Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Poziom płynu w zbiorniczku sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Poziom płynu w zbiorniczku sprzęgła
Autor Wiadomość
piochu1 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 56
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 13:17   [R75] Poziom płynu w zbiorniczku sprzęgła
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Jaki powinien być poziom płynu w zbiorniczku przy pedale sprzęgła?
Odkręciłem pokrywę i wsadziłem tam palucha lecz płynu niie wyczułem :cry: , to chyba świadczy o tym że jest go zamało.
Druga sprawa to jakim płynem ewentualnie uzupełnić jego stan.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 02, 2009 13:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 13:41   

Cytat:
Druga sprawa to jakim płynem ewentualnie uzupełnić jego stan.

powinno być to samo co i w innych R czyli DOT4 zresztą na zbiorniczku powinno być napisane
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 15:10   

Płynu powinno być tyle że jak włożysz gumkę to Ci się nie wyleje, a jeżeli się przeleje to znaczy że masz max. Podłóż jakieś szmatki najlepiej aby nie pozalewać dywaników.

Powinien być DOT3 tak jak jest napisane na zakrętce, ale jak wlejesz DOT4 to będzie też OK.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Paź 02, 2009 15:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 15:12   

piochu1, a wyjąłeś tą gumę? Bo jak nie wyjąłeś, to nie miałeś szans sprawdzić czy jest płyn.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
piochu1 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 56
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 16:14   

Wlałem tyle że lekko mi się przelało. Przejechałem się kawałek i biegi wchodza stosunkowo lekko-mam nadzieje że to własnie tak maly stan płynu powodował że cięzko mi się biegi wrzucało. Przejechalem się kawałek i wydaje się że z biegami jest wszystko ok. - mam nadzie ję że to nie zbieg okoliczności.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 16:35   

Odpowietrz jeszcze dla pewności i będzie super. :grin:

I pamiętaj o założeniu gumki pod zakrętkę.
 
 
piochu1 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 56
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 16:42   

Jeżeli chodzi o gumkę to fizycznie jej nie widziałem -moze byla wśrodku nakretki?
A co do odpowietrzenia to podpowiedz w jaki sposob - jest gdzieś odpowietrznik?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 17:24   

Gumka znajduje się w zbiorniczku i ma kształt podobny do prezerwatywy. Jak włożysz tam palca to wyczujesz. Aby dolać płynu musisz ją wyjąć.

Od góry ze skrzyni biegów wychodzą dwa przewody z wysprzęglika. Jeden idzie do pompki a drugi kończy się na skrzyni (jak popatrzysz na skrzynie trochę wyżej niż jest naklejka z numerem katalogowym). Do odpowietrzenia potrzebujesz 13 i chyba 8 oraz jakiś pojemnik aby płyn nie lał się dookoła. Popuszczasz odpowietrznik idziesz i wciskasz pedał sprzęgła do końca, wracasz dokręcić odpowietrznik, a następnie ręką podnosisz pedał sprzęgła do góry. I tak kilka razy.

Szukaj takich końcówek jak na zdjęciach w aukcji. Krótsza to odpowietrznik.

http://www.allegro.pl/ite...aktura_vat.html
 
 
piochu1 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 56
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 18:34   

Dzięki za pomoc jutro albo w poniedziałek zadziałam w tym temacie
 
 
ordowik1_o2.pl 




Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 23, 2009 22:39   

Panowie,

Czy odpowietrzam tym zaworkiem na kablu ok 10 cm przy skrzyni z takim czarnym nałożonym kondonkiem?
Odkręcam go do końca, połowy ?
Będę bardzo zobowiązany za szybką pomoc bo auto bez baterii stoi na parkingu.
Dzięki
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 01:31   

ordowik1_o2.pl, odpowietrznik jest na skrzyni pod podstawa aku... Wychodzi przewod ze skrzyni od wysprzeglika(lozyska) pompujemy, trzymamy pedal, odkrecamy, upuszczamy, zakrecamy itd...
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 11:36   

ordowik1_o2.pl tylko sprawdź i dolej płynu do pompki bo szybko ubywa przy odpowietrzaniu.
 
 
ordowik1_o2.pl 




Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 24, 2009 12:00   

Dzięki NEOSSS.
apples, dolewam płynu do zbiorniczka koło pedału sprzegła po każdym zakręceniu tego odpowietrznika czy na koniec ?
Panowie jeszcze jedno - pisaliście, że odpowietrza się przy użyciu klucza 12 i 8.
Rozumiem, że 12-tką trzymam tylko tą górną nakrętkęaby się nie obracała, a 8-ką popuszczam ten zaworek ?
Jak wy tam ręce wsadziliście i jakiś pojemnik na płyn ?
 
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 15:23   

13 i 8, z rękoma jest problem ale jest to możliwe bez dodatkowego demontażu innych podzespołów. Pojemnik plastikowy udało się wcisnąć ale i tak połowa płynu poleciała na skrzynię :cry:
Płyn dolewać za każdym razem, a na pewno za każdym razem sprawdzać.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 16:35   

Dokładnie: 13 i 8. Nałóż wężyk na odpowietrznik i niech leje się do słoika, a nie na skrzynię. Z tymi rękoma to przesadzacie. Ja mam duże i włożyłem. Chyba że macie takie jak garnek babci do krochmalenia, to faktycznie może być problem. :grin:
Dolewasz za 2-3 popuszczeniem odpowietrznika, o ile miałeś zalany do pełna.
 
 
ordowik1_o2.pl 




Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 24, 2009 22:29   

Panowie dzięki za wasze wskazówki które okazały się bardzo pomocne.
Układ odpowietrzyłem wg waszych wskazówek za co raz jeszcze dzięki.

Moje spostrzeżenia po 3km jazdy testowej:

- biegi wreszcie wchodzą leciutko, niemal jednym palcem
- układ jest szczelny tak jak poprzednio
- sprzęgło również jakby nieco lżej pracuje ale mam wrażenie że bierze nieco wyżej niż przed zabiegiem
- płyn który spuściłem był zanieczyszczony jakimś syfem teraz jest nowy
- ponad to wiem, że aku nie trzeba demontować do odpowietrzenia i generalnie to prosta sprawa.

Nie ukrywam zarazem, że nieco niepokoi mnie to wysoko łapiące sprzęgło bo poprzednio łapało znacznie niżej. Może odcinek testowy był za krótki by wyciągać takie wnioski i z czasem to wraca do normy?
Ma ktoś jakieś z tym doświadczenia ?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 22:46   

U mnie wysoko też brało. 2 tyg. temu wymieniłem sprzęgło, tarcza ledwo wisiała na nitach. Może też już zbliża się koniec.

Za parę dni znowu zacznie ciężej chodzić. Ten typ tak ma.
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 19:25   

w ktorym miejscu znajduje sie ten pojemniczek ? w kabinie przy samym pedale sprzegla??
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 19:44   

Tak. Najlepiej go odkręcić odkręcając włącznik świateł.
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 08:57   

Ten kto wymyślił takie umiejscowienia pojemniczka musiał być szczupłym karłem, albo wierzył w wieczną sprawność i brak usterek w układzie wysprzęglania.

Ps.Ja kupiłem swojego R75 ponad rok temu i od razu miałem problem ze sprzęgłem, dzięki lekturze forum i pomocy jednego z użytkowników(przysłał mi uszczelkę) sam wszystko usprawniłem.
Wierzcie lub nie, ale od tamtego czasu jeżdżę bez zakrętki i oryginalnej uszczelki na zbiorniczku.
Zastosowałem 3(trzy)szt. prezerwatyw pasują idealnie nie wycieka ani kropelka płynu wszystko pracuje tak jak powinno.
Jak dostałem oryginalna uszczelkę nie miałem już siły nurkować pod kierownicę.
:wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Poziom płynu w zbiorniczku wyrównawaczym
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Lip 23, 2009 11:15
Gość
Brak nowych postów [R75] Poziom płynu chłodzacego, termostat, odpowietrzanie
piobib Rover serii 75, MG ZT 79 Pon Sty 04, 2010 22:16
Warager
Brak nowych postów [R75] Poziom płynu w chłodnicy pulsuje. Jaka przyczyna?
Kuba3090 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Cze 14, 2020 08:01
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Wyrzucanie płynu przez korek w zbiorniczku
maciasw Rover serii 75, MG ZT 20 Sro Paź 24, 2012 21:53
dawidd
Brak nowych postów [R75] Zerwany korek w zbiorniczku płynu chłodniczego
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Gru 13, 2012 09:54
lukasz5992



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink