Wysłany: Nie Gru 27, 2009 17:20 [MG ZT] - Układ hamulcowy
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam,
od niedawna zaobserwowalem dziwne zachowanie ukladu hamulcowego w moim powozie.
Z poczatku myslalem, ze to ma zwiazek z niskimi (ujemnymi) temperaturami.
Ale problem pojawia sie rowniez nawet wtedy kiedy temperatura jest dodatnia (np. +4).
Zazwyczaj dzieje sie to po dluzszym, kilku godzinnym postoju auta.
Nie jest to jednak zawsze, ale wystepuje juz dosc czesto, zeby mi dokuczac.
Kiedy uruchamiam silnik, wlaczam nawiewy zapinam bieg 1 i ruszam.
Dojezdzam kilka metrow do przeszkody i chce zwolnic, pedal hamulca
jest strasznie twardy. Tak twardy jak proba przycisniecia go kilka razy
na postoju przy wylaczonym zaplonie. Auto nieznacznie zwalnia, ale nie mozna tego nazwac hamowaniem.
Kiedy myslalem, ze to sprawa tempatury minusowej wymyslilem sobie, ze moze
to byc problem plynu, ktory jest juz pewnie dosc zuzyty, a nie wiedziec czemu
nie zostal za mojej kadencji wymieniony !
Mariusz418 dal jeszcze mozliwosc usterki pompy prozniowej.
A moze ktos z kolegow spotkal sie juz z taka przypadloscia i moglby
podzielic sie metodatmi naprawy?
Ja poki co zaczne od zmiany plynu.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Nie Gru 27, 2009 20:11
Skoro później działa normalnie (tak rozumiem) to raczej zacinają się zaworki w servie hamulców. Ewentualnie na początek sprawdź zaworek zwrotny pomiędzy pompom a servo.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Gru 27, 2009 20:30
Dokładnie nazywa się pompa VACUM i wytwarza podciśnienie. Podczas tych mrozów u mnie jest podobnie. Pedał zrobił się jakby twardszy i nie wpada w podłogę. Czy jak było ciepło i dojeżdżałeś do skrzyżowania to silnik miał objawy lekkiego dławienia się?
Nie. Absotulnie zadnych innych objawow. Rano po prostu po nocy (dluzszym postoju) odpalam go i jak od razu rusze to przycisniecie hamulca nie skutkuje. Przejade 200 - 300m i spokoj. Jak auto pochodzi troche wlaczone (odsnieze go) to tez jest spoko.
Najbardziej sie wkurzylem, jakby cofajac na parkingu przywalil w pojazd za mna
Na szczescie reczny pomogl
Dodam, ze jakis czas temu rozlecialo mi sie wszystko z tylu (lewa strona) po zaciagnieciu recznego na suchym Wymienilem wnetrze i sie zastanawiam czy moglem cos tam
nabroic - zle poskladac. Ale reczny lapie dobrze, nic nie huczy, puka, stuka...
Dukat11 - dzieki za schemat. Teraz mam troche jasniej w glowie
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
mam do sprzedania serwo z taka kostka polaczona z serwem 4 metalowymi przewodami czy to ta pompa? bo ja to kupilem z przekladka ale potrzebne nie bylo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum