Forum Klubu ROVERki.pl :: [r214i 96']Problem z olejem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r214i 96']Problem z olejem
Autor Wiadomość
frontsite 



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 2
Skąd: Kostrzyn



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 12:40   [r214i 96']Problem z olejem

Witam.
Mam problemik z roverkiem. Mianowicie niedawno urwala mi sie rura wydechowa [byla przezarta od srodka wiec po wczesniejszych ogledzinach nic nie wskazywalo ze pani rdza mieszka tam]. Ale do sedna w momecie gdy to sie stalo zapalila sie kontrolka odpowiedzialna za olej. Wiec po wymianie rury na nowa postanowilem dolac oleju Helix mineral. Lecz nie pomoglo poziom jest dobry tak jak powinno byc.

Dokladniejszy opis co sie dzieje i jak sie zachowuje kontrolka:
- gdy autko postoi przez noc i odpale to kontrolka sie nie pali
- po jakims czasie gdy jade powolutku zaczyna sie tlic az zapala sie mocno na czerwono
- nieraz odrazu wskoczy na mocno czerwony gdy silnik wejdzie na wysokie obroty
- bylbym zapomnial gdy wlaczam ogrzewanie tylnej szyby to mam wrazenie ze kontrolka szybciej sie zapala, gdy pali sie juz mocno na czerwono to przestaje dzialac mi ogrzewanie tylnej szyby wlacznik przestaje reagowac

Czy ktos moze powiedziec co to moze byc?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 27, 2009 12:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 12:48   

Olej mineralny? 15W? Do roverka trzeba lać półsyntetyk 10W lub mniej chyba.
A może elektryka bzikuje?
 
 
frontsite 



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 2
Skąd: Kostrzyn



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 12:54   

kur... wlalem mineral czyli mozliwe ze trzeba wymienic olej. czy moze byc inna przyczyna?
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 14:38   

jaki masz przebieg że już lejesz mineralny?

sprawdzałeś wiązkę tylnej klapy?
 
 
ReVoR 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 79
Skąd: %%%



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 14:42   

moze masz problem z cvisnieniem oleju :roll: a to ze producent zaleca 10w40 to nie znaczy ze musisz taki tam lać...wszystko zalezy od stanu silnika ,mineral leje sie do starych silnikow albo konczacych swój zywot silnikow :cool:
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 19:29   

A gdy zapala się lampka silnik zaczyna głośniej pracować (stukać)? Jeśli nie - to winę ponosi tylko czujnik ciśnienia oleju, one dość często dostają niemocy.
Najlepiej byłoby, gdybyś zmierzył ciśnienie smarowania manometrem. Są takie zestawy, wpina się właśnie w gniazdo ww. czujnika i sprawdza na zwykłym analogowym manometrze, jakie jest w rzeczywistości.
W dobrym silniku z właściwym olejem ciśnienie oleju powinno być (olej zimny) a ze 0.4 MPa (mój Poldorover ma na oko jakieś 0.42 - 0.45 MPa) a na wolnych obrotach na ciepłym oleju jakieś co najmniej 100 kPa (0.1 MPa, mój Poldi na oleju 10W40 ma prawie 0.2).

Oceną właściwego stanu silnika pod względem sprawności olejenia oraz nie za dużych luzów na łożyskach ślizgowych jest ocena ciśnienia oleju zaraz po zagrzaniu cieczy chłodzącej do właściwej temp. (90 stopni). Jeśli ciśnienie olejenia silnika, pracującego na wolnych obrotach, dopiero co zagrzanego do 90 stopni będzie się utrzymywać w wartości takiej samej, albo prawie, jak na zimnym silniku - to znaczy, że łożyska ślizgowe są OK.
Potem, gdy zagrzeje się też i olej, to jego gęstość spadnie i od tego, ciśnienie smarowania również.

Absolutnie niedopuszczalna jest jazda samochodem z palącą się lampką ciśnienia oleju. Gdy nie ma ono właściwej wartości, a wał będzie pracował pod obciążeniem, to panewki wytopisz w parę minut. Dosłownie - w kilka. A gdy są one olejone z właściwymi (ciśnienie, odpowiedni olej, itd..) parametrami - pracują latami bezawaryjnie, wykonując miliony obrotów.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 20:35   

frontsite napisał/a:
kur... wlalem mineral czyli mozliwe ze trzeba wymienic olej. czy moze byc inna przyczyna?
Na pewno nie jest to wina dolewki mineralnego oleju, przeciez kontrolka zaczela sie tlic przed dolewka, a mineral to w zasadzie to samo co polsyntetyk. Tak jak kolega oprawca_1978, pisze masz problemy z cisnieniem oleju.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 20:56   

zeby miec wieksza pewnosc co do cisnienia oleju to proponowałbym wkrecenie jakiegos zegara w silnik (miejsce gdzie idzie olej ) i wtedy bedzie wiadome na jakich obrotach jakies cisnienie
czy moze gdzie zawór sie zacina itp
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 21:21   

a może kolega ma poprostu problem z samą kontrolką?

zacznij od upewnienia się, że wiązka tylnej klapy jest ok - zrobisz to w 5 minut, a może się okazać, że już problem został wyeliminowany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i 97r] znowu problem... z odaplaniem>olejem?
hepku Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Mar 26, 2011 14:20
ultraviolet_30
Brak nowych postów [R200] - Problem z olejem.
Klusek360 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Gru 13, 2013 18:59
Klusek360
Brak nowych postów [MG ZR 160] Problem z silnikiem i olejem.
TIGER Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Kwi 30, 2008 21:15
Markzo
Brak nowych postów [R25] Problem z olejem w zbiorniczku wyrównawczym
smoczoos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Kwi 14, 2019 17:16
smoczoos
Brak nowych postów [214Si '97] Problem z olejem + wspomaganie?
Lukaszn2006 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Cze 07, 2008 00:30
Paul



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink