Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 1.6 2000r] Problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 1.6 2000r] Problem z odpalaniem

pomocy.
Autor Wiadomość
kidi27 



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Smardzewice



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 07:00   

sprawdzone z drugim kompletem pilota i kluczyka i tak jak mówiłem to nie to...
Stawiam na to podciśnienie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 12, 2009 07:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 08:36   

Jeśli wężyk od podciśnienia byłby zdjęty, to wogóle silnik nie będzie pracował na wolnych obrotach, pomimo sprawności reszty czujników silnika, jego osprzętu, itd.. Bawiłem się kiedyś w poldoroverze na pracującym silniku w ściąganie tego wężyka. Już po zrobieniu małej szczeliny obroty silnika padały a po jego zdjęciu zaraz gasł.
Gdzieś któryś z bardziej doświadczonych roverkowców na tym forum pisał kiedyś, że miał kłopoty z czujnikiem podciśnienia (jest on umieszczony w środku kompa silnika) i by uniknąć kosztownej jego wymiany, zainstalował autonomiczny czujnik (większość "normalnych" silników tak ma) z pełnym powodzeniem.

Ale jakby nie patrzeć - czujnik podciśnienia raczej rzadko ulega uszkodzeniom. W tych silnikach najczęściej pada czujnik położenia wału, czujnik temp. cieczy chłodzącej, silniczek krokowy zespołu przepustnicy oraz zapłon i układ paliwowy, który jest dość wrażliwy, zwłaszcza na LPG (tu moje osobiste z tym doświadczenia w całości to potwierdzają) oraz czasami sonda lambda, zwłaszcza w silnikach z większymi przebiegami, albo tymi, które jeździły z objawami HGF'a (czyli duży ich odsetek, niestety).
Czujnik temp. powietrza w kolektorze ssącym (z zieloną wtyczką, wkręcony w okolicach czwartego gara) raczej nie pada, to najzwyklejszy pod słońcem termistor, tak samo, jak czujnik temp. cieczy chłodzącej.
Wg mnie, najpierw, przed wszelkimi wymianami i naprawami w tym silniku, sprawdź dokładnie KAŻDĄ złączkę elektryczną w komorze silnika oraz skrzynce bezpieczników, rozłącz, złącz, wyczyść, podegnij dużą igłą blaszki zworek, itd.. oraz sprawdź dokładnie zapłon - cewka, przewody WN, kopułka+palec (o ile są) i świece.
Polskie drogi nie mają litości dla delikatnych samochodów, nie tylko dla ich mechanicznych części, ale też i dla elektryki, niestety.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 20:50   

Vesper416 napisał/a:
Ja miałem taki sam problem z odpalaniem jak Ty i u mnie koniec w koncu okazalo się ze miałem w ogóle urwany przewód od podciśnienia. Silnik dostawał lewe powietrze przez co były właśnie problemy z odpaleniem silnika zwłaszcza rano jak był zupełnie zimny. Widze że masz ten sam silnik co ja. Przewód zlokalizujesz tak:
Znajdz ECU czyli komputer. Do komputera są podłączone dwie wiązki kabli i jeden czarny przewód taki sztywny w sumie to jest wężyk. Idzie pod akumulatorem potem po przekątnej gdzieś pod silnikiem i wychodzi przy zawiasach lewych od maski przy wyłączniku bezwładnościowym (chociaz nie wiem czy w r45 tam sie on znajduje)
Poniżej foto z allegro i zaznaczyłem na żółto podciśnienie wiem że u Ciebie będzie to w innym miejscu no ale wiesz czego szukać.
Jak odpalisz silnik to idz tymi przewodami i macaj czy gdzies nie zasysa powietrza. Jeśli zasysa to zaklej dziure najlepiej taśmą izolacyjną tylko pożądnie i spróbuj odpalić silnik rano. U mnie pomogło w 100% od tamtego czasu zero jakich kolwiek problemów z odpaleniem czy rano czy ciepło czy zimno


Witam

Mam ten sam problem co kolego kidi27, przeczytalem twojego posta, ale u mnie nie ma zadnego wezyka podlaczonego do kompa. Moze w 45 juz tego nie bylo?

Mam prosbe do kolegi kidi27, jesli zlokalizujesz usterke to daj znac, bo ja juz nie mam pomyslow:

wymienilem:

- silnik krokowy
- cewki zaplonowe
- przewody WN
- Swiece
- filter paliwa

i mam dosc.


pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
kidi27 



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Smardzewice



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 16:53   

A więc trochę napiszę: kolego snake0908 może tobie też się przyda.
Podciśnienia jako takiego w 45-ce już nie ma. Jest to rozwiązane wewnętrznie tak więc pojechałem dzisiaj na kompa i podłączyliśmy pod złącze diagnostyczne znajdujące się po prawej stronie pedału gazu---> tuz za tym plastikiem zakrywającym konsole centralną.
Wyszło ok 32-błędów...... z czego 30 -błędów to te jak zdejmowałem kostki ze wszystkich czujników po kilka razy aby je sprawdzić i przeczyścić,zdarzyło się nawet kilka razy na włączonym silniku i zapłonie aby sprawdzić co się dzieje po odłączeniu. Te ściąganie kostek na załączonym zapłonie komputer pamięta jako błąd czujnika. Dlatego tyle tego zapamiętało po wykasowaniu zostały tylko 2-błędy których nie da rady wykasować.
1-Błąd czujnika prędkościomierza przy hamowaniu awaryjnym silnikiem.-on nie ma wpływu na odpalanie.
2-Błąd zbyt uboga mieszanka na zestawie 1-ym.( to wskazuje że prawdopodobnie pompa paliwa nie podaje paliwa ciśnieniem 3-barów tylko mniej i to może być przyczyna że za pierwszym strzałem nie odpala.
-natomiast jeśli okazało by się że pompa jest ok i osiąga ciśnienie 3-bary to na 100% mamy zasysanie lewego powietrza na uszczelce kolektora ssącego.
Jeśli komuś pomogłem to będę wdzięczny za przyznanie punktu /POMÓGŁ/
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 16:57   

kidi27 napisał/a:
A więc trochę napiszę: kolego snake0908 może tobie też się przyda.
Podciśnienia jako takiego w 45-ce już nie ma. Jest to rozwiązane wewnętrznie tak więc pojechałem dzisiaj na kompa i podłączyliśmy pod złącze diagnostyczne znajdujące się po prawej stronie pedału gazu---> tuz za tym plastikiem zakrywającym konsole centralną.
Wyszło ok 32-błędów...... z czego 30 -błędów to te jak zdejmowałem kostki ze wszystkich czujników po kilka razy aby je sprawdzić i przeczyścić,zdarzyło się nawet kilka razy na włączonym silniku i zapłonie aby sprawdzić co się dzieje po odłączeniu. Te ściąganie kostek na załączonym zapłonie komputer pamięta jako błąd czujnika. Dlatego tyle tego zapamiętało po wykasowaniu zostały tylko 2-błędy których nie da rady wykasować.
1-Błąd czujnika prędkościomierza przy hamowaniu awaryjnym silnikiem.-on nie ma wpływu na odpalanie.
2-Błąd zbyt uboga mieszanka na zestawie 1-ym.( to wskazuje że prawdopodobnie pompa paliwa nie podaje paliwa ciśnieniem 3-barów tylko mniej i to może być przyczyna że za pierwszym strzałem nie odpala.
-natomiast jeśli okazało by się że pompa jest ok i osiąga ciśnienie 3-bary to na 100% mamy zasysanie lewego powietrza na uszczelce kolektora ssącego.
Jeśli komuś pomogłem to będę wdzięczny za przyznanie punktu /POMÓGŁ/


Napewno w jakims sesie pomogles, tez zastanawialem sie nad wymiana uszczelki kolektora ssacecego, powstrzymalo mnie tylko to ze jak jest cieplej to odpala normalnie.
Jak rozwiarzesz problem to daj znac :) .

pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lis 14, 2009 17:06   

Ogólnie to podciśnienie jest w każdym samochodzie tyle ze u mnie czujnik jest wbudowany w kompa a wy macie po prostu zewnetrzny czujnik podcisnienia mapsensor musicie poszukać go i sprawdzic wężyk!
kidi27,
NIe pros o punkty reputacji tylko najpierw wymien uszczelke i powiedz czy problem ustał. Tak czy siak czy podcisnienie czy uszczelka to i tak finalnie chodzi o podcisnienie!!!

oprawca_1978,

Musze Cię zmartwić ale moja coupeta 216 pracowała i odpalała z odpietym a właściwie urwanym wężem podciśnienia! Nie musisz wierzyć ale nawet Żukowaty był oglądać mojego r i sam go odpalal wtedy nawet do głowy nam nie wpadło podcisnienie... W każdym razie samochód chodził tyle że silnik szalał ale im cieplejszy silnik tym lepiej chodził
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kidi27 



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Smardzewice



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 21:10   

Panowie sorki za tak długi okres oczekiwania na moja odpowiedź ale problem rozwiązałem sam.Nie polecam fachowców tz.złote rączki,jak bym szedł ich radami to bym wymienił pól osprzętu elektronicznego w silniku.....wrrr...okazało się że miałem lekko pęknięty wężyk od podciśnienia w okolicach skrzyni biegów.Lokalizacja tego wężyka tylko z kanału.Pęknięcie było od górnej strony więc jak zlokalizowałem to owinąłem specjalną izolacją samo zaciskającą się ,odporną na warunki atmosferyczne i autko chodzi jak zegareczek.
Problem odpalania jak ręką odjął okazał się taką błahostką.Z rozmowy ze znajomym mechanikiem wywnioskowałem że uszkodzenie mogło powstać w wyniku uderzenia o jakiś kamień lub gałąź która uderzyła w przewód podciśnieniowy który następnie uderzył w podłogę obok skrzyni biegów i pękł od góry.
Polecam wszystkim którzy mają podobny problem,,,na diagnostyce komputerowej jest to określone jako błąd: zbyt uboga mieszanka na zestawie II. Po naprawieniu tego przewodu podciśnieniowego pojechałem ponownie na diagnostykę komputerową i żadnego błędu nie wyświetlił.SUPER wszystko w autku z ECU jest ok.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 21:13   

Czyli jednak miałem racje! To może jakis punkt za zaslugi?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 12:32   

kidi27 napisał/a:
okazało się że miałem lekko pęknięty wężyk od podciśnienia w okolicach skrzyni biegów.Lokalizacja tego wężyka tylko z kanału.


Witam

Mógłbyś zrobić fotkę tego wężyka? Chodzi mi o dokładna lokalizacje. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 1.6 2000r] Problem z odpalaniem
kidi27 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Lis 07, 2009 17:47
sTERYD
Brak nowych postów [R45 1.8 2000r] Problem z EPC
Devlin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Maj 23, 2010 11:26
Devlin
Brak nowych postów [R45] Problem z odpalaniem
ciekawostka
rafalq1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Sie 24, 2008 13:41
NEOSSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45 iDT] Problem z odpalaniem
marcinZG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Maj 01, 2014 23:05
Raptile
Brak nowych postów [MG ZS] Problem z odpalaniem...
bad_gs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sob Sty 18, 2014 11:37
bad_gs



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink