Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam.
od jakiegoś czasu mam problem z kontrolką check engine. Po prostu czasem mi się zapala, czasem nie, jedyna prawidłowość jej zapalania którą zauważyłem to że jak się już zapala to praktycznie za każdym razem w tym samym miejscu (to znaczy jak jadę jedną trasą i na jednym określonym kilometrowym odcinku tej trasy najcześciej się zapala). JAk to możliwe? i co może być tego przyczyną. I jeszcze z reguły dzieje się to jak jest wilgotno, ale to dopiero ostatnio zauwazylem nie jestem pewnie czy zawsze bylo mokro wczesniej jak sie zapalala. Dodam że ten odcinek konkretny o którym mówie to jaki ok. 1km podjazd, nie żadna tam wielka góra, z reguły jade tam sobie na czwórce i jade stałą prędkością raczej ok. 80km/h także bez szaleństw. Po zgaszeniu auta i odpaleniu ponownie kontrolka się nie pali az do momentu kiedy znowu pojada felerną trasą. Oczywiście jak wracam tamtą trasą jest z górki i nic się nie dzieje. Ma ktoś jakiś pomysł? powinienem się tym martwić?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 07, 2011 23:40, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 01, 2009 17:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Skontroluj ogólnie silnik, czy wsio OK. Prawdopodobnie instalację montował "magik" nie z tej planety... LPG masz zapewne 2 lub 3 generacji i szwankuje (lub brak go) emulator. U mnie jest podobnie i raz na jakiś czas świeci i... se po prostu świeci. Już 3-ch gazowników powiedziało mi, że na 99% nic się złego wtedy nie dzieje.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
mam chyba pierwszą generację z tą śrubą na rurze. na benzynie nigdy nic takiego się nie zdarzyło. A czemu zawsze sie to dzieje w jednym miejscu?? zna ktoś odpowiedź na tę zagadkę?
Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że silnik na tym podjeździe pracuje dłuższy czas pod większym obciążeniem niż na "równym" i instalacja LPG nie daje rady dostarczać mieszanki paliwowo-powietrznej w odpowiednich proporcjach. Możemy sobie pogdybać, ale i tak na Twoim miejscu dałbym tę instalację do przeglądu kumatemu gazownikowi.
Dokładnie jak mówi praktis - u mnie podobny objaw był w II gen. jak się LPG kończyło - zła mieszanka i sonda lambda dawała taki wynik, że komputer głupiał i sygnalizował błąd.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum