhr 



Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 36
Skąd: Suwałki



Wysłany: Sro Kwi 23, 2008 14:33   

Sprzęgło bierze jak na mój gust normalnie dosyć wysoko, sprawdzalem płyny w zbiorniczkach i są w normie. Wiem że jest miarka oleju w skrzyni tylko nie wiem jak z niej korzystać :( ??
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 23, 2008 14:42   

olej w skrzyni sprawdza sie odkrecajac śrubke przy półosi lewej. Opisy z fotkami są na forum ;) Jak już będziesz pod spodem, to sprawdź czy czasem ktoś nie dokręcił za mocno śrub na drążku zmiany biegów ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Sro Kwi 23, 2008 18:42   

Ja obstawialbym zapieczone tulejki na drazkach idacych od lewarka do skrzyni. Przeczyscic i rozruszac...
 
 
kandj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 28
Skąd: Aleksandrów Łódzki



Wysłany: Sro Kwi 23, 2008 18:53   

Miałem taki sam przypadek wystarczyło przesmarować drązek i biegi same wchodziły tak jak napisał mcteusz
 
 
mhr 



Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 36
Skąd: Suwałki



Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 07:47   

dzięki bardzo możliwe bo autko stało kilka miesięcy w komisie na Litwie.
 
 
 
tomyx 



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 14
Skąd: chełm



Wysłany: Czw Paź 15, 2009 10:53   

Witam. Miałem wczoraj dziwną sytuację. Otóż wyjechałem w trasę i przez ok. 10 km jechałem na 4 biegu(nie mogłem wyprzedzić kilku tirów). A gdy chciałem wrzucić 5 bieg okazało się, że nie wchodzi więc włożyłem z powrotem 4. Drążek chodził bardzo ciężko,nie mogłem wyczuć gdzie jest luz. Na siłę wbiłem 5. Po jakimś czasie biegi zaczęły wchodzić normalnie, ale potem znów to samo i tak kilka razy, aż w końcu wszystko wróciło do normy.Teraz jest ok. Dodam, że ciężko było włożyć każdy bieg, tak jakby coś trzymało lewarek od spodu. Sprzęgło pracuje normalnie, nic nie zgrzyta, płyn w zbiorniczku jest, olej w skrzyni wymieniany ok. 3 miesiące temu. Byłem u magika-mechanika: stwierdził, że może to wina oleju, że zgęstniał(?), temp. w nocy ok. 0 stopni. Olej jaki zalałem to mobil 75w90. Miał może ktoś podobną przygodę?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 15, 2009 11:00   

tomyx napisał/a:
stwierdził, że może to wina oleju, że zgęstniał(?),

to jest syntetyk więc nie mógł zgęstnieć
tomyx napisał/a:
Olej jaki zalałem to mobil 75w90

masz skrzynię PG1 i powinieneś mieć zalany 75w80 G4
 
 
tomyx 



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 14
Skąd: chełm



Wysłany: Czw Paź 15, 2009 11:28   

czyli to może być wina oleju? do tej pory wszystko chodziło. A ten mobil to ktoś polecał na forum

[ Dodano: Czw Paź 15, 2009 12:28 ]
a może jakieś wodziki? gdzieś o tym czytałem,ale nie pamiętam szczegółów
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 15, 2009 11:43   

tomyx napisał/a:
A ten mobil to ktoś polecał na forum

jak już pisałem powinien być 75w80 i w każdym temacie o tej skrzyni znajdziesz taką informację pod nazwą mtf-94
nie wiem co się będzie działo na 75w90 i nie zamierzam tego sprawdzać na swojej PG1 :wink:
tomyx napisał/a:
a może jakieś wodziki? gdzieś o tym czytałem,ale nie pamiętam szczegółów

może o to ci chodzi:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=425
 
 
tomyx 



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 14
Skąd: chełm



Wysłany: Czw Paź 15, 2009 15:02   

Podjechałem na kanał, znajomy przesmarował ten wodzik co wchodzi do skrzyni,jest on na końcu drążka,widać było, że jest podrdzewiały. A co do oleju to byłem pewny, że miał być 75w90. Kupuję MTF 94!

[ Dodano: Czw Paź 15, 2009 16:02 ]
oby nie za późno :???:
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Paź 15, 2009 19:42   

Skrzynia ci na pewno od tego nie padła ;) .

Swoją drogą cały ten mechanizm to jedna wielka klapa. Ja mam problem z wbiciem 5 i nie mogę sobie poradzić. Po przekorczeniu 2 tyś obrotów zawsze zgrzyta. Jak zmienię przy 1900 już nie. Czasem ciężej mi też wbić 2. Myślę, że to może być wina luzów na krzyżaku i drążku.

Swoją drogą czy ten krzyżak można kupić w ASO za jakąś rozsądną cenę? Ktoś się może orientuje?
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Czw Paź 15, 2009 19:45   

SviRu napisał/a:
Po przekorczeniu 2 tyś obrotów zawsze zgrzyta. Jak zmienię przy 1900 już nie.

ja bym powiedział że to synchronizator a nie krzyżak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Klekoczący drążek zmiany biegów
Szukam warsztau we Wrocławiu, który zajmie się tym tematem
gandziak Rover serii 600, Honda Accord 6 Czw Cze 05, 2008 08:27
Gość
Brak nowych postów [R620] Drążek zmiany biegów pomocy
bartek81 Rover serii 600, Honda Accord 5 Sob Paź 31, 2009 01:46
Mazak
Brak nowych postów [R600] Skrzynia biegów / drążek zmiany biegów
Jest jakby przesunięta
cbf.lucas Rover serii 600, Honda Accord 6 Sob Maj 17, 2008 10:22
Skiba
Brak nowych postów [R600] Drążek zmiany biegów - problem
SviRu Rover serii 600, Honda Accord 19 Sob Wrz 19, 2009 14:43
SviRu
Brak nowych postów [R600] Klekoczący drążek zmiany biegów
wojtekkk Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Wrz 06, 2010 22:45
Mazak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink