Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216Gti 1.6 16v 122KM 92r] Temperatura, Nawiewy, Odcinka.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216Gti 1.6 16v 122KM 92r] Temperatura, Nawiewy, Odcinka.
Autor Wiadomość
yezozwierz 



Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 40
Skąd: Bukowno



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 22:57   [R216Gti 1.6 16v 122KM 92r] Temperatura, Nawiewy, Odcinka.

Witam. To mój pierwszy post na waszym forum. Dziś kupiłem rovera 216GTi jako trzecie autko, z przeznaczeniem do użytkowania na codzień. Bardzo mi się podoba, fajnie jedzie ale zastanawia mnie kilka rzeczy. Otóż po pierwsze - jak zamknąć nawiew ze środkowych kratek? Poza tym, wiecznie leci nimi zimne powietrze.. Jak to wyregulować? Są tam jakieś dziwne suwaki ale ich nie ogarniam :( Klimy nie ma żeby nie było :P
Kolejna sprawa, silnik jak się go nie pałuje to leży na minimalnym wskazaniu temperatury.. Obstawiam termostat, powiedzcie mi ile mniejwięcej kosztuje i jak z dostępnością jego?
Ostatnia kwestia.. Czerwone pole na obrotku zaczyna się na oko od ok 7200obr/min. Z logiki wyniakało by że ten silniczek zakręci się do owego czerwonego pola, a odcinka następuje jeszcze przed 7000obr/min.. Około 6800. Czy tak ma być? To norma czy coś mam skopane? Dodam że mam instalację LPG IIgen na autronicu, ale zjawisko odcinki oczywiście badałem na benzynie.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 28, 2009 22:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 28, 2009 23:02   

yo!
Suwaki pod pokrętłami nawiewów to tak: po prawej masz obieg wewnętrzny i zwenętrzny, po lewej czy z kratek srdokowych ma leciec cieple czy zimne powietrze, max w lewo zimne max w prawo cieple ;)
Odcinka ma byc dokladnie 7200 ;) jak jest nizej co jest zrypane :/
Termostat nie powinien byc kosztowny, do dostania raczej wszedzie...tylko podaj dokladny kod silnika i ze ma 2 walki rozrzadu ;) bo czasami lubia sie pomylić gamonice :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
yezozwierz 



Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 40
Skąd: Bukowno



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 23:12   

A możliwe jest to że odcinka niżej łapie bo silnik jest na przykład nie dogrzany z racji termostatu wiecznie otwartego? Kumpel w mazdzie 323bg 1.8 103ps miał tak, że normalnie łapała odcinke na 6800 a po pałowaniu przesuwała się na 7300 :D

Jaki mam kod silnika :D ? O autach wiem trochę, ale akurat na roverach nie znam się wcale :D :D :D
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 28, 2009 23:15   

Silnik to Hondowski D16A8
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
yezozwierz 



Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 40
Skąd: Bukowno



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 08:37   

A co z tą odcinką? jakie mogą być przyczyny że jest poniżej 7000obr/min?

[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 08:37 ]
Wrzuciłem filmik na YT jak toto się pędzi.. Na trójce już odcinkę połapałem zobaczcie jak nisko :(
http://www.youtube.com/watch?v=evi4IblKhtw
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 29, 2009 09:03   

ej Wodzu....przecież Ty go nie dokręciłeś do odcięcia....na filmiku nei ma czegoś takiego jak odcinka....zmieniasz biegi jakieś 500rpm za wcześnie....temperatura raczej nie ma z tym związku, kumpel na zimnym też odcinke łapie z palcem w nosie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
yezozwierz 



Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 40
Skąd: Bukowno



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 22:07   

Zaraz pójdę i Ci nakręcę chyba jak łapie odcinkę.. Bo na pewno nie tak jak trzeba. A tu na filmiku może faktycznie tego nie widać.

Edit: Nakręcę jutro i wrzucę. Ale fakt faktem jest ona umiejscowiona tuż przed 7000obr co mnie bardzo martwi :(
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 29, 2009 22:41   

mój ma 7200 czy ciut wiecej i spokojnie ją łapie.... nie zaświeca się check engine?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
yezozwierz 



Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 40
Skąd: Bukowno



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 23:02   

Check sie zaświeca jak przekręcę zapłon i za chwilę gaśnie sam więc chyba tak ma być conie? Odcinka wygląda u mnie dokładnie identycznie jak tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=fxjBYxos5vY

nie mój film ale dokładnie tak samo odcina.
 
 
 
DJKRZEPEK 




Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 2



Wysłany: Nie Mar 03, 2013 21:07   

WITAM! Z TEGO CO WIEM A WIEM BO MIAŁEM CRX-A I FABRYCZNIE TEN SILNIK KRĘCI SIĘ 6800 A MAM TERAZ ROVERKA Z SILNIKIEM CRX-A CZYLI 1.6 DOHC DWA WAŁKI


Kolego DJKRZEPEK, prośba o nie używanie CapsLock'a czyli dużych liter w postach.
Ostatnio zmieniony przez kruszan Nie Mar 03, 2013 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Inttruz 




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 34
Skąd: Przejdź do mapy

Rover Cabriolet

Wysłany: Pon Mar 04, 2013 13:20   

Też mam R216 122km tyle że 95r i mam odcine tak samo 6800-6900 coś takiego wychodzi. Ale jakoś mnie to nie rusza zbytnio :)
No i nie wiem jaki silnik jest u ciebie ale u mnie H16A9 a nie 8
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 04, 2013 16:41   

Inttruz napisał/a:
Też mam R216 122km tyle że 95r i mam odcine tak samo 6800-6900 coś takiego wychodzi. Ale jakoś mnie to nie rusza zbytnio :)
No i nie wiem jaki silnik jest u ciebie ale u mnie H16A9 a nie 8


D16A9 jeśli już, nie H16A9.

D16A9, D16A8, D16Z5, D16ZC1, to praktycznie te same jednostki, różnią się niuansami, chociaż silnik D16ZC1 ma deczko inne 'wnętrzności'.

http://en.wikipedia.org/w....281.6_liter.29

"Redline: 7,200 rpm, Limit: 7,250 rpm", jednak obrotomierze przekłamują 200-500 obr./min. więc mogą Wam odcinać nawet przy wartościach 7800.
_________________
Roverlution
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 04, 2013 18:13   

dalej twierdzę, że odcina ma być na 7200 ;)
 
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 28 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Mar 04, 2013 19:58   

7200 albo nawet minimalnie powyżej (7250). W każdym razie z pewnością powyżej 7k.

[ Dodano: Pon Mar 04, 2013 19:58 ]
http://www.youtube.com/watch?v=fxjBYxos5vY

Zresztą można obejrzeć ten filmik do końca. W dalszej części tego filmiku kręci się chyba nawet ponad 7200.
_________________
Gonia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R216Gti 1.6 16v 122KM 92r] Gdzie znajdę termostat?
yezozwierz Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Nie Lis 01, 2009 13:55
Pływak
Brak nowych postów [R216 94r 1,6 122KM]
przegub osłona
najdek24 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Pią Wrz 19, 2008 08:23
giewu
Brak nowych postów [R216GTI z 95r]
cysiek Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Pią Lis 09, 2007 00:21
cysiek
Brak nowych postów [R216GTi 92' LPG] Kopci na biało
kovalek Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Czw Lis 15, 2007 20:31
KRYS
Brak nowych postów [R216GTI 1.6 93] Regeneracja zacisków hamulcowych.
gato Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Pią Lip 27, 2007 13:21
Paul



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink