Wysłany: Sob Lis 14, 2009 20:37 [R75] Tempomat - doposażenie
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam chciałbym sie szczegółowo dowiedzić co potrzeba aby doposazyć auto w tempomat
planuje wyrwać taki z jakiegoś anglika i tera nie bardzo wiem co i gdzie tego szukac
Pewnie przydał by sie przełacznik przy sprzegle guziki przy kierowniczy czy tez cała kiera guzik na konsoli srodkowej i co jeszcze i gdzie ich szukac
Dziekuje i pozdrawiam
Z poważaniem
Michał
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Kwi 11, 2012 08:33, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 14, 2009 20:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Moduł jest pod deską rozdzielczą i znajdziesz go na dowolnym szrocie z anglikami, które mają tempomat. Myślę że to nie jest zbyt chodliwy towar więc nie powinni za dużo krzyczeć
trzeba zaprogramować zegary pod tempomat bo ianczej nie bedzie Ci go widziało. Robi to Szymon RoadKing we Wrocławiu.. Ogólnie chyba ciężka sprawa z montażem tego ale PHJOWI kiedyś pisał że do zrobienia i koszt był jakiś niewielki
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
trzeba zaprogramować zegary pod tempomat bo ianczej nie bedzie Ci go widziało
u mnie tempomat fizycznie jest, ale już go nie mogę włączyć. Wszystkie czujniki posprawdzane i sprawne. Podobno komputer silnika nie widzi prędkości samochodu, czyli wychodził by na to, że coś jest z licznikiem?
Nie. Coś jest z czujnikiem prędkości pojazdu VSS. Jeśli się mylę to mnie poprawcie. http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=296495
Podjedź na T4 i powinno pokazać jego usterkę. Poza tym włącz diagnostykę w zegarach i pod pozycją 7.2 masz aktualną prędkość...tylko to chyba z koła bierzę. Niech mnie ktoś wspomoże w temacie
[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 22:32 ]
michalie napisał/a:
A jeżeli wyciągne też zegary i je wmontuje do siebie to jak mniemam nie bede musiał nic programować ,a swoje zegary bede miał w rezerwie
Jeśli zegary będą również z diesla to wtedy możesz je przełozyć. Jest jeszcze jeden warunek: powinna być taka sama wersja wyposażenia-zawiera się w tym: komputer na zegarach, kontrola trakcji, tempomat, skrzynia automat/manual. Ogólnie chodzi o funkcje, które są wyświetlane na zegarach.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
mówisz tu o czujniku ABS na prawym przednim kole tak? bo on podaje info na temat prędkości samochodu do licznika. Gdyby ten czujnik był walnięty to prędkościomierz nie podawał by prędkości samochodu, a tu działa u mnie. Pozatym po podpięciu nie T4 ale zwykłego kompa z programem CDIF wykryło mi usterkę obu czujników ABS ale po lewej stronie auta, a czujnik VVS jest po prawej. Dobrze piszę?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 12:11
Zukowaty napisał/a:
Niech mnie ktoś wspomoże w temacie
sygnał VVS z czujnika prędkości ( ABS - prawy przód ) jest w pinie 6 kostki 12 pinowej zegarów, przewód biało/szary.Czujnik przy prawym kole-przód, daje sygnał w postaci 39000 imp/milę do modułu szybkościomierza , który przetwarza go na wskazania szybkościomierza.Po przeliczeniu sygnał przekazywany jest do innych sterowników magistralą CAN i K-BUS.
SeniorA, może być tak, że szybkościomierz pokazuje prędkość samochodu, ale jest i tak zwalony czujnik VVS/ABS bo tempomat nie działa? Moduł tempomatu bierze informacje o prędkości auta z komputera silnika, który rzekomo (jak mówił mi mechanik po podpięciu kompa) nie widzi prędkości samochodu. Wniosek z tego taki, że po drodze z licznika do komputera silnika ginie gdzieś informacja o prędkości samochodu? lub licznik nie wysyła tej informacji?
Może coś się skopało w liczniku, bo przed jego wyciągnięciem tempomat działał, a gdy go wyciągnąłem i wsadziłem spowrotem już nie... A kostki są podpięte, bo one na takim zatrzasku siedzą i nie ma możliwości żeby wyskoczyły (chyba
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 17:08
kris-tofer, jeśli wskaźnik prędkości działa to czujnik VVS jest dobry.Idąc dalej , jak działają funkcje komputera pokładowego, funkcja zamykania zamków po przekroczeniu 7 km/h i np. praca wycieraczek w zależności od prędkości , to moduł przetwarzający sygnał w liczniku jest też dobry. ECM otrzymuje potrzebne informacje ze sterownika tempomatu i sterownika ABS , a ECM ustala dawkę paliwa do utrzymania prędkości.
zamki z automatu nigdy mi się nie zamykały, może nie mam tej funkcji; wycieraczki owszem przechodzą w stan pracy przerywanej po prawie zatrzymaniu się. VVS jest dobry, czujniki pod pedałami stykają, zielona lampka na głównym włączniku tempomatu świeci, to dlaczego się nie załącza? przy teście liczników i kontrolek lampka od tempomatu zaświeca się
[ Dodano: Sro Lis 18, 2009 19:19 ]
i nie sądzę żeby to była wina niedziałającego ABSu
[ Dodano: Pon Lut 22, 2010 16:23 ]
Tempomat zadziałał po wymianie lewego przedniego czujnika ABS, a więc to on informuje tempomat o prędkości samochodu. Pozdrawiam
Cześc widzę że dawno nie było tu żadnego wpisu więc obawiam się że nikt mi nie odpowie montuję tempomat,wszystko mam założone i muszę zmienic wyłącznik przy sprzęgle bo jest uszkodzony wyjąłem podłączyłem nowy ale może jest ktoś taki mądry i powie mi jak go włożyc czy powinien wejśc bez żadnego dodatkowego demontażu bo ja nijak tego nie mogę dokonac
pozdrawiam
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam mam problem z montażem modułu tempomatu ponieważ nie moge zlokalizowac kostki do modułu wszystko pozostałe jest łącznie z czujnikiem przy pedale sprzegła. Zrzuciłem nawet całą deske jest tylko mała kostka fakt 12 pinowa nawet idzie ja wpiąć ale na zdieciach z innych tematów wyglada na malutka podobna do tej w kierownicy, dodam iz sprawdzałem kolory przewodów z strona angielskich kolegów i brakuje tylko jednego czarno-żółtego. Mam wiec pytanie czy moze były różne kostki czy może mi czegoś brakuje?
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Kwi 11, 2012 08:32, w całości zmieniany 2 razy
Zrób zdjęcie tej kostki(gdzie ona jest?), i tego co masz nad bezpiecznikami nad nogami pasażera. Bo to jak mamy odgadnąć co tam masz czy nie masz? Jak dokładałem u siebie to wtyczka było nad bezpiecznikami - i jeszcze nie słyszałem o takim CDT, który tej wtyczki nie posiadałby.
Problem rozwiazany to jest ta mała kostka o której pisałem wyglada tylko na to iz brakuje jej czegos ale ma opisaną kolejność pinów i na module też tak jest wiec da sie to złożyc oby tylko ruszyło:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum