Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 1.6i 00r.] rozrząd
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 1.6i 00r.] rozrząd

wymiana
Autor Wiadomość
mars 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Łódź/Letterkenny



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 11:49   [R45 1.6i 00r.] rozrząd

witam wszystkich współużytkowników forum. Pytanie dotyczy wymiany paska rozrządu.
Wymieniałem pasek, wszystko jest niby na znakach jak należy a jednak nie. Silnik nie chodzi jak trzeba. Wydaje mi się że nie jest dobrze ustawiony zapłon, ponieważ kolektor wydechowy robi się cały czerwony. Nie do końca wiem co może jeszcze być przyczyną. Mam wrażenie że jednak pomyłka na którymś ząbku. Ale może ktoś ma inny pomysł lub jakąś radę.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 24, 2009 11:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 14:07   

Sprawdź bardzo dokładnie położenie znaków na kołach pasowych wałków rozrządu z pokrywaniem się znaku z koła pasowego napędu alternatora ze znakiem na korpusie pompy oleju.
Wszystko ma być w jednej linii, ładnie się pokrywać, a sam pasek rozrządu nie może latać jak dziadowski bicz, a zarazem, nie może być przeciągnięty (chodzi tu oczywiście o napinacze z regulacją ręczną).
Wał korbowy silnika obraca się dobrze kluczem oczkowym łamanym (typu "Z") nr 22 albo nasadką nr 22 i tryczką, a wałki rozrządu (niby nie powinno się tak robić) kluczem nr 17 za ich śruby.
Sprawdź SAM, osobiście ustawienie rozrządu, bo jak robić Ci go jakiś "szpecjalista" to mógł to nieźle sknocić.
W tych silnikach zawory prawie spotykają się z tłokami, tak więc przestawienie rozrządu o dwa zęby w tą czy w tamtą stronę - może skutkować spontanicznym spotykaniem się zaworów z tłokami. Jakie tego mogą być efekty, wyjaśniał dalej nie będę.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
mars 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Łódź/Letterkenny



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 14:14   

Czy mógłbyś jeszcze podpowiedzieć, czy w tych silnikach tak jak w większości znaki powinny się ustawić gdy pierwszy tłok jest na górze?
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 14:28   

Te silniki (pomijając inne ich "oryginalności") właśnie posiadają również nietypowe rozwiązanie w zakresie ustawiania rozrządu, którym jest także niepokrywanie się znaków rozrządu, gdy pierwszy tłok jest w GMP.
Właściwe ustawienie wału korbowego określa się, jak wskazałem powyżej, poprzez obserwację pokrywania się znaku na kole pasowym napędu alternatora ze znakiem, umieszczonym na korpusie pompy olejowej.
Z mego doświadczenia z zabawą przy rozrządzie w tym silniku odkryłem zarazem, że koło pasowe posiada DWA znaki (wręby) na swej pobocznicy, a ten właściwy znak jest nacięty tylko na wewnętrznym kołnierzu koła pasowego (ten znak "mylący" nacięty jest na obu kołnierzach, zewnętrznym i wewnętrznym). Nie wiem, jak to jest z roverkami właściwymi, ale tak jest w moim trzynastoletnim Poldoroverze (którego poosiadam od lat pięciu i nie będę już nikomu go zbywał).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
mars 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Łódź/Letterkenny



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 14:38   

No właśnie byłem zdziwiony, gdy próbowałem ustawić na pierwszy tłok, stąd moje pytanie. Dzięki wielkie za pomoc. Mam nadzieję, że takie znaki będą u mnie. Cieszę się, że mam do czynienia z kimś, kto wie o czym mówi. Szacuneczek :lol:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10918
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 15:45   

przy właściwym ustawieniu rozrządu wszystkie tłoki są w połowie cylindra
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [420]Rozrząd
b.j Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Sty 10, 2014 15:22
b.j
Brak nowych postów [R45] ROZRZĄD
MARQS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Sie 22, 2012 20:44
tronsek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ MG ZS 180 ] 2.5 V6 ROZRZAD
MGZS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Mar 13, 2012 16:58
Adrian
Brak nowych postów [400 DI 105 km] Rozrząd
czijo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lis 01, 2009 07:14
Raptile
Brak nowych postów [R45] Rozrząd
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Kwi 17, 2009 02:36
rtworek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink