Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 1.6 16V 99r.] Dwa problemy: Radio i twarde zawieszenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400 1.6 16V 99r.] Dwa problemy: Radio i twarde zawieszenie
Autor Wiadomość
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Sro Gru 02, 2009 19:41   [R400 1.6 16V 99r.] Dwa problemy: Radio i twarde zawieszenie

1.

Witam wczoraj stała się rzecz dziwna... przyjechałem samochodem zgasiłem radio poszedłem do domu za godzinkę wychodzę odpalam samochód patrze podświetlenie zegarka jest OK a nie wyświetla cyferek... radio też nie odpowiada... myślę pewnie bezpiecznik strzelił? patrze jest OK :shock: o dziwo zapalniczka grzeje (jest pod ten sam bezpiecznik co radio i zegar) nie wiem co może być przyczyną tego...? czyżby się kabelek przetarł? co radzicie? od czego zacząć poszukiwania?

2.

No właśnie denerwuje mnie już ta sztywność tego samochodu... chodzi mi o tylne zawieszenie jade po wybojach to tył skacze i tłucze zamiast płynnie się ugiąć? amortyzatory mierzone mają w granicach 70-75% sprężyny są całe nie popękane, tuleje metalowo gumowe wahacza są ponadrywane ale to chyba nie jest przyczyną... Dodam że samochód jest fabrycznie nisko zawieszony i na nisko-profilowych oponach, aacha ostatnio nawet zmniejszyłem ciśnienie z tyłu do 1.9 Bar


Przepraszam że piszę w jednym temacie po prostu nie chciałem śmiecić...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 02, 2009 19:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Gru 02, 2009 23:40   

ad 1 sprawdź jeszcze bezpieczniki pod maską ;)

ad 2... no to dziwne... moze masz z tyłu jakąś kombinację, z ZSa, albo z diesla przynajmniej, bo mój to z tyłu jest prawie tak miękki jak mesior 123 :) (ale tylko prawie)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Gru 02, 2009 23:52   

generalnie seria 400 to tapczany
seria 45 juz wyraznie twardsza i bardziej sprezysta
zs to wreszcie fajnie prowadzaca sie limuzyna
 
 
Raffaele 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 76
Skąd: Rabka-Zdrój



Wysłany: Czw Gru 03, 2009 14:34   

Mój 416Si jest twardy podobnie jak VW. Drażni mnie to bo czuję każdą dziurę i tylna półka z głośnikami mi lata (włoch zamontował).
Natomiast szwagra 400 2,0 SD 86KM z 98r jest bardzo miękki.
Nie mogę tego pojąć.

Xsara natomiast - to poezja, płynie nie jedzie.
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Czw Gru 03, 2009 14:50   

hmm może się już sprężyny wyrobiły... nie mają już swojej sprawności...;/
 
 
 
Raffaele 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 76
Skąd: Rabka-Zdrój



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 11:26   

Stal z wiekiem nie traci na sprężystości.

Po części za twardość mojego R416Si odpowiedzialna jest skórzana tapicerka siedzeń.
Skóra jest twarda, czyściłem ją i impregnowałem preparatami do skóry, ale nowości i miękkości jej to nie przywróci.
Sztywne siedzenia bardziej przenoszą drgania na "siedzenie" kierowcy i pasażerów niż taka z tkaniny.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 16:46   

u mnie też jest jakoś dziwnie twardo
ale za to w zakrętach się nie kładzie i jak trzeba trzyma się bardzo dobrze :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 18:51   

siedzenia mają coś do rzeczy? jak wytłumaczyć fakt ze podjeżdżam pod (naprawdę) niewielki krawężnik z prędkością 10km/h i słyszę łup! ??
 
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 20:37   

Był już wątek o testowaniu sprawności amortyzatorów.
Nie masz się tym co zbytnio sugerować, najlepiej zdjąć koła i sprawdzić organoleptycznie :razz: czy nie są mokre.
:idea: Jeśli są to przetrzyj do sucha i się przejedź i wtedy sprawdź.
Ten test odpada jeśli pada-i tak się zamoczą. :!:
Jaki masz rozmiar opon?
Dla przykładu, w felicji miałem na jednym zestawie profil 55 a na drugim 65 i różnica spora w komforcie podczas jazdy.
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 23:19   

no ja mam z tyłu 205/50 R15 z przodu jest 195/50 R15 i jest lepiej
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 05, 2009 23:23   

Pawson, bo jak masz czury to opona sie nei miesci w dziurze albo koleinie i masz tez wrazenie jakby tył "uciekal" mam pobobnie na 195 a teraz na zime mam 175 i nie czuc .. :)
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 23:24   

czury tzn? bo nie rozumiem...
 
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 05, 2009 23:40   

Przypuszczam, że koledze chodziło o szerokie opony.
Im szersze niż fabryczne tym większa różnica jest w prowadzeniu auta i jego zachowaniu.
205-ki fajnie wybierają delikatne nierówności, za to 185-ki swobodnie pomykają koleinami.Z tego co kojarze to seria u nas jest 185/55 R15 i 185/60 R14.
Jeżeli masz kogoś znajomego co użyczyłby na jeden dzień kół to przerzuć i będziesz wiedział OCB. :wink:
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Nie Gru 06, 2009 14:03   

hmm z takim rozmiarem to nie bardzo, trzeba będzie poczekać aż przerzucę na zimówki nie pamiętam jaki maja rozmiar jakies 185/60 pewnie
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 06, 2009 16:47   

Robert_ napisał/a:
185/55 R15

Mam takie u siebie na letnich i też tłucze
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Nie Gru 06, 2009 17:14   

no to kapota... moze za duze cisnienie masz?
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 06, 2009 17:27   

tu nie chodzi o ciśnienie. Jeździłem na różnych skrajnie od 1,5 do 2,5.
Mam uskok na podwórku jak zjeżdżam z kostki i zawsze wjeżdżam tam przodem a wyjeżdżam tyłem. Jak wyjeżdżam tyłem ewidentnie czuć że tył jest twardy.
zawieszenie jest tak skonstruowane i nie ma co się dziwić. Tył jest stosunkowo lekki i jak nie zmiękczyło się tego zawieszenia poprzez wożenie ciężkich gratów w bagażniku czy też ciąganie przyczepki to tak będzie.
Teraz mam 175/60/14 i różnica jest niewielka jeśli chodzi o wyjazd z garażu bo ogólnie jeździć jeździ się dużo bardziej komfortowo niż na 185/55/15
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 06, 2009 17:53   

zle napisalem :D dziury mialo byc :P
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Nie Gru 06, 2009 23:43   

wychodzi na to że tak ma być... :mad:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R4002.0sdi]Same problemy,obrotomierz,radio,chlodzenie,
szyyha Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Wrz 02, 2013 22:44
szyyha
Brak nowych postów [R400/R45/MG ZS 120] Zawieszenie
BoloSr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Cze 23, 2011 21:11
Gość
Brak nowych postów [MZS / R400 / R45] Zawieszenie
Armandoo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Mar 30, 2010 21:51
Armandoo
Brak nowych postów [R400] zawieszenie tył
sobek0075 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Gru 09, 2013 07:36
sobek0075
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] tylne zawieszenie
sobek0075 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Sie 06, 2012 07:18
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink