Forum Klubu ROVERki.pl :: Oświetlenie w garażu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Oświetlenie w garażu
Autor Wiadomość
najko 




Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 82
Skąd: Bierutów

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 11:50   Oświetlenie w garażu

Witam
mam problem z oświetleniem garażu, elektrownia pozbawiła mnie prądu z słupa z jakiegoś tam bliżej mi nie znanego powodu (prawdopodobnie jakies awarie, bądź zakłócenia)
i teraz mam pytanie... jak oświetlić garaż bez dostępu do prądu z elektrowni macie jakies pomysły? oprócz agregatu prądotwórczego.
myslalem nad duzym akumulatorem + przetwornica + świetlówka tylko czy to ma jaki kolwiek sens?
_________________
...nie ma mnie, będe wczoraj...
Zanim do mnie napiszesz skontaktuj się z moim lekarzem.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 08, 2009 11:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 11:56   

Zalezy do czego ma służyć oświetlenie. Najłatwiej będzie kupić sobie takie latarko lampki na 12V ledowe jak sa samochodów i to od razu pod 12V podpiąć :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
najko 




Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 82
Skąd: Bierutów

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 12:14   

takie kupilem 2 i jedyne co widze po włączeniu ich to gdzie one się znajdują:)

[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 12:07 ]
chodzi mi o to zeby w garażu było w "miarę" jasno...

[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 12:14 ]
http://elektronikawm.pl/p...12,8,biala.html czy cos takiego np 2 sztuki dalo by w miare jasne światło w garażu? i czy zdążył bym przy tym cos zrobic przy aucie jesli podlączyl bym do aku 100-180ah
_________________
...nie ma mnie, będe wczoraj...
Zanim do mnie napiszesz skontaktuj się z moim lekarzem.
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 12:27   

najko, Ja mam taka latarkę co ma te LED oraz ta lampę Osram co dałeś linka i najlepiej to mi święci ta Osram :mrgreen:

Sa tez takie długie neonówki pod 12V i przy nich dobrze widać ale trzeba je trzymać kolo siebie bo jak powiesisz na suficie to już ciemniej się robi. Ale są tez może mocniejsze :grin: Tylko ze będziesz musiał baterie do domu brać i lądować. :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
najko 




Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 82
Skąd: Bierutów

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 12:45   

Dzięki Remi55, za rady może cos z tegowykorzystam:)

albo inna opcja: dajmy na to że odpuszcze oświetlenie bezprzewodowe i z akumulatora (duzo poczytałem...) załączył bym świetlówki o mocy np 20W (jasnością światła odpowiada żarówce 100W) szt 1-2 i to wszystko podłączył bym pod agregat prądotwórczy
i teraz kolejne pytanie do tych co juz mieli/mają agregaty
Jak z wydzielanymi spalinami, czy potrzebował bym jakiejs dodatkowej wentylacji w garazu 18m2
_________________
...nie ma mnie, będe wczoraj...
Zanim do mnie napiszesz skontaktuj się z moim lekarzem.
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 12:53   

najko, Agregatu nawet nie stawiaj w środku garażu tylko na zewnątrz.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
najko 




Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 82
Skąd: Bierutów

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 12:57   

czyli agregat odpada...garaz jest w dzielnicy w ktorej jak by stał na zewnątrz by szybko go.... zaje***i mimo tego ze sami znajomi:)
_________________
...nie ma mnie, będe wczoraj...
Zanim do mnie napiszesz skontaktuj się z moim lekarzem.
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 13:04   

najko, Bez jaj jak tobie potrzebny to go wyciągasz z garażu i włączasz i kto ma go zaraz ukraść :>

Najprostsze i chyba najtańsze będzie jak pisałem sam akku + oświetlenie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 08, 2009 18:17   

jeśli to mają być dwie świetlówki po 20 W to szkoda pieniędzy na agregat...
kup za jakieś 100 plnów przetwornicę ~100W i podłączaj do akumulatora w samochodzie... jak masz jakiś w dobrym stanie to przy takim obciążeniu po 4-6 godzinach Ci bez problemu odpali, a jak szkoda Ci akumulatora, to co jakąś godzinę odpal samochód na 15- 20 minut, żeby się podładował i tyle...
ja tak robię z pompą ogrzewania w domu (96W, po 4 godzinach nie mam problemów z odpalaniem samochodu :cool: ) jak jest awaria zasilania (tak takie rzeczy się zdarzają w naszym kraju)
agregat też mam, ale odpalam go jak mi potrzeba te 4,5kW... ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
najko 




Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 82
Skąd: Bierutów

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 22:57   

sTERYD, 4,5kw?:P to jakis jebitny agregat masz;p dzieki za podpowiedzi:)
_________________
...nie ma mnie, będe wczoraj...
Zanim do mnie napiszesz skontaktuj się z moim lekarzem.
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 08, 2009 22:59   

sTERYD, za ta pompka to dobry patent muszę sobie zapamiętać :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lis 09, 2009 01:43   

agregat jest pomilitarny ;) przy tej mocy pali ok 3l/godzinę :) (bak60litrów) ale do małych mocy nie opłaca się odpalać bo na ssaniu chodzi 15 minut i bez obciążenia szaleje częstotliwość prądu... :/ warto go odpalać dopiero powyżej 1-1,5 kW
ale generalnie konstrukcja pancerna (wyprodukowany w roku 1968 i chodzi) :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
PTE 




Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Lis 09, 2009 08:54   

Najtańszym i zarazem najefektywniejszym rozwiązaniem będzie gazowa lampa turystyczna :smile:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
darek_wp 




Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lis 09, 2009 09:49   

najko napisał/a:
Jak z wydzielanymi spalinami, czy potrzebował bym jakiejs dodatkowej wentylacji w garazu 18m2

na pewno nie można go odpalać w garażu bo się zagazujesz - jak nie możesz wystawić go na zewnątrz to zawsze moźna pod wylot spalin podłączyć kawałek rury i wystawić na zewnątrz
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 09, 2009 10:03   

Jeśli oświetlenie tylko do wjazdu i wyjazdu, to coś takiego wystarczy (ciepły biały):

http://www.allegro.pl/ite...la_i_zimna.html

ale do pracy przy aucie będzie za mało. Ale jesli miałbyś kupowac cały zestaw (aku + oświetlenie vs. agregat + oświetlenie) z nastawieniem na pracę przy aucie to wybrałbym jakiś niewielki agregat i oświetlenie standardowymi świetlówkami.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
michone 



Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Lis 10, 2009 14:47   

http://allegro.pl/item811...v_8_w_kena.html pobór prądu 0,66 A. 4 na suficie + 2 w kanale i na porządnym aku 52Ah masz do 10h świecenia.

Żadnych przetwornic bo tylko szkoda prądu. Szukać świetlówek na 12V i to najlepiej energooszczędnych. Odmalować garaż na śnieżnobiało i świetlóki zamontować w obudowach z polerowanej stali/blachy.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lis 11, 2009 17:13   

jesli do wjezdzania i wyjezdzania kup sobie czolowke petzl'a, sa dosc drogie ale maja mocne ledy, zreszta przy niej mozna tez cos podzialac przy silniku
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogrzewanie do garażu + dom
pietka Offtopic 15 Wto Gru 01, 2015 15:32
SyntaX
Brak nowych postów Nagrzewnica powietrza do garażu
Gość Offtopic 2 Czw Gru 01, 2016 22:04
franki01



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink