Forum Klubu ROVERki.pl :: [ MG ZR 160 ] stalowki 15'
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ MG ZR 160 ] stalowki 15'
Autor Wiadomość
kprzemo24 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 119
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 00:24   [ MG ZR 160 ] stalowki 15'

Czytałem wiele postów, ale jakos z żadnego nic konkretnego nie wyniosłem.

Mam proste pytanie, mianowicie czy stalówki 15 calowe podejda do mg zr 160. ET powinno byc 45, to wiem, ale nie mam pojęcia jaka powinna być srednica otworu piasty.

Jakie powinny być alternatywne opony do tych stalówek. Mam na mysli rozmiar:)

Prosze o odpowiedzi.

Z góry dziękuję
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 28, 2009 00:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 28, 2009 00:27   

56.1mm Opony powinny być takie aby średnica koła była mniej więcej taka sama jak na alu.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 28, 2009 00:59   

kprzemo24, nie zakladaj 2 razy tematu. poza tym skorzystaj z wujka google zanim zadasz glupie pytanie!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kprzemo24 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 119
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 09:20   

faecd napisał/a:
kprzemo24, nie zakladaj 2 razy tematu. poza tym skorzystaj z wujka google zanim zadasz glupie pytanie!


Temat założyłem jeden raz, a w google szukac nie umie!
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 28, 2009 09:40   

kprzemo24 napisał/a:
Temat założyłem jeden raz

a to co to jest?
http://forum.roverki.eu/v...a36300a0#412370
 
 
kprzemo24 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 119
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 09:41   

A no faktycznie, pewnie przez przypadek kliknałem 2 razy. Prosze o usuniecie tamtego tematu....
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Paź 28, 2009 10:00   

faecd napisał/a:
kprzemo24, nie zakladaj 2 razy tematu. poza tym skorzystaj z wujka google zanim zadasz glupie pytanie!


to nie jest głupie pytanie bo nie każdą stalową 15 założysz do ZR160 tam sa hamulce na 282mm i w 90% przypadków może być problem... wiec nie musisz strofować kolegi bo sam nie znasz odpowiedzi a wujek google tym bardziej...

dobra rada po prostu musisz po przymierzać szukałbym stalówek od meganki lub scenica tam były heble 288mm oraz 300mm wiec powinny podejść.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
kprzemo24 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 119
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 10:02   

dobryziom napisał/a:
od meganki lub scenica tam były heble 288mm oraz 300mm wiec powinny podejść.


Tam jest ET 49....
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Paź 28, 2009 10:04   

im większe ET tym felga idzie bardziej do środka wiem lepiej żeby miało mniejsze... felga może ci się oprzeć o zacisk, niestety najlepsza rada w tym wypadku to przymierzyć.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
kprzemo24 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 119
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 10:06   

Cytat:
dobryziom
Dzięki za pomoc
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 16:47   

Ja chce kupić felgi 16 cali tylko że w katalogach największe felgi do R to są 15 cali.
Napisze ktoś jaki jest rozstaw śrub w MG ZR 160 i jakie ET ? I czy jeszcze jakieś dane są mi potrzebne przy kupowaniu felgi ?
Chodzi o felgi stalowe.
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Paź 28, 2009 22:37   

a po co ci stalówki 16?

ET45 4x100
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 08:32   

dobryziom napisał/a:
a po co ci stalówki 16?

na zimę
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Kurczak85 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 71
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 13:07   

Ja mam 15 na zime ET 45, średnica otworu 56.1, opony dokładnie to nie pamiętam, bo u ciotki je trzymam. Podjade zmienic, to dopisze. Wszystko jezdzilo w poprzednia zime super.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 23:30   

A jakie szerokie masz aluminiowe?
Ja mam standardowe alusy Rovera - 5,5J, 15", 4x100, otwor 56,1 ET45

Dlugo myslalem nad stalowymi, kupilem takie i sa idealne:
http://allegro.pl/item784...kow_serwis.html

6,5J, 15", 4x100, otwor 56,5, ET35 (idealnie niweluje sie z powodu szerszych o jeden cal felg). Wbrew obiegowym opiniom srednica otworu centrujacego nie musi byc idealnie taka sama. To miejsce nie przenosi zadnych obciazen. Nie ma czegos takie jak sily scinajace itp. Otwor centrujacy ulatwia tylko dokladny montaz felgi. Wystarczy tylko, zeby otwor byl taki sam lub wiekszy niz potrzeba (gdy bedzie za maly to felga nie wejdzie) i dobre, pewne dokrecenie srub.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 23:40   

Ciufcia napisał/a:
dobryziom napisał/a:
a po co ci stalówki 16?

na zimę

Jak stalówkę to lepiej 15. Przy 16 pokrzywisz ją momentalnie. Zresztą 206/50/16 to za szeroko na zimę a 195/60/15 jest idealnym zamiennikiem 205/45/17. Felgi miałem zamawiane stalowe 6jx15 ET45 56,1 4x100. To były chyba Alcary - co ciekawe jak przyszły to były również z numerem felgi odpowiadającym 15 do Hondy :)

[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 23:35 ]
xtek napisał/a:
To miejsce nie przenosi zadnych obciazen. Nie ma czegos takie jak sily scinajace itp. Otwor centrujacy ulatwia tylko dokladny montaz felgi. Wystarczy tylko, zeby otwor byl taki sam lub wiekszy niz potrzeba (gdy bedzie za maly to felga nie wejdzie) i dobre, pewne dokrecenie srub.

Bzdury piszesz niestety... jak jest wiekszy otwór to się felga nie ustawia osiowo i jest bicie. I oczywiście działają siły ścinające na śruby - z racji faktu że felga nie jest sztywno osadzona na otworze centrującym.

[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 23:40 ]
A poza tym z czym Ci się niweluje ET 35 :D Po pierwsze przy niższym ET koło wychodzi na zewnątrz. Po drugie i tak szerokość felgi nie ma najmniejszego znaczenia - liczy się przesunięcie jej środka... a tu masz przesuniecie o 1cm. Niby dopuszczalne, ale mi się na takim ustawieniu nie jeździło dobrze - kierownica nie odbija ładnie, a opony popiskują na zakrętach w związku ze zmianą geometri przedniego zawieszenia (sprawdzone osobiście na poprzednim aucie).
Ostatnio zmieniony przez marcinmarcin Nie Lis 01, 2009 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 00:10   

marcinmarcin napisał/a:
Bzdury piszesz niestety... jak jest wiekszy otwór to się felga nie ustawia osiowo i jest bicie. I oczywiście działają siły ścinające na śruby - z racji faktu że felga nie jest sztywno osadzona na otworze centrującym.


Jak sobie zakladasz felgi u siebie w stodole, to moze nie zalozysz dobrze. Ja mam dobrze zalozone i zadnego bicia nie mam.
Otwor sluzy tylko jako podparcie do montazu.
Nie ma zadnych sil scinajacych! Sa tylko polaczenia cierne felga/piasta.
A co powiesz na takie auta i felgi, w ktorych w ogole nie ma otworu, co? Pewnie bija caly czas, zgodnie z twoja opinia. A uwierz, sa takie i jakos ludzie nimi jezdza.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 14:23   

marcinmarcin napisał/a:
195/60/16 jest idealnym zamiennikiem 205/45/17

właśnie takie chce na zimę a te drugie to mam takie alu :)
marcinmarcin napisał/a:
Jak stalówkę to lepiej 15. Przy 16 pokrzywisz ją momentalnie.

15 nie chce, czemu niby miałbym pokrzywić 16 ?
narazie mam problem z kupieniem felg bo w katalogach do rovera największe jakie znalazłem to piętnastki :/
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 22:33   

Ciufcia napisał/a:
marcinmarcin napisał/a:
195/60/16 jest idealnym zamiennikiem 205/45/17

właśnie takie chce na zimę a te drugie to mam takie alu :)
marcinmarcin napisał/a:
Jak stalówkę to lepiej 15. Przy 16 pokrzywisz ją momentalnie.

15 nie chce, czemu niby miałbym pokrzywić 16 ?
narazie mam problem z kupieniem felg bo w katalogach do rovera największe jakie znalazłem to piętnastki :/

Sorki za te 16 - oczywiście czeski błąd, idaelnym zamiennikiem jest oczywiście 195/60/15, a co do krzywienia 16 - stalówki są bardzo miękkie niestety i nie nadają się na niski profil. Dla przykładu - po 2 sezonach w Polsce 17 alu są OK, a po jednym sezonie na zimowych balonach 195/60 jedna ze stalowych 15 jest minimalnie skrzywiona...

[ Dodano: Nie Lis 01, 2009 22:33 ]
xtek napisał/a:
marcinmarcin napisał/a:
Bzdury piszesz niestety... jak jest wiekszy otwór to się felga nie ustawia osiowo i jest bicie. I oczywiście działają siły ścinające na śruby - z racji faktu że felga nie jest sztywno osadzona na otworze centrującym.


Jak sobie zakladasz felgi u siebie w stodole, to moze nie zalozysz dobrze. Ja mam dobrze zalozone i zadnego bicia nie mam.
Otwor sluzy tylko jako podparcie do montazu.
Nie ma zadnych sil scinajacych! Sa tylko polaczenia cierne felga/piasta.
A co powiesz na takie auta i felgi, w ktorych w ogole nie ma otworu, co? Pewnie bija caly czas, zgodnie z twoja opinia. A uwierz, sa takie i jakos ludzie nimi jezdza.

Pewnie że zakladam u siebie w stodole, a właściwie w garażu, może dlatego mam o tym jakieś zielone pojęcie...
Co do felg bez pierścienia - to owszem kiedyś takie były, ale lata temu jeździli tak wolno że bicie im nie przeszkadzało
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 01, 2009 22:41   

xtek napisał/a:

Jak sobie zakladasz felgi u siebie w stodole, to moze nie zalozysz dobrze. Ja mam dobrze zalozone i zadnego bicia nie mam.
Otwor sluzy tylko jako podparcie do montazu.
Nie ma zadnych sil scinajacych! Sa tylko polaczenia cierne felga/piasta.
A co powiesz na takie auta i felgi, w ktorych w ogole nie ma otworu, co? Pewnie bija caly czas, zgodnie z twoja opinia. A uwierz, sa takie i jakos ludzie nimi jezdza.


Nie o bicie się rozchodzi bo przy stożku cz sferycznej śrubie jeśli dociągamy każdą po trochu to się koło i tak ustawi centralnie... chodzi raczej o przenoszenie obciążeń podczas gwałtownego ruszania lub hamowanie jeśli masz otwór większy niż piasta całe przeciążenie przenoszone jest na szpilki...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ MG ZR 160 ] stalowki 15'
kprzemo24 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Paź 28, 2009 00:21
kprzemo24
Brak nowych postów [MG ZR] Jakie stalówki na zimę?
Kacperroone Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Lis 29, 2011 20:22
Kacperroone



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink