Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214Si, 97r.] Ubytki płynu chłodzącego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 214Si, 97r.] Ubytki płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 19:27   

nocny_marek napisał/a:
zaraz za alternatorem na bloku i na mocowaniu alternatora jest czasem mokro
Miałem tak samo, że pokazywał mi się płyn na łączeniu bloku i głowicy przy plastykowej obudowie rozrządu, na łapie alternatora też i odpowiedzialna za to była uszczelka kolektora ssącego a dokładniej to wżery przy uszczelce. Po nocy mokro, plamy pod samochodem a jak tylko przejechałem troszkę to odparowywało.

Co ciekawe podczas jazdy w ogóle nie ubywało, mogłem przejechać setki kilometrów i płynu by nie ubyło ale jak tylko postał przez noc to ubywało.


Podejrzewam, że jak był zimny silnik to się "silnik/uszczelka" kurczył/a i robiły się jakieś minimalne szczeliny i tamtędy uciekał płyn a pod wpływem ciepła metal się rozszerzył i szczeliny zatykał. To takie moje dziwne tłumaczenie :lol:
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 29, 2009 19:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 29, 2009 22:15   

sTERYD napisał/a:
a moze chłodnica ma małą dziurkę i sika sobie w tamto miejsce..


no chlodnica troszke widac, ze niedlugo bedzie do robienia, ale mechanik mowil, ze jeszcze troche czasu mam.
teraz pytanie jesli bylaby uszczelka pod glowica to w jaki sposob ona przepuszcza? Nie byloby jakichs innych objawow? Sprawdzam codziennie olej silnikowy-czysty, plyn chlodniczy-czysty, nic mi z rury nie dymi itd...

[ Dodano: Nie Lis 29, 2009 22:15 ]
aiwer napisał/a:
iałem tak samo, że pokazywał mi się płyn na łączeniu bloku i głowicy przy plastykowej obudowie rozrządu, na łapie alternatora też i odpowiedzialna za to była uszczelka kolektora ssącego a dokładniej to wżery przy uszczelce.


jak sobie poradziles? sama wymiana uszczelki pomogla?
_________________
Nocny Marek
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 23:44   

nocny_marek napisał/a:
ak sobie poradziles? sama wymiana uszczelki pomogla?
Sam oczywiście tego nie robiłem bo się nie znam. Oddałem mechanikom z prawdziwego zdarzenia we Wrocławiu (właściciele R z Wrocławia wiedzą o kogo chodzi :smile: . Przeszlifowali powierzchnię styku uszczelki kolektora ssącego z głowicą usuwając wżery. Założyli nową uszczelkę i jeżdżę z powodzeniem do dziś.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 23:57   

100% uszczelka kolektora ssacego zasysa ci na tloki i na pewno idzie na 1 tlok
samochod traci na mocy prawda ? sprawdz czy kazdy tlok pali ;] odłaczaj swiece przy kazdym po kolei i sprawdz czy zauwazasz spadek mocy ;) wymiana uszczelki pod klawiatura pod glowica polecam splanowanie raczej za kazdą wymiana powinno sie splanowac no i uszczelnic kolektor ssacy wymiana oleju i filtru wskazana
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 30, 2009 17:26   

ale kolektor ssacy jest po drugiej stronie silnika, blizej podszybia, a tu mam przy alternatorze blisko pokrywy rozrzadu od strony chlodnicy... W gre wchodzi albo pompa wody (nie mam kiedy zdjac tej pokrywy rozrzadu, po pracy prawie ciemno, a wjechac gdzie tez nie mam) albo uszczelka pod glowica co najgorsze bo wymieniana rok temu przez mechanikow, ktorzy co mi zrobili to spierniczyli. Wszystko po kolei poprawialem u Pana Gawina i Pana Piotra, ktorzy robia rovery we Wroclawiu (czesc osob wie o kogo chodzi)...

aiwer napisał/a:
Oddałem mechanikom z prawdziwego zdarzenia we Wrocławiu (właściciele R z Wrocławia wiedzą o kogo chodz


Pan Gawin i Pan Piotr? :) No serwisuje u nich od jakiegos czasu. Rozmawialem o tym co Ci wtedy robili i tu chodzi o inna sprawe bo ssacy wlasnie jest z tylu, a u mnie jak wyzej opisalem druga strona... We srode oddaje na ogledziny i beda auto sprawdzac, zobaczymy co wyjdzie...
_________________
Nocny Marek
 
 
 
edzio123 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Świnoujście



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 19:23   

Witam kolegów forumowiczów :wink: Od wczoraj pojawił mi się podobny problem w moim R45 1.8 '01. Mianowicie po powrocie z kilkuset kilometrowej trasy zauważyłem że przy odpaleniu jakby nie palił na któryś gar, ale po chwili było ok, natomiast zauważyłem że temp. silnika mi skoczyła w górę, po czym odpalało chłodnicę. Dziś po otworzeniu maski okazało się że uciekł mi płyn. Obejżałem komorę silnika, gdzie idą węże chłodnicze itp. i nigdzie wycieku nie widziałem, silnik też wydaje się być suchy, tylko przy klawiaturze jest dość wilgotno. Dużo nie myśląc dolałem płynu pod kreskę maks, przejechałem się trochę po mieście i sytuacja się powtórzyła, płynu nie ma, obejżałem jeszcze raz komorę silnika i również wycieku nie widzę, nawet gdy zauważyłem że jest trochę mokro koło klawiatury to nie natyle, żeby po kilku kilometrach uciekł mi płyn. Odkręcają po przejażdżce korek od zbiorniczka trochę płynu mi wróciło ale nie wiele. Macie może jakieś pomysły na to ?
P.S.
Słyszałem wersję że może się płyn dostawać do cylindrów czy gdzieśtam (nie znam się) ale że to się raczej dzieje w zajeżdżonych silnikach, mój ma przebieg 109tys. i jest raczej zadbany.
_________________
Pozdrawiam,
edzio123
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 23:33   

zajrzyj do swiec
jak na 1szym albo 4ym cylindrze masz wode/plyn to swiadczyc to bedzie prawdopodobnie o walnietej uszczelce pod kolektorem dolotowym i to jest najprawdopodobniejsze

a zalatwic uszczelke pod glowica mozna w calkowicie nowym silniku wiec twoja teoria jest niepodparta zadnymi faktami ;)
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 30, 2009 23:45   

flapjck1 napisał/a:
a zalatwic uszczelke pod glowica mozna w calkowicie nowym silniku


a jak w ogole najprosciej zalatwic uszczelke pod glowica? od czego zazwyczaj one padaja? Przez katowanie silnika? wysokie obroty na zimnym silniku???
_________________
Nocny Marek
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 23:49   

przegrzanie silnika lub zly AFR ( usterka ukladu paliwowego lub zaplonowego )
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 30, 2009 23:57   

flapjck1 napisał/a:
usterka ukladu paliwowego lub zaplonowego


hmm albo zle wykonana naprawa przez mechanika zapewne... u mnie ma taki przypadek. Silnika raczej nie przegrzalem, bo jak to mzona zrobic? Chyba majac klopoty z ukladem chlodzenia? Ukl. zaplonowy mam nowy. Paliwowy sprawny, pompa paliwa nawet wymieniana na malo uzywana...
_________________
Nocny Marek
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Gru 01, 2009 00:18   

nocny_marek napisał/a:
Pan Gawin i Pan Piotr?
Tak to oni.

nocny_marek napisał/a:
Rozmawialem o tym co Ci wtedy robili i tu chodzi o inna sprawe bo ssacy wlasnie jest z tylu,
No właśnie, wżery miałem przy ssącym czyli kolektor z tyłu od podszybia (tam gdzie wtryskiwacze) i jak uciekał płyn to się zbierał z przodu silnika przy łapie alternatora bo silnik jest pod jakimś tam kątem i pociekło po rancie.

Po co mięli ruszać kolektor wydechowy skoro tam są tylko spaliny a nie płyn chłodniczy?

No chyba że ja źle zrozumiałem albo oni mi źle powiedzieli :wink:
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 01, 2009 07:16   

aiwer napisał/a:
o co mięli ruszać kolektor wydechowy


druga strona ale inaczej:) "przy alternatorze blisko pokrywy rozrzadu od strony chlodnicy". Juz wiem skad cieknie... Poci sie na samym brzegu przy pokrywie rozrzadu miedzy blokiem, a glowica i stad cieknie na okolice alternatora i jego łapę i dolna czesc bloku... Chyba uszczelka pod glowica, a nawet napewno?
_________________
Nocny Marek
 
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Wto Gru 01, 2009 20:14   

oprawca_1978 napisał/a:
Dla ciekawości dodam, że opisany w RAVE, instrukcji serwisowej do tych silników, sposób dokręcania tych śrub, to herezja i wręcz przepis na nadwyrężenie śrub silnika, ich gwintów w magistrali olejowej, a i pokrzywienie głowicy i skrzywienie uszczelki podgłowicowej i poniszczenie silikonowych ścieżek na niej.

Mógłbyś szerzej rozwinąć o dokrecaniu głowicy :?: Mam problem z Moim R400 1.6 po wymianie uszczelki i moze właśnie wina leży w dokreceniu głowicy? Hmm wydawało mi się że ten mment podany w RAVE jest wręcz trochę mały ale biorac pod uwagę aluminiowy blok i półmetrowe szpilki może to i racja :/ Jeżeli możesz to opisz kolego sposób na dokręcenie głowicy i podaj moment z jakim ją dociągasz.
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 01, 2009 20:33   

ja ostatnio mialem to samo ale po wymianie uszczelki kolektora ssacego ustalo i plynu tez nie ubywa... juz sie przestraszylem ze to HGF ...
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Gru 01, 2009 22:45   

nocny_marek napisał/a:
Poci się na samym brzegu przy pokrywie rozrzadu miedzy blokiem, a glowica
Albo ja Ciebie nie rozumiem albo Ty mnie lub też oboje niezrozumiale piszemy :smile:

Tu masz mój temat z moim już byłym problemem:
http://forum.roverki.eu/v...p=341892#341892

A płyn mi się zbierał tu:
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 02, 2009 16:06   

aiwer napisał/a:
Albo ja Ciebie nie rozumiem albo Ty mnie lub też oboje niezrozumiale piszemy :smile:


dokladnie to miejsce...

[ Dodano: Sro Gru 02, 2009 16:06 ]
i co robiles to sam aiwer ?? czy jezdzisz z tym?
_________________
Nocny Marek
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 02, 2009 16:16   

Przepraszam ze sie wtrace czy ktos zna haslo do Rave ? odpalam PDF i pisze wpisz haslo :/
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Gru 02, 2009 17:56   

a jaki pdf odpalasz?
rave odpala się plikiem TDATA.exe tam nie ma zadnych haseł
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 00:02   

nocny_marek napisał/a:
i co robiles to sam aiwer ?? czy jezdzisz z tym?

Nie robiłem sam, zaprowadziłem do Gawina.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 214si 97'] skutki jazdy bez płynu chłodzącego
jullia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Lis 01, 2010 13:20
ArekL
Brak nowych postów [214i]Ubytki płynu chłodniczego.
Dydo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Maj 28, 2009 23:28
KOSSA
Brak nowych postów [Rover 214 i] ubytki płynu chłodniczego Pomocy:(
cziti2711 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Kwi 16, 2016 18:32
Robertus74
Brak nowych postów [MG] VVC 1.8. Ubytki płynu, gaśnięcie po odpaleniu z rana
Tomaszabc Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Lip 06, 2019 09:41
Tomaszabc
Brak nowych postów [R214Si 99r] ubytki płynu chłodniczego, dymienie
Ricko12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Maj 12, 2018 20:43
Ricko12



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink