Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 D '99]układ chlodzenia w dieslu serii L
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 D '99]układ chlodzenia w dieslu serii L

pomocy!!!
Autor Wiadomość
exit_x 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Łódź



  Wysłany: Sob Paź 24, 2009 20:42   [R420 D '99]układ chlodzenia w dieslu serii L

Witam.
Nowy jestem i mam problem (chyba) z moim świeżo kupionym r420 d '99. Wszystko na pierwszy rzut oka jest ok, odpala ładnie, chodzi też, ale wskaźnik temp. silnika dość szybko wspina się na połowę skali i niby normalnie tam zostaje. Zaglądam pod maskę, a tam ukrop, znaczy silnik gorący, przewody do chłodnicy również, a sama chłodnica letnia z zimnym wężem wychodzącym?! dziwnym jest też że po odpaleniu włącza się na krótką chwilę wentylator, kilka razy, aż silnik rozgrzeje się do normalnej temp.Czytałem że to wina czujnika temp. przy termostacie... wymienię. Dodam że nie udało mi się przegrzać silnika(czerwone pole na skali)... Nie wymieniałem rozrządu po kupnie bo nie było takiej potrzeby.Jeździć można(póki co), ale może jest coś na rzeczy.

Teraz moje:
Czy to normalne aby chłodnica była w miarę chłodna po normalnej jeździe przez ok 30 min. i zimnym przewodzie wychodzącym, a w zbiorniku wyrównawczym panowała dość duża temp.???
Zastanawiam się czy w ogóle mam cyrkulacje w układzie(czy jest to możliwe), ale jak to sprawdzić. Czy winna jest tu pompa wody???

POMOCY!!!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 24, 2009 20:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sob Paź 24, 2009 22:36   

moim zdaniem nie otwiera ci się termostat seria L jest dość odporna na przegrzanie ale lepiej uważać ,to nie jest normalne że chłodnica letnia a reszta w ukropie...
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
exit_x 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Paź 24, 2009 23:02   

Też tak myślałem, że to termostat, ale z tego co się orientuje to jest on zaraz przy bloku silnika i z niego wychodzi wąż do chłodnicy, który też nagrzewa się bardzo, to sama chłodnica jest letnia z wężem wychodzącym na dole(jakby była zapowietrzona, a nie widzę tam żadnego odpowietrznika). Z drugiej strony mało prawdopodobne jest aby coś stało się z wirnikiem pompy skoro na pasku jest,a z rozrządem wszystko gra... W każdym razie wskazówka czujki temp.dociera do połowy skali(wliczając czerwone pole) i nie drgnie wyżej. Pojęcia nie mam co to może być, to mój 1 diesel, więc doświadczenie zero!Szukam dalej....
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sob Paź 24, 2009 23:15   

exit_x napisał/a:
Z drugiej strony mało prawdopodobne jest aby coś stało się z wirnikiem pompy skoro na pasku jest,a z rozrządem wszystko gra... W każdym razie wskazówka czujki temp.dociera do połowy skali(wliczając czerwone pole) i nie drgnie wyżej. Pojęcia nie mam co to może być, to mój 1 diesel, więc doświadczenie zero!Szukam dalej....
w seri L pompę wody napędza pompa wspomagania :idea: czyli temp w normie ,trudny orzech do zgryzienia...
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 25, 2009 14:06   

exit_x napisał/a:
Czy to normalne aby chłodnica była w miarę chłodna po normalnej jeździe przez ok 30 min

ja mam tak samo,pęd powietrza wychładza chłodnicę bo na postoju robi się gorąca
exit_x napisał/a:
Zastanawiam się czy w ogóle mam cyrkulacje w układzie(czy jest to możliwe),

nie miałbyś wtedy wskazówki na połowie skali tylko większą i by się gotował
exit_x napisał/a:
ale wskaźnik temp. silnika dość szybko wspina się na połowę skali

w jakich warunkach? bo ogólnie seria L długo się nagrzewa
 
 
exit_x 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 17:45   

Z tą chłodnicą jest tak że ona dopiero po ok 30min robi się ciepła(powiedział bym letnia)w górnej części, gdzie wąż wchodzi i to mnie zastanawia bo patrząc z perspektywy kabiny po 5min jazdy z max. obrotami nie przekraczającymi 3000 mam połowę skali na temp. i potem już nie rośnie. Może chodzi o to by w miarę szybkim czasie nagrzać silnik do właściwej temp. i dlatego termostat daje wrażenie, że nie otwiera się lub robi to wolno. Nie wiem jak powinno wyglądać chłodzenie w dieslu.
Nie chce ingerować w ukł.bo nie wiem czy z termostatem jest jakaś uszczelka do bloku silnika, czy tylko na uszczelniacz i jaki oraz gdzie znajduje się odpowietrzenie w tym ukł. Nigdzie nie mogę dostać żadnej literatury w tym temacie.
Wygląda na to,że muszę go porządnie sprawdzić i albo jest ok albo coś się sp......y!
Dalej czekam na rady i pozdrawiam miłośników tych aut.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 25, 2009 20:07   

exit_x napisał/a:
bo nie wiem czy z termostatem jest jakaś uszczelka do bloku silnika

nie ma żadnej uszczelki, termostat jest wpięty w przewody układu chłodzenia, szukaj go przy wentylatorze chłodnicy, tak wygląda:
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=869
exit_x napisał/a:
gdzie znajduje się odpowietrzenie w tym ukł

nie ma żadnego odpowietrznika
 
 
exit_x 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 08, 2009 22:24   

1 Wielkie dzięki bo myślałem, że termostat jest w kolanku tam gdzie czujki temp.Choć teraz to już w ogóle nie mogę pojąć istoty działania tego ukł.
2 Rozumiem, że po napełnieniu ukł. nowym płynem nie muszę go odpowietrzać???np po wymianie termostatu...
Ale nie zmienia to faktu ze mój grzeje się dość szybko,a chłodnica nadal jest chłodna...

[ Dodano: Nie Paź 25, 2009 22:42 ]
Dobra jak działa już chyba wiem i na mój gust to termostat, zobaczymy po wymianie... cdn

[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 22:24 ]
Witam po sprawdzeniu i przejechaniu kilkudziesięciu km okazało sie że wszystko gra i obejdzie sie bez wymiany termostatu :> jedynie wymieniłem tylko czujnik temp.płynu chłodzącego i wiatrak również przestał wariować. Dziękuje Wszystkim za pomoc :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Słabe ogrzewanie w dieslu:(
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Lis 14, 2007 16:25
lukasz17
Brak nowych postów [R420 D] Wymiana oleju silnika w dieslu L
Jak odpowietrzyć ukł. turbiny
exit_x Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Lis 10, 2009 12:29
szoso
Brak nowych postów [R420 TD]Potzrebował bym schemat układu chlodzenia
tipo22 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Mar 02, 2011 13:57
slax
Brak nowych postów [R420] Oznaczenie serii
DEBEC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 26 Nie Lip 08, 2007 20:54
piter34
Brak nowych postów [R420 SDi 98r.] Podobieństwo wyposażenia serii 400 i 45
DEBEC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sob Cze 13, 2015 18:45
daniel488



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink