Wysłany: Nie Lis 29, 2009 16:55 [214Si 97r.] Czujniki które są a których nie ma
Witam!
Wczoraj dowiedziałem się że 200 mają czujnik prędkości co z powodu moich projektów niesamowicie mnie uszczęśliwiło
Tylko mam teraz pytanko, jest jakiś czujnik do liczenia obrotów silnika ? Pomijając czujnik wału korbowego. Np. z tego co wiem to w astrach jest tak, że jest czujnik położenia wału i drugi prędkości wału umieszczony po drugiej stronie bloku pod paskami rozrządu.
Czy 200 ma także coś takiego ?
Drugie pytanko, gdzie jest owy czujnik prędkości ? I jak jest ten czujnik prędkości obrotowej wału korbowego to gdzie siedzi ?
Wiem że brak czujnika spalania stukowego (a szkoda) ale z tego co widziałem to wersje ze zmienną fazą rozrządu (VVC) chyba go mają. Gdzie u nich to siedzi ?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 29, 2009 16:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
to co opisujesz (z astry) to czujnik położenia walka rozrządu i go nie ma. Obroty silnika są mierzone tylko na podstawie danych z czujnika położenia wału.
czujnik prędkości to chodzi Ci o impulsator?
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
No w RAVE jest podpisane jako "speed meter" czy jakoś tak.
Chodzi mi o ten układ dzięki któremu można określić prędkość samochodu. Bo impulsator do czego jest ? Z nazwy wydaje mi się że podaje stałe impulsy, a ich częstotliwość zależy od obrotów więc podpięty pod skrzynię biegu dawał by informację o prędkości samochodu.
A jak z czujnikiem spalania stukowego i jego lokalizacją ?
impulsator to jest właśnie element służący do mierzenia prędkości samochodu na podstawie obrotów wałka połączonego z półosią.
znajduje się w skrzyni biegów przy wyjściu prawej półosi (dłuższej) jak poszukasz na forum to znajdziesz i zdjecia
w normalnych K seriach nie ma czujnika spalania stukowego, a jak jest w VVC to nie jestem pewny, ale wydaje mi się, ze też go tam nie ma
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Bo wersja VVC ma aparat zapłonowy sterowany przez komputer więc myślałem że od razu jest czujnik stukowy, bo jak dla mnie to jedno z drugim idzie w parze.
ja tam sie nie znam, ale jak dla mnie to nie ma związku
nanatomiast na pewno VVC miały czujnik położenia wałka... ale one miały zapłon bez rozdzielacza, tak jak w R25
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Czujnik ten mierzy czy mieszanka się za wcześnie nie spala. Jeśli tak to komputer zmniejsza kąt wyprzedzenia zapłonu (czyli iskra pojawia się później).
Czyli jeśli mamy cyfrowe sterowanie rozdzielaczem i możemy decydować kiedy gdzie ma się pojawić iskra, wtedy możemy ustawiać wyprzedzenia zapłonu, i wtedy też przydatny bywa taki czujnik do monitorowania.
Dlatego tez stwierdziłem że raczej powinien być
R25 pewnie za bardzo się różni blokiem, ale w niej wiesz gdzie to może siedzieć ?
r25 nie różni się blokiem
nie różni się nawet glowicą
czujnik położenia wałka znajduje się w pokrywie zaworów nad wałkiem wydechowym, ale żeby u ciebie działał to musiałbyś jeszcze ten wałek wydechowy zmienić, żeby czujnik miał co odczytywać
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
To trudno zrobię inaczej, w mechanicznym jest wyprowadzony wałek i go najwyżej przerobię i będę odczytywał sygnały
Skoro R25 mało czym się różni, to trzeba się jeszcze dowiedzieć gdzie producent przewidział miejsce (a mam nadzieję że przewidział) na ten czujnik stukowy.
[ Dodano: Sro Gru 02, 2009 18:17 ]
Jeszcze jedna prośba:
Mógł by ktoś wrzucić zdjęcie wtyku od prędkościomierza (impulsatora) i czujnika położenia wału korbowego ? W necie nie mogę znaleźć takiego że będę pewien że taki jest a ze zrobieniem zdjęcia jest problem, bo są za blokiem i ciężko mi je wypatrzeć a co dopiero zrobić zdjęcie.
podepne sie pod temat, mam nadzieje, ze nikt mnie nie zjedzie
Mam R214si, anglika, jutro jade w trase ok 1000km a dzis mi zdechl prawdopodobnie impulsator, bo predkosciomierz nie dziala. 2x wisialem na silniku i za chiny nie potrafie zlokalizowac impulsatora.wiem jak on wyglada ale po prostu nie widze gdzie on jest
zdjec tu szukalem po roznych haslach, ale nie znalazlem, moglby ktos mi lopatologicznie wytlumaczyc gdzie tego ustrojstwa szukac? wczoraj brodzilem w ulewie, wiec mam nadzieje, ze to tylko mi zalalo np wtyczke....tyle, ze gdzie to jest?? No i przypominam,ze mam anglika.
wejdź pod samochód tak, zebyś głowę włożył mniej więcej między silnik, a ścianę grodziową. czołem zawadzisz o prawą półoś, i tam gdzie ona się zbiega ze skrzynią biegów, już w korpusie skrzyni masz wkręcony od góry (pod kątem ok 15-20 stopni w stronę ściany grodziowej) ok. 15 centymetrowy czarny patyk z plastiku z podłączonymi od góry kabelkami. To jest właśnie impulsator
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ze tak sobie pozwole zadać pytanie co tam składasz za komputerek??? Na czym na atmelu? Jakieś info dostane bo ja ostatnio tez sie interesuje tego typu zabawą!
A tak ogólnie panowie to do Siego roku! Szczęścia, kasiory i tysiecy kilometrów bez usterek!!!!!!!!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
celticross, da się z góry, ale z kanału jest znacznie wygodniej (po prostu od góry tam jest plątanina różnych rzeczy) ale jak się postarasz to też da się
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
niestety, kanalu nie mam, garau tez nie, wiec robota tylko przed domem. no coz, gps musi wystarczyc w trasie a po powrocie, mam nadzieje, ze da sie ustrojstwo reanimowac.
Z gory jednak faktycznie ciasno
Szczesliwego Nowego Roku rowniez Wszystkim....oby Roverki jak japonce chodzily
[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 20:48 ]
maly update....okazalo sie, ze tak, jak myslalem, wtyczke mi zalalo gdzies od kaluz i czujka zdechla...po zrobieniu 200km odzyla...pozniej znowu zalana na chwile sie wylaczyla ale po przejechaniu 700km dalej, wciaz dziala.
Czy to normalna przypadlosc, ze tak sie dzieje? bo jak sie wkurze, to ja silikonem zaleje od strony kabli albo owine tasma....jeszcze w zadnym aucie takiego efektu nie mialem (poza kopulka w polonezie) ze od kaluz cos wysiadalo.
Vesper416, komputer pokładowy będzie na kilku mikrokontrolerach z rodziny AVR (czyli właśnie atmele).
Ogólne założenie tego jest takie, że w samochodzie mamy 2 wyświetlacze, jeden w kabinie który pokazuje jakieś takie ogólne informacje, zaś drugi pod maską samochodu, który pokazuje wszelkie możliwe informacje na temat samochodu (w tym diagnostyka OBD i moja własna).
Komputer pokładowy będzie miał możliwość komunikacji z laptopem (czy innym wynalazkiem) przez port USB i pobieranie informacji.
Komputer (ten pod maską) będzie wyświetlał:
- temp. silnika, otoczenia, w samochodzie
- napięcie akumulatora
- aktualna prędkość, średnia prędkość
- aktualne spalanie, średnie spalanie
- diagnostyka OBD, czyli jeśli pojawi się błąd to go wyświetli
- możliwość wpisywania wymiany oleju, wtedy komputer sam będzie przypominał o takich rzeczach
- i wiele więcej....
Do tego wywalić chcę mechaniczny rozdzielać i wstawić cyfrowy aparat zapłonowy.
Dlatego potrzebuję takich informacji, im więcej będę wiedział tym więcej zrobię.
W zamiarach jest jeszcze sterowanie samochodem dzięki niemu, np. możliwość ustawienia zamknięcia drzwi w samochodzie po przekroczeniu np. 30km/h i tego podobne.
celticross, jeśli masz wtyczkę w miarę w dobrym stanie, i gniazdo też, to tam jest wystarczająco szczelne, żeby kałuże nie robiły problemów, Na prawdę chyba starczy już tego offtopa
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum