Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Poziom płynu w zbiorniczku sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Poziom płynu w zbiorniczku sprzęgła
Autor Wiadomość
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 09:04   

Czyli,że kondom to wspaniały wynalazek! Mój kumpel wkładał go sobie za ucho,żeby wszyscy wiedzieli że się ch...wo czuje. :lol:
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 26, 2009 09:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 19:56   

Nie polecam lania płynu DOT4 Organiki.
Zmieniłem płyn na DOT4 Shella i wszystko lżej chodzi. :wink:
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 01:34   aples

pytanie do aples, powiedz mi a dlaczego zmienailes ten plyn ile go wchodzi jakies rady bo jestem ciemny co sprawilo najwiekszy klopot.

umnie chodzi wmiare dobrze sprzeglo jest roszke ciezkie twarde, i 2 bieg troszke cierzko wchodzi czasem cza trafic i 3 przy zmianie na 4 zachacza cos w tym stylu , czy warto zmienaic dolac i td czy ptzy dolewce cza odpowietrac prosze o spostrzezenia, w skrzyni olej zmienoiny i dalej to samo, dzieki
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 10:17   

Po wymianie wysprzęglika i sprzęgła ok. teraz 600km. sprawdziłem płyn i był cały mętny. Jedynka ciężej wchodziła. Płyn z Organiki wydaje się być jakby "suchszy". Po zalaniu Shella sprzęgło i biegi lżej wchodzą. Płyn przy wlewaniu wydawał się mniej "suchy". Sporo było też białego osadu w tym z Organiki.
Przesmaruj też cięgna na skrzyni (patrz zdjęcie). Linki wciskane są na takie główki na skrzyni biegów na mechanizmie zmiany biegów który przykręcony jest do skrzyni. Dodatkowo daj trochę smaru pod gumową harmonijkę na linkach. Musisz odkręcić akumulator aby mieć dobre dojście. Powinno się poprawić.

Uzupełnij dane w profilu o silniku. Będzie łatwiej odpisywać i ewentualnie doradzać. :wink:
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 11:55   ok

dzieki za pomoc ale ja mysle tylko plyn wymienic i ewentulanie tye niengielka , a objaw przy wrzucaniu 2 biegu jest traki jak bym musial bgo wcisnac pomiedzy .......... trafic dobrze i tyle moze ten typ tak ma , np. passacie to tylko popycham paluszkiem i biegi wskakuja same a tu cza trafic w odpowiednie miejsce dzieki

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 11:55 ]
rozumie ze aku cza odpiac od autka calkiem latwo sie sciaga i czy po zalozeniu czeba cos robi w aucie jaies restarty itd radio
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 12:09   

KOD do radia, jeżeli masz Philipsa.
Po wymianie płynu powinno się poprawić. zaopatrz się w dobrą strzykawkę. Ja używam takiej którą dają do dziecięcego Panadolu. :wink:
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 12:19   ok

mam taka 100 etke jakis wezyk tylko by sie przydal, nasmarowac te ciegna bez sciagana aku ni eda rady np. szczykawka z wezrykiem i jakas oliwa , napisz ile tego plynu tam wchodzi i jak spuscic stary dzieki
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 12:23   

Ja przelałem ilością ok200ml. 100ml powinno wystarczyć. Spuszczasz tak jak odpowietrzasz. Nie ma innego wyjścia. Pilnuj tylko poziomu. 3 razy wciśniesz pedał sprzęgła i musisz dolewać.
Klucz 13 i 8 do odpowietrznika. Odkręć sobie włącznik świateł i halogenów to będzie łatwiejszy dostęp do zbiorniczka.
Do smarowania - smar grafitowy.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 20:26   ok

a dolewac mozna spokojnie inny plyn jak sprawdzic poziom i jak uzupelnic lac do pelna czy jak bo mi dobrze chodzi ale sprawdzil bym czy jest stan i jak wyglada plyn , czy przy dolewaniu mozna zapowietrzyc uklad
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 20:46   

witia24 możesz dolać inny. Najlepiej dolej DOT4. Nie zapowietrzy się. Odkręć korek, wyciągnij gumkę, dolej do pełna (pod korek), włóż gumkę i zakręć. Podłóż szmatkę aby nie zalać dywanika.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 20:46   

apples napisał/a:
Nie polecam lania płynu DOT4 Organiki.
Zmieniłem płyn na DOT4 Shella i wszystko lżej chodzi.

Dobrze wiedzieć.Myślałem,że trzymają się jakiejś normy.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 07, 2009 21:23   

apples napisał/a:
Po wymianie wysprzęglika i sprzęgła ok. teraz 600km. sprawdziłem płyn i był cały mętny. Jedynka ciężej wchodziła. Płyn z Organiki wydaje się być jakby "suchszy". Po zalaniu Shella sprzęgło i biegi lżej wchodzą. Płyn przy wlewaniu wydawał się mniej "suchy". Sporo było też białego osadu w tym z Organiki.
Przesmaruj też cięgna na skrzyni (patrz zdjęcie). Linki wciskane są na takie główki na skrzyni biegów na mechanizmie zmiany biegów który przykręcony jest do skrzyni. Dodatkowo daj trochę smaru pod gumową harmonijkę na linkach. Musisz odkręcić akumulator aby mieć dobre dojście. Powinno się poprawić.

Uzupełnij dane w profilu o silniku. Będzie łatwiej odpisywać i ewentualnie doradzać. :wink:



Wysprzęglik fabrycznie jest w środku zasmarowany białym smarem. Po pierwsszej wymianie płynu w układzie wysprzeglania płyn jest mętny z powodu rozpuszczonego w nim całkiem dużej ilości tego właśnie smaru.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 21:43   ok

a co ile dolewac i wymienaic calkowicie plyn aby unkinac awari pompki sprzegla
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 21:51   

Pieta też tak mi powiedzieli w servisie Land Rovera w Gdańsku :wink:

[ Dodano: Pon Gru 07, 2009 21:51 ]
witia24 dolewać tylko jak ubędzie. Jak nie leci pompka, ani wysprzęglik to nie zaglądaj tam. Wymień teraz, bo widzę że nie lubisz siedzieć bezczynnie :grin: , a później wymienisz przy wymianie sprzęgła, pompki lub wysprzęglika.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 07, 2009 21:52   Re: ok

witia24 napisał/a:
a co ile dolewac i wymienaic calkowicie plyn aby unkinac awari pompki sprzegla


Pompka jak ma sie zepsuć to się zepsuje. Juz taka zawodna jest.
wymiana płynu w niczym nie pomaga, chyba że nikt tam nie zagladał latami i zebrała sie woda i bród. Ja tak miałem jak kupiłem auto, w wysprzęgliku było duzo wady i czarnego syfu. Po około 5000 km od zakupu wysprzęglik skończył żywot.
A płyn dolewa sie jak ubędzie.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 23:19   ok

ja wlasnie dopiero kupilem auto i dlatego mysle o wymianie bo po odmie np. widze ze nikt nie zabardzo wymienail co nie ktore elementy
 
 
rafcars111 



Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: częstochowa



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 18:14   

wreszcie dowiedziałem się jak się odpowietrza sprzęgło w R75 bo pisałem na forum prośby o pomoc i nikt mi nie odpowiedział ,tylko dzięki prrypadkowi dzisiaj natrafiłem na odpowiedzi .Serdeczne dzięki :rotfl:

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 18:14 ]
apples, dzięki za pomoc ale nie potrafie klikna ;pomugł"
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 18:20   

:wink:
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:53   

Wtrącę i ja swoje 5 groszy i to na temat tym razem :)
Chodzi mi o tą wymianę płynu w pompce, która jak wiadomo zbudowana jest z plastiku, w trakcie pracy wyciera się i zużywa przez co może zaciągać powietrze. Szybszemu zacieraniu się pompki pomagają syfy z płynu. Ja staram się wymieniać go raz na miesiąc i zawsze jest brudny, co więcej zbiorniczek w pompce wycieram szmatką bo zbiera się tam biały osad.
Moim zdaniem lepiej jest płyn wymieniać na nowy raz na jakiś czas po mimo tego iż w serwisie LandRovera w Gdańsku mówią inaczej. Każdy szuka zarobku, szczególnie serwisy które tylko czekają na wymianę pompek i wysprzęglików. Ale ja się im nie dam, będę wymieniał płyn w swojej pompce raz na miesiąc i jestem pewny że moja pompka będzie nie zniszczalna :D
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 21, 2010 20:53   

W serwisie Land Rovera powiedzieli mi że biały szlam możne być pozostałością po konserwacji. Tak też napisałem. Nie przeinaczaj :wink:
Wymianę raz w miesiącu uważam za przesadę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Poziom płynu w zbiorniczku wyrównawaczym
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Lip 23, 2009 12:15
Gość
Brak nowych postów [R75] Poziom płynu chłodzacego, termostat, odpowietrzanie
piobib Rover serii 75, MG ZT 79 Pon Sty 04, 2010 22:16
Warager
Brak nowych postów [R75] Poziom płynu w chłodnicy pulsuje. Jaka przyczyna?
Kuba3090 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Cze 14, 2020 09:01
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Wyrzucanie płynu przez korek w zbiorniczku
maciasw Rover serii 75, MG ZT 20 Sro Paź 24, 2012 22:53
dawidd
Brak nowych postów [R75] Zerwany korek w zbiorniczku płynu chłodniczego
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Gru 13, 2012 09:54
lukasz5992



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink