Wysłany: Sob Lis 21, 2009 20:21 [214Si 97r] Rodzaj tarczy pomiarowej dla czujnika wału
Witam!
Poszperałem w Rave ale nie znalazłem tak specjalnie interesujących mnie informacji.
Chciał bym się dowiedzieć ile jest zębów na tarczy pomiarowej dla czujnika położenia wału korbowego i gdzie jest to miejsce z wyciętymi 2 zębami ? Tzn gdy to miejsce jest przy czujniku to jak są ustawione tłoki.
Ma ktoś może zdjęcie tej tarczy ? Głownie interesuje mnie miejsce gdzie jest ten punkt kontrolny, gdzie niema tych 2 zębów.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 21, 2009 20:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
to nie jest tak, ze jest brak jakiś 2 zębów... jak oglądałeś koło zamachowe, to widziałeś, że tam w rowku na czujnik wału są takie dolutowane kostki feromagnetyczne... i paru tych kostek brakuje... dwa razy po dwie i raz jednej...(pewnie ta jedna to jest od immo)
Tu:
http://forum.roverki.eu/v...ighlight=wykres
masz troszke dyskusję na temat reakcji czujnika położenia wału
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Przeczytałem cały temat, ale tam jest mowa o samochodach tak do 95r. Nie zmieniali przypadkiem czegoś w tym wieńcu co czujnik odczytuje informacje po 95r. ?
Masz może zdjęcie tego koła z tymi kostkami ? I po co dla immo punkt w tym wieńcu ? Co on ma z tym w ogóle wspólnego ?
A i jedna rzecz mnie zastanawia. Skoro poldki mają tak, że co 180° punkt kontrolny, to jak odróżniają je od siebie ? Przecież jak są na przeciwko to są 2 możliwości ustawienia wału.
ADI-mistrzu, jeśli chodzi o czujnik wału korbowego, to nie zmieniali, dodany został czujnik wałka rozrządu (który m.in. zastępuje mechaniczny rozdzielacz)
dodatkowy punkt dla immo jest po to, że by po przełożeniu koła zamachowego na takie nie przystosowane do komputera z immo nie dało się odpalić...
Cytat:
A i jedna rzecz mnie zastanawia. Skoro poldki mają tak, że co 180° punkt kontrolny, to jak odróżniają je od siebie ? Przecież jak są na przeciwko to są 2 możliwości ustawienia wału.
ale jaka jest wtedy różnica przy położeniu tłoków? żadna jest tylko różnica przy otwarcu zaworów, co kontroluje też rozdzielacz zapłonu (mechaniczny) a z racji tego, że wtrysk jest grupowy nie ma najmniejszego problemu
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ale czujnik wałka rozrządu to chyba już w wersji VVC lub 25, bo w zwykłej 200 jest mechaniczny (którego właśnie chce się pozbyć).
Gdzie siedzi ten czujnik od rozrządu ? Może dało by się 200 trochę przerobić aby czujnik wszedł.
wtedy byś musiał przełożyć wałek wydechowy (on ma dołożoną krzywkę) i pokrywę wałków (która ma gniazdo dla czujnika położenia wałka), czujnik po zmierzeniu krzywki przesyła sygnał do cewek i wykonywany jest zapłon... też dwa razy, bo przy suwie wydechowym jest "spóźniona iskra" która powoduje dopalanie resztek mieszanki w wydechu...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum