Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover 214 si 97r.] silnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[rover 214 si 97r.] silnik
Autor Wiadomość
ReVoR 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 79
Skąd: %%%



  Wysłany: Czw Paź 29, 2009 16:25   [rover 214 si 97r.] silnik

moj silnik zasysa powietrze po odkreceniu korka wlewu oleju i to dosc mocno (slabe ma przyspieszenie) :oops: wiec mam pytanie...ma zasysac powietrze czy dmuchac ? :bezradny: moi mechanicy w okolicy tego nie ogarniają :roll:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 29, 2009 16:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 29, 2009 17:13   

Też się zdziwiłem jak zauważyłem że zamiast dmuchać to wciąga powietrze.
Mnie to zastanawia co on z tym powietrzem robi. Myślałem że może zaworami wlotowymi wciąga, ale wtedy raczej by zmieniał swoją pracę silnik po odkręceniu kurka.

U mnie spala jakieś 10,5/11l paliwa na setką, sprawdzałeś ile wypada u Ciebie ?
 
 
 
ReVoR 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 79
Skąd: %%%



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 17:34   

teraz spala jakies 9 literów na trasie,przed pseudo naprawą paproka palił 7L na trasie :???: pojechalem do innego mechanika i go zdziwilo ze zasysa tak mocno...w golfie to wypycha powietrze,a w moim R wsysa :shock: moze tak ma byc :roll:
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 29, 2009 17:53   

No u mnie to ledwo wsysa, jak się ręką zatka otwór to czuć jak między palcami powietrze do środka wciąga.
A co to ta paproka :wink: ?

Jak byłem na zjeździe to mówili mi że 10/11l to spokojnie łyka, no ale jak mi podałeś takie liczby to już nie wiem, albo u Ciebie coś źle albo na zjeździe się mylili :wink:

Trzeba by było się jeszcze kogoś zapytać jak to jest z tym wciąganiem powietrza, może mam ten sam problem co ty, tylko u mnie za dużo pije paliwa a u Ciebie słabe przyśpieszenie jest.
 
 
 
ReVoR 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 79
Skąd: %%%



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 18:28   

10-11 na trasie to duuuuzo,czyba ze jezdzisz 180km/h non stop :lol: .Mnie palił 7/100km(trasa) po remoncie silnika 9/100km(trasa) auto nie ma przyspieszenia i max. to 145km/h szybciej sie nie da :/ a po odkreceniu korka az swiszczy :roll: mechanicy mowią ze jeszcze takiego czegos nie widzieli :oops: mowia ze poprzedni mechanik "paprok" cos spiepszył :shock:
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 29, 2009 18:38   

A co ten poprzedni mechanik robił ? Z jakim problemem autko oddałeś ?

Mój pali 10/11l ale średnio, to może w trasie wyszło by te 9 czy 8l.
 
 
 
ReVoR 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 79
Skąd: %%%



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 18:44   

wentylator sie nie zalączał,mial to naprawic i naprawil,ale przy tej jego naprawie rozwalilo uszczelke glowicy,pierscienie zapieklo i wał skrzywiony :???:
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 29, 2009 18:54   

Zwrócono Ci chociaż za to kasę ? Czy puszczono Cię z niczym ?

Ciekaw jestem jak on to zrobił...
Dalej jeździsz z krzywym wałem ? Czy powymieniali już ?
Może Ci dziurki porobił przy zaworkach aby więcej powietrza zasysał :wink:
Nie ściąga Ci i nie spala oleju silnikowego ani nie kopci z wydechu ?
Może faktycznie musisz zaworami się zainteresować, może przez ssące Ci wciąga. No bo co by innego mogło ?
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 19:18   

ReVoR napisał/a:
moj silnik zasysa powietrze po odkreceniu korka wlewu oleju i to dosc mocno (slabe ma przyspieszenie) :oops: wiec mam pytanie...ma zasysac powietrze czy dmuchac ? :bezradny: moi mechanicy w okolicy tego nie ogarniają :roll:


Sprawny silnik po uruchomieniu i odkreceniu korka wlewu oleju raz dmucha raz zasysa delikatnie powietrze z duza czestotliwoscia, najprostrzy sposob sprawdzenia tego to polorzenie kartki papieru na otwarty wlew oleju. Wtedy bardzo ladnie to mozna zaobserwowac. Jezeli silnik dmucha przez otwarty wlew to niedobrze, moze to swiadczyc o nieszczelnosci zaworow.

pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 21:09   

trzeba podnieść pokrywę zaworów i sprawdzić czy są takie siatki - filtry przy wylotach podłączonych do kolektora... przypuszczam, ze były usfione i facet wyrzucił i teraz podciśnienie z kolektora ssącego ciągnie na całego...
zrób to szybko, bo Ci cały dolot olejem zasyfi :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 21:11   

ReVoR napisał/a:
moj silnik zasysa powietrze po odkreceniu korka wlewu oleju i to dosc mocno (slabe ma przyspieszenie) :oops: wiec mam pytanie...ma zasysac powietrze czy dmuchac ? :bezradny: moi mechanicy w okolicy tego nie ogarniają :roll:



Zmień tych znachorów :evil:
Sprawny silnik powinien tzw. "oddychać". Jest to związane z ruchem tłoków w tulejach i obracaniem się całego układu korbowego.
Jak dmuch to ucieka kompresja przez zużyte, zapieczone pierścienie na tłokach. Masz zapewne słabe przyśpieszenie bo przez nieszczelne zawory i pierścieni ucieka część kompresji i mocy.
Najlepiej zmierzyć ciśnienie na poszczególnych cylindrach i będzie wiadomo co w trawie piszczy.
ReVoR napisał/a:
wentylator sie nie zalączał,mial to naprawic i naprawil,ale przy tej jego naprawie rozwalilo uszczelke glowicy,pierscienie zapieklo i wał skrzywiony :???:


O rany jakie szarlatany z tych macherów :shock: Ja ostatnio miałem przyjemność z takim jak przyjechał oglądać mojego jak sprzedawałem. Zrobiłem niedawno własnoręczne rozrząd, cała głowice z zaworami, uszczelniaczami na zaworach i uszczelką. Silniczek tykał jak zegarek. To ten specjalista pewnie od vagena stwierdził że, na zaworach ma przedmuchy i dziwnie dzwoni ten silnik. Myślałem że, mnie trafi :twisted:
A z tym skrzywionym wałem to przesadziłeś chyba :mrgreen: Jak byś miał skrzywiony wał to silnik można oddać do skupu złomu :roll:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
ReVoR 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 79
Skąd: %%%



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 16:32   

sTERYD napisał/a:
trzeba podnieść pokrywę zaworów i sprawdzić czy są takie siatki - filtry przy wylotach podłączonych do kolektora... przypuszczam, ze były usfione i facet wyrzucił i teraz podciśnienie z kolektora ssącego ciągnie na całego...
zrób to szybko, bo Ci cały dolot olejem zasyfi :/


no bede musial przekazac mechanikowi to co piszesz,ale juz 1000km zrobilem ,wiec juz sie raczej "zasyfilo" :bezradny: dzieks za rady

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 16:32 ]
azor77 z tym walem nie przesadzilem,pisze to co fachman mi powiedział "wałem nie moge obrócić,kupujesz nowy wał czy do szlifu go dajemy?" :/ niestety mechanikow mam kolo siebie 5ciu ,ale trzech z nich sie nie chce podejmowac naprawy,bo "rovery to dziwne auta,czemu se A3 nie kupiles?" :roll: jeden sie podjął i spartolił-teraz drugi bedzie poprawial po nim :roll: juz mam ochote caly silnik kupic gdzies i niech tylko przełozy i zeby nie spartolił :???: szkoda mi tego auta,tylko silnik szwankuje,reszta OK :roll:
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 01:16   

ReVoR, zapraszam do siebie... JA ZDIAGNOZUJE USTERKE I WSZYSTKO CI WYTLUMACZE JAK NA SPOWIEDZI!!! Co do walu nie oplaca sie robic - uywany wal, nowe panewki, najlepiej odrazu gore rozbierac i patrzec w pierscienie, tloki, korbowody, nowa uszczelka.... OGOLNIE KAPITALKA!!!

Mam ladne silniczki, moge CI wlozyc i daje gware na motor jaki na robote...
 
 
 
ReVoR 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 79
Skąd: %%%



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 09:33   

NEOSSS napisał/a:
ReVoR, zapraszam do siebie... JA ZDIAGNOZUJE USTERKE I WSZYSTKO CI WYTLUMACZE JAK NA SPOWIEDZI!!! Co do walu nie oplaca sie robic - uywany wal, nowe panewki, najlepiej odrazu gore rozbierac i patrzec w pierscienie, tloki, korbowody, nowa uszczelka.... OGOLNIE KAPITALKA!!!

Mam ladne silniczki, moge CI wlozyc i daje gware na motor jaki na robote...


szkoda ze mam 400km do Wawy,bo bym przyjechal jakby blizej bylo...teraz jestem zapisany na czwartek do mechanika i ma zerknąc na spapraną robote poprzedniego mechanola :/ jak po jego naprawie bedzie dalej brał olej ,zasysał powietrze niemiłosiernie i przyspieszal jak 8 zaworówka to mam zamiar kupic silnik

ps.po ile masz silnik (goły?z osprzetem?) 1.4 16v

boczki do drzwi przednich? (R200 3 drzwiowy<czarne>)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 09:43   

ReVoR, jezeli wykryja powazniejsza usterke to sobie odpusc... Znajdz mechaniora ktory widzisz ze ma olej w glowie a nie spaliny...

Jezeli chcesz sie zapytac o graty to zapraszam na PW
 
 
 
ReVoR 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 79
Skąd: %%%



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 09:48   

a na GG jestes?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [200]Silnik Rover 200 do 25
matiq Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Sie 08, 2016 20:59
sTERYD
Brak nowych postów [Rover 200 98 14 16v] Silnik od R25
sad200 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Gru 02, 2008 19:07
ash
Brak nowych postów [Rover] 25 1.4 16v Silnik nie odpala
CyganPaolo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Lip 14, 2017 19:23
NoPE
Brak nowych postów [rover 200 1.4] Spalony silnik
tommar88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Paź 14, 2007 22:13
ADAM1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink