Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4Si 97r ] Głowica Rover 214 Jak Uszczelnić?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4Si 97r ] Głowica Rover 214 Jak Uszczelnić?
Autor Wiadomość
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



  Wysłany: Sro Gru 09, 2009 21:38   [R200 1.4Si 97r ] Głowica Rover 214 Jak Uszczelnić?

Witam
Mam problem ze swoim roverkiem!!!
Zaczeło sie od nierównej pracy na wolnych obrotach, po wizycie u mechanika okazało sie ze na 3 tłoku brak kompresji!!!!
Wiec rozebrałem silnik okazało sie ze jeden zawór wydechowy jest wyłupany!
Oddałem wiec głowice do naprawy
Mechanik ją rozpułowił i naprawił
Pytanie moje jest takie, Czy i jak sie uszczelnia tą głowice(te półówki)???
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 09, 2009 21:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Gru 09, 2009 21:57   

uszczelnia sie to uszczelka w plynie (klej anaerobowy) o nazwie loctite 510
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Sro Gru 09, 2009 22:03   

No dobrze a kurcze moze ktos ma jakis schemacik albo foty gdzie mam to uszczelnić zeby było dobrze i nie ciekło?
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Gru 09, 2009 22:07   

na stykajacych sie ze soba plaszczyznach
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Sro Gru 09, 2009 22:17   

OK a czy jak złozył na sucho to bedzie bardzo ciekło bo skoro rozebrał mechanik głowice i nic tam nie było i nie ciekło to czy trzeba to uszczelnić??

[ Dodano: Sro Gru 09, 2009 22:17 ]
Bo kurcze drogi ten loctite 510
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Gru 10, 2009 00:35   

jak złożył na sucho to będzie ciekło i sikało wszędzie, a popychacze zaworów nie będą miały siły, do regulacji...
Cytat:
Bo kurcze drogi ten loctite 510

no bez jaj... z pół roku temu kupowałem na allegro za nie całe 30 plnów... mogę oddać resztę za dobre słowo (jest juz trochę po best bifor, ale jeszcze powinien być wystarczająco skuteczny ;) )
możesz tez kupić np loctite 243 lub dowolny inny anaerobowy uszczelniacz do połączeń kołnierzowych :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Raffaele 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 76
Skąd: Rabka-Zdrój



Wysłany: Czw Gru 10, 2009 20:56   

Cześć.

Miałem ten sam problem. Preparatem Loctite 510 powinno się pokrywać zaledwie zewnętrzne krawędzie głowicy, jak i 4 otwory na świece, aby ich olej nie zalał.

Wystarczy Ci najmniejszy dostępny w handlu pojemniczek, ponieważ układasz jedynie cieniutką strużkę.
U mnie długo silnik suszy się z oleju którym był polany.
Ja miałem szczęście ponieważ znam przedstawiciela Loctite i dostałem "darmową próbkę". Wystarczyła mi.

Pozdrowionka.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Gru 10, 2009 23:58   

zgadza się, na prawdę wystarczy "kropelka" :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Gru 11, 2009 09:30   

A jeśli zakup Loctite to dla Ciebie naprawdę taki wielki wydatek, to możesz użyć tego. Kolega oprawca1978 stosował z powodzeniem ten erzac :wink:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Pią Gru 11, 2009 15:45   

No co ty szkło wodne przecierz to sie daje do betonu a nie do głowicy??
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 11, 2009 20:08   

z tego co pamietam to u mnie składałem te cześci na sylikon odporny na wysokie temperatury - tylko uważaj czym byś nie składał to zawsze patrz żeby substancja łacząca nie zapchala kanalików którymi przepływają płyny ustrojowe auta

Pozdro
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Pią Gru 11, 2009 21:37   

No nie bede eksperymentował w jakimś szkłem wodnym zastosuje loctite wole zrobić to raz i porządnie :cool:
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Gru 12, 2009 08:57   

Woda szklana nie jest do końca dobra - mi silnik pochodził na tym jakiś rok i znów zaczęło sączyć się po stronie wałka wydechowego (wcześniej składałem na farbę olejną).
Zrobiłem to teraz na "sucho", ale wcześniej dotarłem bardzo dokładnie górną skrzynkę wałków i górne czoło głowicy, starą pastą do zębów. Teraz jest OK, ale też sączy się po stronie wałka, już malutko, ale jednak.
Ciśnienie oleju nie zmieniło się, zaraz po odpaleniu jest jakieś 0.42 MPa i trzyma się nawet, jak silnik się zagrzeje, a olej jest jeszcze zimny (co świadczy, że stan łożysk ślizgowych silnika jest bdb). Po zagrzaniu oleju pod obciążeniem od jakichś 2000 rpm trzyma tak na oko prawie 0.5 MPa, a na wolnych obrotach jest jakieś 150 kPa, może nieco więcej. Silnik oleju nie konsumuje.
Generalnie - stosowanie innych wynalazków, jak Loctite spowoduje, że ich nadmiar najpierw się wysmaży od ciepła silnika, potem zacznie to odpryskiwać i docelowo, zawędrują tego drobinki do popychaczy hydraulicznych, które są, niestety, niezmiernie wrażliwe na zanieczyszczenia i zaraz je to "zamuruje".
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Sob Gru 12, 2009 15:23   

Wiec Tylko loctite
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Gru 12, 2009 16:54   

Może być również Loctite 648 , 641, 638 itp.
Ja używałem 648 i z powodzeniem trzyma :mrgreen:
A jak będziesz sklejał, to dobrze jest przesmarować natłuścić delikatnie wałki rozrządu w miejscach gdzie siedzą w głowicy bo ten klej lubi spłynąć i ładnie je skleić i później ciężko się kręcą. Taki miałem przypadek i musiałem to rozbierać jeszcze raz, nie chciałem ryzykować przeskoku na pasku rozrządu.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 11:55   

wałki jak sie składa łożyska ślizgowe tak czy inaczej warto maznąć olejem, zeby się nie przytarły na dzieńdobry ;)
podobnie zresztą jak się składa panewki wału; :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Sro Lip 16, 2014 17:18   

witam odrzewam kotleta jaka ilość potrzebna jest na jedną głowice ??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 16, 2014 18:50   

dobre pół łyżeczki
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Sro Lip 16, 2014 19:31   

hehe dobre 10 ml wystarczy ??
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Lip 16, 2014 23:29   

z zapasem :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R200] głowica
kamil22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Sty 10, 2012 22:37
kamil22
Brak nowych postów [R200] Uszczelka pod głowica?!
Naki17 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lut 06, 2013 13:31
Remigiusz
Brak nowych postów [r200 1.4 99'] Problem z głowicą
kaboom Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Maj 02, 2009 21:40
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink