Wysłany: Nie Gru 27, 2009 08:14 [R416] 1,6 96r - problem z rozrusznikiem
Witam
Mam problem z uruchamianiem mojego R416 1,6si 96r gdy silnik jest mocno zagrzany - np po przejechaniu kilkudziesięciu km po trasie z prędkością powyżej 100km. Po zgaszeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka na start - cisza, automat w rozruszniku nie rusza. Rozrusznik jest po kapitalnym remoncie, automat jest wstawiony od sejczento nowy trzeci albo czwarty. Z każdym były te same problemy. Wcześniej wstawiałem automaty od rovera ale zamienniki i w końcu w sklepie dali mi oryginał ale od sejczento. Jak sie nie da uruchomić auta to robię zwarcie - miedzy + doprowadzonym do rozrusznika a automatem i tak uruchamiam auto. Dzieje się to tylko gdy silnik jest gorący (i to tez nie zawsze) gdy jest zimny zawsze odpali bez problemu. Rozbierałem puszkę z przekaźnikami która jest za komputerem - czyściłem przekaźnik, lutowałem go od nowa - dalej nic, piny w puszcze tez czyściłem i tez nie pomogło. Dodam tylko ze prąd na automat do rozrusznika zawsze jest podawany - gdy auto nie chce odpalić tez prąd jest ( nie wiem czy nie za mały ale w mierniku do 20A brakło zakresu a wiec moim zdaniem powinien ruszyć automat, a nie rusza- a jak zrobię zwarcie od plusa zasilania do automatu - ruszy. Poddałem sie przy tej naprawie i jeżdżę tak - wyrobiłem się z tym odpalaniem spod maski ze zajmuje mi to nie dłużej niż 5s ale mimo wszystko jest to drażniące:)
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 27, 2009 08:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Nie Gru 27, 2009 11:23
Najczęściej tego typu problemy spowodowane są złym stykiem masy. Sprawdź i przeczyść szczególnie mase pomiędzy aku a silnikiem. Nie zaszkodzi również przeczyścić połączenia na rozruszniku. Spotkałem się również z bardzo podobnym problemem którego przyczyną było odkształcanie się styków przekaźnika pod wpływem nagrzewania przy przepływie przez nie prądu - tak więc działanie przekaźnika nie zawsze oznacza, że jest on w 100% sprawny.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
mase najłatwiej wyeliminować podłączając do aku jedną żabkę kabla rozruchowego a drugą bezpośrednio do obudowy rozrusznika , lub ewentualnier samego silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum