Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si 97r] Rodzaj tarczy pomiarowej dla czujnika wału
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214Si 97r] Rodzaj tarczy pomiarowej dla czujnika wału
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 21, 2009 20:21   [214Si 97r] Rodzaj tarczy pomiarowej dla czujnika wału

Witam!

Poszperałem w Rave ale nie znalazłem tak specjalnie interesujących mnie informacji.
Chciał bym się dowiedzieć ile jest zębów na tarczy pomiarowej dla czujnika położenia wału korbowego i gdzie jest to miejsce z wyciętymi 2 zębami ? Tzn gdy to miejsce jest przy czujniku to jak są ustawione tłoki.

Ma ktoś może zdjęcie tej tarczy ? Głownie interesuje mnie miejsce gdzie jest ten punkt kontrolny, gdzie niema tych 2 zębów.

Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 21, 2009 20:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 21, 2009 23:44   

to nie jest tak, ze jest brak jakiś 2 zębów... jak oglądałeś koło zamachowe, to widziałeś, że tam w rowku na czujnik wału są takie dolutowane kostki feromagnetyczne... i paru tych kostek brakuje... dwa razy po dwie i raz jednej...(pewnie ta jedna to jest od immo)
Tu:
http://forum.roverki.eu/v...ighlight=wykres
masz troszke dyskusję na temat reakcji czujnika położenia wału ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 22, 2009 00:30   

Przeczytałem cały temat, ale tam jest mowa o samochodach tak do 95r. Nie zmieniali przypadkiem czegoś w tym wieńcu co czujnik odczytuje informacje po 95r. ?
Masz może zdjęcie tego koła z tymi kostkami ? I po co dla immo punkt w tym wieńcu ? Co on ma z tym w ogóle wspólnego ?

A i jedna rzecz mnie zastanawia. Skoro poldki mają tak, że co 180° punkt kontrolny, to jak odróżniają je od siebie ? Przecież jak są na przeciwko to są 2 możliwości ustawienia wału.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 22, 2009 00:38   

ADI-mistrzu, jeśli chodzi o czujnik wału korbowego, to nie zmieniali, dodany został czujnik wałka rozrządu (który m.in. zastępuje mechaniczny rozdzielacz)
dodatkowy punkt dla immo jest po to, że by po przełożeniu koła zamachowego na takie nie przystosowane do komputera z immo nie dało się odpalić...
Cytat:
A i jedna rzecz mnie zastanawia. Skoro poldki mają tak, że co 180° punkt kontrolny, to jak odróżniają je od siebie ? Przecież jak są na przeciwko to są 2 możliwości ustawienia wału.
ale jaka jest wtedy różnica przy położeniu tłoków? żadna ;) jest tylko różnica przy otwarcu zaworów, co kontroluje też rozdzielacz zapłonu (mechaniczny) a z racji tego, że wtrysk jest grupowy nie ma najmniejszego problemu :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 22, 2009 00:45   

Ale czujnik wałka rozrządu to chyba już w wersji VVC lub 25, bo w zwykłej 200 jest mechaniczny (którego właśnie chce się pozbyć).
Gdzie siedzi ten czujnik od rozrządu ? Może dało by się 200 trochę przerobić aby czujnik wszedł.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 22, 2009 00:59   

wtedy byś musiał przełożyć wałek wydechowy (on ma dołożoną krzywkę) i pokrywę wałków (która ma gniazdo dla czujnika położenia wałka), czujnik po zmierzeniu krzywki przesyła sygnał do cewek i wykonywany jest zapłon... też dwa razy, bo przy suwie wydechowym jest "spóźniona iskra" która powoduje dopalanie resztek mieszanki w wydechu...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] zgasł i nie odpala oznaczenia czujnika wału
seraph Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Lis 04, 2019 21:28
AndrewS
Brak nowych postów [214Si 103KM] Typ skrzyni i rodzaj oleju
Robertus74 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Maj 05, 2016 09:46
Robertus74
Brak nowych postów [R25] przewód czujnika prędkości i parametry czujnika
piotrekcrash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Sie 05, 2012 09:28
piotrekcrash
Brak nowych postów [MG ZR 160] adaptacja tarczy od accorda
czy się da i warto?
spider666 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Maj 20, 2009 20:44
iktorn73
Brak nowych postów [r 200 1,4 97] wymiana klockow i tarczy hamulcowych
...dziwny odgłos
MaciejZiele Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Sie 26, 2008 20:26
xkrzychux



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink