Wysłany: Pon Gru 07, 2009 22:58 [R220 SDi - 99r.] Jaki mam pasek klinowy? Wersja z klimą.
Witam,
na samym początku zaznaczę, że szukałem tych informacji od jakiegoś czasu. Jasnej odpowiedzi nie uzyskałem do dzisiaj, aż zacząłem się zastanawiać czy faktycznie wiem czym jeżdżę...
Może zacznę od początku, kupiłem mój samochód 2 tygodnie temu, w dowodzie mam napisane Rover 200... 1994cm³... Dopuszczalna masa całkowita to 1620kg... czytając ten opis modeli wnioskuję, że jestem szczęśliwym posiadaczem R220 SDi
Jest to dla mnie ważna informacja ponieważ zaraz wyjaśnię jaki mam problem ( może dla Was śmieszny, przepraszam - jestem tu nowy, a wcześniej jeździłem popularnymi puntem i astrą II ) Sprawdziłem dodatkowo numer VIN tym sprawdzaczem VIN oto jego rezultat:
Sprawdzacz VIN napisał/a:
Model MG Rover, Rover 200, 25 and MG ZR
Aspiration Turbo silnik turbodoładowany Body Style 3 Door Saloon
Class (Trim) Class 3 klasa wyposażenia Drive LHD kierownica po lewej stronie Engine CC 2000 cc pojemność silnika 2000 cc Engine cylinders 4 Cylinder 4-cylindrowy rzędowy Engine Fuel System Tcie
Fuel Type Diesel olej napędowy Performance High performance silnik o podwyższonej wydajności Series Engine L Series
Transmission Manual manualna skrzynia biegów Transmission No. of Speeds 5 Speed pięć biegów Valves per engine 8V silnik 8-zaworowy Model Year 1999
S/N 427805
Jeśli nie posiadam SDi 220 to proszę mnie poprawić, bo sam już zgłupiałem
Dobra... teraz do rzeczy...
Mam niemały problem z paskiem klinowym (tym po lewej stronie stojąc przed otwartą maską samochodu) Pewnego dnia zapaliła mi się kontrolka akumulatora i przestało działać wspomaganie - rzecz normalna. Pojechałem do jednej z największych, sieciowych hurtowni w Polsce... dostałem pasek 6PK 1820... mechanik polecił mi wymienić go na 6PK 1920 (taki też był ten, który się urwał...) Wymieniony pasek potrzymał z 5 dni - przy okazji wymieniona została jedna z rolek. Po założeniu (w ogóle macie jakiś schemat do tego, jak powinien być on ułożony?) okazało się, że owy pasek ociera się o siebie i wymieniony został na 6PK 1910... co niby miało go trochę odchylić...
Moje pytanie jest następujące: jaki ja mam pasek? Jak już zaznaczyłem w temacie, mam klimę. Proszę o pomoc... wszelkie informacje na temat paska i samego ułożenia będą dla mnie bardzo cenne. Z góry dziękuję za odpowiedź oraz przepraszam za moje wypracowanie
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 07, 2009 22:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie mam pojęcia ... może ktoś żle założył wcześniej .... może fotę cyknij w technicznym FAQ (5 pytanie) jest tzw RAVE .. w nim powinno być rozrysowane ułożenie paska ... na forum też było, ale nie mogę namierzyć
Jak to mogę sprawdzić? Oprócz rzucenia okiem na "gumowe węzę od klimy, które odchodzą od sprężarki"? Z tym, że jeśli mówisz o pasku 6 PK 1920 to jestem prawie w domu Swoją drogą... ładnie zamotany jest ten pasek...
a co do
Brt napisał/a:
w technicznym FAQ (5 pytanie) jest tzw RAVE
zassałem to wczoraj, dzisiaj iso wypaliłem na płytę i... włączam a tam error nie mogę odpalić nawet pdf'a... ale to postaram się jakoś ogarnąć Najważniejsze jest to, że teraz już wiem czym jeżdżę
Ostatnio zmieniony przez peron Wto Gru 08, 2009 00:00, w całości zmieniany 1 raz
Przy Diavia masz dwa osobne czarne węzę które sie łączy z klima na dwie oddzielne śrubki przy oryginalnej klimie masz srebrne alu-rurki które maja jedno wspólne mocowanie na sprężarce i sprężarka niżej jest zamocowana.
[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 00:02 ]
peron napisał/a:
Swoją drogą... ładnie zamotany jest ten pasek...
czemu zamotany W instrukcji od Diavia pisze jaki pasek masz
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
To mnie teraz zaskoczyłeś pytaniem
Szczerze powiem, że nie mam pojęcia jak to wygląda... jutro to wszystko sprawdzę - zrobię też zdjęcie i wszystko wyjaśni się na 100%, a jak na razie dziękuję bardzo za dotychczasową pomoc. Fajne forum
odebrałem maszynę od mechanika - zrobiłem zdjęcie. Z tego co mi tłumaczyliście prędzej chyba mam tą Diavi'ę i... nowy pasek - tym razem 6PK 1725 oto zdjęcia paska
peron, Masz jak widac Diavia i ten pasek nie jest do tej klimy ile razy mam pisać żebyś kupił sobie 6 PK 1915
Z tych twoich zdjęć paska wynika ze źle założyli pasek W ogole alternatora nie napędza
Ma to zostać tak założone i koniec kropka A takiego mechanika co zakłada krótszy pasek co byl i sie urwał bym opieprzył i żądał korekty. Wydrukuj to sobie i mu to pokaz i ma być taki pasek 6 PK 1915 oraz jak niżej widać założone.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Wysłany: Nie Kwi 06, 2014 12:21 pasek wielorowkowy
Witam , chciałbym podbic temat mam taką samą wersje klimy jak kolega peron .
Mam pytanie jaki bedzie lepszy pasek 1915 czy 1920 ?.Stary pasek po zdjeciu ma długość ok 94 cm połówka wiec długosc całkowita byłaby koło1880 są wogóle takie paski? Tak wogóle kupiłem 6pk 1460 do wersji z orginalną klimą ale nie wiedziałem ze ta moja jest dokładana wiec jakby ktos chciał to prosze pisac na priv . Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum