Wysłany: Wto Lis 24, 2009 07:56 [R75] Problem z kolektorem ssącym
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Panowie i Panie oczywiscie :)Mam takie problem.
Wymienilem wczoraj kolektor ssący ponieważ w starym cos pukało.Lecz problem jest taki ze po wymianie samoch nie chce wchodzic na obroty dochodzi do 3 tys i sie dławi.na wolnych obrotach jest normalnie wciskajac gaz normalnie dochodzi do konca obrotów.
Prosze o pilna i szybka pomoc ponieważ samochd służy mi do pracy.
Pozdrawiam
PS.Drodzy administratorzy jezeli popełniłem jakiś błąd w poście to proszę o nie usuwanie go bo jest to dla mnie bardzo ważne.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 02:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 07:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po pierwsze nie Rover75 KV6 2.0 16v tylko 24v.
Po drugie masz nieszczelność na kolektorze- oringi na osadzeniu lub na silniczkach VIS.
Lub po trzecie nie otwiera Ci się pierwszy VIS przy 2700 obrotach.
To klepiące w kolektorze to właśnie klapki VIS otwierające się przy 2700. Może już wcześniej silniczek Ci nie chodził ale z racji wyłamanych przepustnic był odpowiedni przepływ powietrza. Gdy załozyłeś dobry kolektor przepustnice są zamknięte i przepływ jest zaburzony. Tak to widzę. Te okolice 3tys obrotów nie podpowiadają mi nic innego jak uszkodzony (nie podłączony) 1 VIS.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Też mi to wygląda na padnięty silniczek i uszkodzony znajduje się w pozycji blokującej przepływ powietrza, sprawdzić go można najprościej odpinając a następnie wpinając ponownie bez przykręcania do kolektora, po przekręceniu stacyjki w pozycję drugą powinien się "zresetować" zrobić obrót do pozycji wyjściowej (oznaczało by to że żyje)
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Pewnie nie żyje bo oberwały się krańcówki lub wszystko tapla się w oleju. Rozwiązaniem będzie rozebranie, polutowanie krańcówek i wyczyszczenie z oleju jakimś lekkim rozpuszczalnikiem typu benzyna ekstrakcyjna.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
W najgorszym przypadku skończył się sam silniczek sprawdzić go można podpinając zwyczajnie pod 12V u mnie było tak że się konczył i raz chodził raz nie (zawieszał się) a wykończony był przez zbyt długą "kąpiel w oleju"
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
1 Vis działa , wyczyszcony na glanc z oleju i dalej nie wiem o co chodzi.
Czy po wymianie kolektora trzeba jechac na jakies ustawiane komputera??
Bo zrobilem wszystko o czym napisaliscie ,ale dalej jest to samo silnik sie nie wkreca powyżej 3 tys obrotów.
Prosze o szybka pomoc bo jak juz wspominalem samochod potrzebny mi da pracy
u mnie po wymianie kolektora wszystko się samo zaadoptowało bez problemów, może silnik zasysa "lewe" powietrze przy uszczelce kolektora? (uszkodzona przy wymianie?) dziwi mnie to co napisałeś że "na wolnych obrotach jest normalnie wciskajac gaz normalnie dochodzi do konca obrotów" jeśli był by to problem silniczków nie działały by ani na wolnych ani z obciążeniem (w czasie jazdy) wydaje mi się że najszybszym rozwiązaniem będzie podpięcie auta pod komputer
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Nic nie trzeba adoptować. Wymieniasz i jeździsz.Proponuję posprawdzać czy wszystko jest podłączone. Może przegapiłeś jakieś podciśnienie czy kostkę. Zacznij od rzeczy najprostszych. Możliwa jest też jakaś nieszczelność.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Proponuje podpiąć pod komputer.Ja miałem problem ze wszystkimi urządzeniami i balace i power valve klekot też był,ale dużego spadku mocy nie było .Wymieniłem kolektor na używkę i troszke lepiej było ale żeby mieć pewność że jest ok sprawdziłem kompem i okazało się że balance jest ciągle otwarty wymieniłem tylko balance valve z innego kolektora i teraz jest ok.Moja rada zawsze po wymianie kolektora na używany podpiąć pod kompa!!!!!!!!!!I jak już wyciągniesz kolektor wymień świece jeżeli nie wymieniałeś.
[ Dodano: Wto Gru 01, 2009 22:33 ]
Inna sugestia jeżeli wymieniałś kolektor razem z przepustnicą to w automacie są dwie przepustnice a w manualu jedna
jak już wyciągniesz kolektor wymień świece jeżeli nie wymieniałeś.
A po co? Przecież jest bardzo ładny dostęp jak na V6 i bez wyciągania kolektora. Zarówno do przedniej jak i tylnej głowicy.
hvil napisał/a:
taki objaw u mnie znaczył pęknięty dolot do kolektora ssacego.
Ale to jest KV6. Nie wiem jak w 18K4 (patrząc po avatarze taki właśnie masz) ale w KV6 nie ma to większego znaczenia. Możesz w ogóle wyjąć dolot a auto i tak będzie normalnie jechało.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Gru 02, 2009 00:08
ja mowie na podstawie wiedzy o silniku 2.5 v6 w mazdzie xedos.
No mam nadzieje ,że podpięcie pod komputer coś da.Jak do tej pory wyczyściłem kolektor z oleju sprawdziłem 1 Vis i działa.drugiego nie sprawdzałem ale on przecież się włącza przy 4 tys obrotów.?Nie wiem co jeszcze mogę zrobić
Ten olej ma tam być i broń Cie Panie Boże montować separator. Ja tak wykończyłem swój kolektor. Ta konstrukcja jest plastikowo plastikowa i musi być smarowana dość dobrze.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Gru 03, 2009 11:41
do smarowania mechanizmu klapek, wystarcza to co nie osiądzie w separatorze , a w kolektorze nie powinno być oleju, bo od tego tylko krok do utopienia w oleju silniczków VIS. Dodatkowy separator tylko poprawia skuteczność fabrycznego.
[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 11:41 ]
Procedura zakładania kolektora , w pierwszym punkcie podaje , że należy wyczyścić go z zewnątrz , następnie komorę kolektora i przewody rurowe.
Jaki tam jest dostęp aby wymienić świece? jak masz może 2 cm od kolektora do otworu w którym jest świeca nawet klocza nie wsadzisz a świeca jest usadowiona około 9cm od otworu.
Zukowaty napisał/a:
A po co? Przecież jest bardzo ładny dostęp jak na V6 i bez wyciągania kolektora. Zarówno do przedniej jak i tylnej głowicy.
[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 17:29 ]
Od przodu samochodu 3 świece można wymienić ale w drugiej głowicy to nie możliwe bez zdjęcia kolektora.
Panowie poprawka na wolnych obrotach tez sie nie wkreca.Przepraszam ze bład ale samochod jest ojca a on jest w niemczech i wiem tyle co mi powie.
Jeszcze mam takie pytanie czy gdy silnik jest wylączony to przepustnice powinny byc otwarte czy zamkniete i kiedy powinny sie otworzyc dopiero po dodaniu gazu czy wystarczy wlaczyc silnik??
to prawda adaptacja jest nie potrzebna ,ale błąd zostaje w kompie i trzeba go usunąć.A używany kolektor też może być nie sprawny(Uczciwość handlujących częściami).Dlatego warto podpiąć kompa.
[ Dodano: Nie Gru 06, 2009 09:50 ]
Ja miałem taki przypadek,że po odkręceniu pierwszego vis w drugim używanym kolektorze wysypała się garść opiłków metalu zlepiona olejem.Pracownik firmy oznajmia mi ,że to jest kolektor od rowerka,w którym zmielony został tłok i tyle.Dobrze że nie kupiłem tego kolektora bo już byłoby po silniku.
[ Dodano: Nie Gru 06, 2009 09:59 ]
Może dać tylko tyle,że wyświetli błędy .Aby sprawdzić nieszczelność wystarczy popatrzeć na obromierz.Jeżeli będą lekko falować to można to sprawdzić za pomocą zwykłego dezodorantu.Pryska ci ktoś dezodorantem w okolice kolektora a ty obserwujesz czy obroty się wyrównują lub czy zmieniają się wachania wskazówki obrotomierza.Jeżeli tak jest to masz nieszczelność na kolektorze
Fitus napisał/a:
No mam nadzieje ,że podpięcie pod komputer coś da.Jak do tej pory wyczyściłem kolektor z oleju sprawdziłem 1 Vis i działa.drugiego nie sprawdzałem ale on przecież się włącza przy 4 tys obrotów.?Nie wiem co jeszcze mogę zrobić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum