Witam
Mam problem ze swoim roverkiem!!!
Zaczeło sie od nierównej pracy na wolnych obrotach, po wizycie u mechanika okazało sie ze na 3 tłoku brak kompresji!!!!
Wiec rozebrałem silnik okazało sie ze jeden zawór wydechowy jest wyłupany!
Oddałem wiec głowice do naprawy
Mechanik ją rozpułowił i naprawił
Pytanie moje jest takie, Czy i jak sie uszczelnia tą głowice(te półówki)???
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 09, 2009 21:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jak złożył na sucho to będzie ciekło i sikało wszędzie, a popychacze zaworów nie będą miały siły, do regulacji...
Cytat:
Bo kurcze drogi ten loctite 510
no bez jaj... z pół roku temu kupowałem na allegro za nie całe 30 plnów... mogę oddać resztę za dobre słowo (jest juz trochę po best bifor, ale jeszcze powinien być wystarczająco skuteczny )
możesz tez kupić np loctite 243 lub dowolny inny anaerobowy uszczelniacz do połączeń kołnierzowych
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 76 Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Czw Gru 10, 2009 20:56
Cześć.
Miałem ten sam problem. Preparatem Loctite 510 powinno się pokrywać zaledwie zewnętrzne krawędzie głowicy, jak i 4 otwory na świece, aby ich olej nie zalał.
Wystarczy Ci najmniejszy dostępny w handlu pojemniczek, ponieważ układasz jedynie cieniutką strużkę.
U mnie długo silnik suszy się z oleju którym był polany.
Ja miałem szczęście ponieważ znam przedstawiciela Loctite i dostałem "darmową próbkę". Wystarczyła mi.
z tego co pamietam to u mnie składałem te cześci na sylikon odporny na wysokie temperatury - tylko uważaj czym byś nie składał to zawsze patrz żeby substancja łacząca nie zapchala kanalików którymi przepływają płyny ustrojowe auta
Woda szklana nie jest do końca dobra - mi silnik pochodził na tym jakiś rok i znów zaczęło sączyć się po stronie wałka wydechowego (wcześniej składałem na farbę olejną).
Zrobiłem to teraz na "sucho", ale wcześniej dotarłem bardzo dokładnie górną skrzynkę wałków i górne czoło głowicy, starą pastą do zębów. Teraz jest OK, ale też sączy się po stronie wałka, już malutko, ale jednak.
Ciśnienie oleju nie zmieniło się, zaraz po odpaleniu jest jakieś 0.42 MPa i trzyma się nawet, jak silnik się zagrzeje, a olej jest jeszcze zimny (co świadczy, że stan łożysk ślizgowych silnika jest bdb). Po zagrzaniu oleju pod obciążeniem od jakichś 2000 rpm trzyma tak na oko prawie 0.5 MPa, a na wolnych obrotach jest jakieś 150 kPa, może nieco więcej. Silnik oleju nie konsumuje.
Generalnie - stosowanie innych wynalazków, jak Loctite spowoduje, że ich nadmiar najpierw się wysmaży od ciepła silnika, potem zacznie to odpryskiwać i docelowo, zawędrują tego drobinki do popychaczy hydraulicznych, które są, niestety, niezmiernie wrażliwe na zanieczyszczenia i zaraz je to "zamuruje".
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Gru 12, 2009 16:54
Może być również Loctite 648 , 641, 638 itp.
Ja używałem 648 i z powodzeniem trzyma
A jak będziesz sklejał, to dobrze jest przesmarować natłuścić delikatnie wałki rozrządu w miejscach gdzie siedzą w głowicy bo ten klej lubi spłynąć i ładnie je skleić i później ciężko się kręcą. Taki miałem przypadek i musiałem to rozbierać jeszcze raz, nie chciałem ryzykować przeskoku na pasku rozrządu.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
wałki jak sie składa łożyska ślizgowe tak czy inaczej warto maznąć olejem, zeby się nie przytarły na dzieńdobry
podobnie zresztą jak się składa panewki wału;
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum