Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SD 98r] układ chłodzenia schemat
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 17:57
[R220 SD 98r] układ chłodzenia schemat
Autor Wiadomość
Lelobass 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 154
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sob Paź 17, 2009 09:55   [R220 SD 98r] układ chłodzenia schemat

Witam. Czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada może schemat układu chłodzenia w R 220 SD, ew potrzebuje iformacji czy nagrzewnica jest w małym czy dużym obiegu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 17, 2009 09:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Paź 17, 2009 12:30   

Lelobass, patrzyłeś w RAVE?
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Lelobass 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 154
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sob Paź 17, 2009 12:36   

Jakoś nie moge odpalić tego RAVE
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Sob Paź 17, 2009 12:39   

Lelobass, zmień datę systemową na 2001 :ok: podejrzewam że tutaj tkwi twój problem
 
 
 
Lelobass 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 154
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sob Paź 17, 2009 13:33   

Żeby to była kwestia zmiany daty to bym tu gitary nikomu nie zawracał :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 16:28   

przy RAVE do R200 nie potrzeba zmieniać daty. zamontowałęś to jako obraz płyty? moze jest niedociagnięty? :hm:

Co do nagrzewnicy, to jak prawie w każdym samochodzie jest ona w krótkim obiegu :cool:
Zresztą schemat na pewno już był niejednokrotnie wklejony na forum :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lelobass 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 154
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 17:26   

Zaciągnołem RAVE jeszcze raz i poszło, zgadzam się że przważnie nagrzewnica jest w małym obiegu i to jest logicznie uzasadnione, ale w R220 podpada mi jakby była w dużym bo zaczyna grzać dopiero jak sie poządnie silnik nagrzeje i ani chwili wcześniej. Muszę teraz poszperać w tym RAVE może coś rozjaśni, bo trochę za zimno już na takie sobie grzebanko pod maską :)
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 18:42   

Podłączę się z pytaniem, bo widzę, że mowa o nagrzewaniu wnętrza samochodu.
Ja mam akurat 214Si z 96r.
Czy ja dobrze zrozumiałem, że po włączeniu wentylacji i przekręceniu na gorące powietrze powinienem mieć od razu ciepłe powietrze lecące z kratek?
U mnie tak nie jest i ciepłe leci dopiero po rozgrzaniu się silnika. Czyżby coś było nie tak?
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 19:24   

tutaj sa takie schematy moze pomoze
http://www.roverki.pl/article.php?sid=410
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Lelobass 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 154
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 19:26   

powinno w miarę nagrzewania się silnika lecieć coraz ciepleisze powietrze
CZORT niestety na tych schematach nie ma chyba "klekota"
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 19:36   

"Chyba" Nie jestem pewien na 100%
Może wiedzą doczytaja się schematu znawcy...
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 19:43   

Seria L to chyba klekot ;)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 18, 2009 19:46   

Lechos napisał/a:
Seria L to chyba klekot ;)

Lechos nie chyba a na pewno :wink:
 
 
Lelobass 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 154
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 19:46   

Lechos na tym schemacie nie ma nagrzewnicy
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 19:48   

Koncowki wezy 17 i 4 na nia zachodza.
Troszke wyobrazni i Wy tez ja zobaczycie :)
 
 
 
Lelobass 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 154
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 19:53   

No to mi wychodzi na to że jest w dużym obiegu, jutro organoleptycznie to zbada i jak się potwierdzi to idzie do przeróbki :)
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 21:31   

Gdzie w dużym obiegu ? Nagrzewnica jest w małym a słabe grzanie to zapewne zwielu powodów choćby:
-mniejsza wydajnośc cieplna diesla
- wolniejszy obieg płynu w dieslu (z powodu mnieszego grzania nie potrzeba tak wydajnej pompy)
- Roverki mają zaworek na nagrzewnicy czyli gorące nie będzie wiało odrazu po przekręceniu z niebieskiego pola na czerwone ( jak to jest np w Vw gdzie płyn przez nagrzewnice idzie cały czas a pokrętło jedynei zmienia kierunek przepływu powietrza przez lub obok nagrzewnicy )

Spróbuj na postoju włączyć na ciepłe, i trzymając silnik na wysokich obrotach sprawdzić czy dmucha gorętszym powietrzem.
Po założeniu webasto zauważyłem ,ze wystarczy jak włącze je na dosłownie sekunde i wyłącze (tak aby załączyła się jedynie pompka wody bez reszty webasta) i odrazu w kabinie leci cieplejsze powietrze.
 
 
Lelobass 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 154
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 21:58   

Ciepłym powietrzem dmucha dopiero jakiś czas po tym jak wskazówka tem. jest w połowie, a co do wydajności cieplnej diesla to zdecydowanie dziesle szybciej się nagrzewają. W moim też temperaturka szybko wzrasta, a potem sztywno w połowie skali. Wychodzi na to że dopiero po organoleptycznym zbadaniu układu dopiero się czegoś dowiem konkretnego.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 18, 2009 22:02   

Lelobass napisał/a:
a co do wydajności cieplnej diesla to zdecydowanie dziesle szybciej się nagrzewają
szybciej od czego, bo chyba nie od benzyny?
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Lelobass 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 154
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 22:09   

szybciej niż benzyniaki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SDI] Układ chłodzenia - jak odpowietrzac?
Bordos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Paź 21, 2008 21:45
Brt
Brak nowych postów [214] Układ chłodzenia
iruken Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Paź 17, 2015 20:12
rafii9
Brak nowych postów [R200] Schemat układu chłodzenia
thansen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Gru 15, 2010 15:44
thansen
Brak nowych postów [MG ZR] Niewydajny układ chłodzenia
NoPE Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Wrz 17, 2015 20:20
NoPE
Brak nowych postów [R 200 1.4 8V 99'] Znowu układ chłodzenia:/
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Sty 22, 2008 18:35
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink