Forum Klubu ROVERki.pl :: [FSO 1.4 16V] Odcięcie benzyny przy 70*
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 19:07
[FSO 1.4 16V] Odcięcie benzyny przy 70*
Autor Wiadomość
Stingerek 



Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 14:27   [FSO 1.4 16V] Odcięcie benzyny przy 70*

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów !
Jestem stałym czytelnikiem forum, jednak dopiero dzisiaj się zarejestrowałem w
panicznym akcie szukania pomocy.

Tyle tytułem wstępu.
Wiem że forum dotyczy marki Rover, a mój problem występuje w polonezie, ale silnik z Rovera.
Autko pochodzi z 96 roku , od stycznia nie jeździło na benzynie (jest LPG)
w związku z tym zakupiłem nowy bak i pompę paliwa.
Stary był dziurawy i pordzewiały.
przeczyściłem dokładnie caly układ paliwowy przy czym okazało się że jeden wtryskiwacz jest nie sprawy - został wymieniony.

Problem objawia sie w następujący sposób (nie występuje na LPG)
Samochód na benzynie zachowuje się i jeździ normalnie tylko dopóki temperatura płynu nie osiągnie 70 stopni, w momencie kiedy wskazówka dotknie kreski oznaczającej 70* samochód dostaje mega muła, zaczyna strzelać w wydech, zachowuje się tak jak by nie dostawał wogóle paliwa ale smród nie spalonej benzyny oznacza raczej że paliwa dostaje albo za dużo albo go w ogóle nie spala. Na ciepłym silniku (powyżej 70*) problem występuje bardzo nie regularnie (raz jedzie normalnie,a innym razem nie), a prawdopodobieństwo jego wystąpienia można zwiększyć hamując silnikiem i dodając gazu.
Co zostało wymienione:
TPS - czujnik położenia przepustnicy
Komputer
zestaw przekaźników pompy paliwa
pompa paliwa
zbiornik
filtr paliwa
Odpiąłem dla testu sondę lambda - zero efektu
Odpiąłem dla testu czujnik w kolektorze dolotowym (ten zielony) - zero efektu

Nie ma nikogo w mojej miejscowości kto podjąłby się diagnozy, każdy rozkłada ręce.
Bardzo proszę o wskazówki gdzie szukać przyczyny.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 07, 2009 14:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 14:37   

moze padl czujnik temp. i caly czas podaje parametry dla zimnego silnika jakby sam. byl na ssaniu (wieksza dawka paliwa)
 
 
 
Stingerek 



Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 14:51   

Czy czujnik temperatury dla komuputera to ten z zieloną wtyczką podpięty do kolektora ssącego od strony koła zamachowego ? Jeżeli tak, to go odpiąłem.
Kolejny czujnik mam na kolanku od strony kolektora wydechowego, ale on jest podłączony tylko i wyłącznie do wskaźnika na desce rozdzielczej.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lis 07, 2009 15:00   

nie wiem jak w poldku ale powinien byc po prawej stronie na takiej rurce kolanku. Są tam dwa czujniki a mowa o tym co ma dwa przewody! Tyle ze gdyby z nim bylo coś nie tak to samochód owszem bedzie na ssaniuale nie bedzie mulil wrecz przeciwnie bedzie żwawszy! Ja bym obstawial ze za mało powietrza dostaje. A filtr powietrza wymieniony??? przepustnica wyczyszczona?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 15:11   

Cytat:
Czy czujnik temperatury dla komuputera to ten z zieloną wtyczką podpięty do kolektora ssącego od strony koła zamachowego ?
to jest czujnik temp.powietrza w dolocie
Stingerek napisał/a:
Kolejny czujnik mam na kolanku od strony kolektora wydechowego
zgadza sie i tak jak kolega Vesper416 napisal to ten z dwoma przewodami
Vesper416 napisał/a:
Tyle ze gdyby z nim bylo coś nie tak to samochód owszem bedzie na ssaniuale nie bedzie mulil wrecz przeciwnie bedzie żwawszy!
bedzie mulil ;)
Przy starszych sam. z ssaniem recznym to dopiero bys zobaczyl jak ladnie muli gdybys w czasie jazdy wlaczyl ssanie.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lis 07, 2009 15:25   

No sorry ja sie opierałem o moje doswiadczenie z roverkiem. Przez pierwsze 2 miesiace uzytkowania jezdzilem na ssaniu bo mialem odpiety czujnik cieczy a nie wiedzialem o tym. U mnie na ssaniu samochod chodzil jak torpeda!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Stingerek 



Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 15:30   

Nie wiedziałem że na kolanku jest jeszcze jeszcze jeden czujnik. (nie zauważyłem) zaraz pójdę go odpiąć, pojeżdżę trochę i zobaczę czy coś się zmieniło.
Na razie mam odpięty czujnik w kolektorze i sondę.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 17:55   

Vesper416 napisał/a:
Przez pierwsze 2 miesiace uzytkowania jezdzilem na ssaniu bo mialem odpiety czujnik cieczy a nie wiedzialem o tym. U mnie na ssaniu samochod chodzil jak torpeda!

Odpiety a uszkodzony to wielka roznica. Przy odpietym komp usrednia wartosci (tryb awaryjny) co nie rowna sie ssaniu. Przy uszkodzonym, gdy bedzie podawal wartosci zimnego silnika, bedzie mial zbyt bogata mieszanke na goracym silniku.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lis 07, 2009 18:04   

w sumie pozniej tez tak myslalem...
a mozesz pomóc mi w tym temacie Lechos,
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=47641
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Stingerek 



Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 20:36   

Ze względów technicznych nie udało mi się dzisiaj ZNALEŹĆ tego czujnika temperatury.
Było ciemno, zimno, ciasno i padał deszcz a nie dysponuje kanałem.
Czy ktoś ma może zdjęcie lub rysunek na którym będzie widać gdzie on jest ?
zaznaczam że w poldku silnik jest wzdłużnie i zapchanie tam ręki to nie lada akrobacja.
czy jego odpięcie może pomóc ?

Czy ktoś ma jakiś pomysł co powoduje problem ?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 23:46   

czujnika musisz szukac wlasnie tam w okolicach kopulki, tylko przy drugim walku, no i niestety nie sterczy do gory co dodatkowo utrudnia jego odnalezienie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Nie odpala,zapach benzyny przy odpalaniu
Rocky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 0 Sob Lip 22, 2017 16:34
Rocky
Brak nowych postów [s80 T6 ] Szarpanie przy ok 3 tys obrotów FILMIK
SmoK Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 0 Wto Maj 14, 2013 21:58
SmoK
Brak nowych postów [VW GOLF 3] Gaśnie przy równomiernych obrotach
ADI-mistrzu Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Czw Mar 07, 2013 11:22
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [Citroen SAXO 1,1] szarpie przy dodawaniu gazu
Mombrey Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Sro Lis 03, 2010 23:13
Tomek1212
Brak nowych postów [Opel Zafira MkI] Gaśnie, dławi przy 95*C silnika.
cin1391 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 8 Wto Lut 02, 2016 22:30
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink