Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lis 03, 2009 12:06
odnośnie pytania
makupl napisał/a:
zauważyłem ,że nie włącza się mi wentylator, nawet po zagrzaniu silnika. To mógł paść czujnik temperatury?? jak to sprawdzić??
makupl napisał/a:
Zrobiłem tak i wentylator się załączył.
odpowiedź sugeruje że układ wentylatora jest ok
sam czujnik można sprawdzić podgrzewając go i mierząc opór
makupl napisał/a:
Czy ewentualna usterka tego czujnika może mieć wpływ na słabe ogrzewanie???
nie, winy braku ogrzewania trzeba szukać w elementach przez które przepływa płyn chłodniczy - najbardziej zawór nagrzewnicy, nagrzewnica, termostat ew.pompa choć mało prawdopodobne
najlepiej włączyć silnik, pozwolić mu sie trochę zagrzać i sprawdzać ręką które elementy są ciepłe a które się nie grzeją - wtedy patrząc na schemat ogrzewania można szybko zdiagnozować usterkę
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 03, 2009 12:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sam czujnik można sprawdzić podgrzewając go i mierząc opór
Podgrzać w jaki sposób??? muszę go najpierw odkręcić?? bo mam z tym kłopot. Nie mogę jej odkręcić bo jest zapieczona i główka śróbki jest plastikowa a nie metalowa i przy próbie okręcenia się coraz bardziej ukręca. Możecie mi doradzić jak ten czujnik potraktować (wykręcić)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 21:02
możesz zrobić fotkę - jeszcze nie spotkałem czujnika z plastikowym mocowaniem na klucz - fakt końcówka jest z tworzywa (ta z pinem do wtyczki) ale reszta czujnika jest metalowa - także miejsce na klucz, jak jest zapieczony to dobrze jest próbować odkręcać po zagrzaniu
przykładowa fotka zapożyczona od Tomiego (mam nadzieję, że się nie obrazi )
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
możesz zrobić fotkę - jeszcze nie spotkałem czujnika z plastikowym mocowaniem na klucz - fakt końcówka jest z tworzywa (ta z pinem do wtyczki) ale reszta czujnika jest metalowa - także miejsce na klucz, jak jest zapieczony to dobrze jest próbować odkręcać po zagrzaniu
przykładowa fotka zapożyczona od Tomiego (mam nadzieję, że się nie obrazi )
Ok. Jutro na wieczór zrobię fotkę, u mnie jest właśnie plastikowe mocowanie na klucz sam jestem zdziwiony.
To plastik był i jest podaję wam link żebyście zobaczyli jak mi wskazuje temp, nawet po przejechaniu 200 km. Na początku jest na połowie potem spada nawet do zera, i nie wiem co jest grane z auta leci wtedy lodowate powietrze. Ja myślę ,że jest walnięty termostat.
tam są dwa czujniki jeden do kompa silnika a drugi na zegary
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum