kolego u mnie też kapa z tym ciepłem ale np teraz jak było +2-3 stopnie to mogłem zdjąć czapkę i rękawiczki a po 30 minutowej jeździe nawet było za ciepło oczywiście jak wskakuje minus 8 to rękawiczki i czapka.
Tez tak miałeś, że na te kilkudniowe plusy było cieplej?
no.. ! ogólnie nim wlałem 3 uszczelniacze w 30 dni to miałem w zeszłym roku na -15 saune w aucie także kolego stawiam, że mamy nagrzewnice kaput.
[ Dodano: Pon Gru 28, 2009 10:26 ]
a tego dziadostwa nikt nam nie wymieni bo trzeba cala konsole zdejmować środkową... zostaje nam znaleść zakład, który np czyści nagrzewnice choć za cholerę nie wiem gdzie szukać.. U mnie niedaleko jest 1 zakład co wymienia chłodnice i i płyny i sie pytałem ich co myslą na ten temat itp i niby odkamieniają a jak podjechałem, to mi szlauf z woda chcieli puścić także nie wiem kto to może zrobić porządnie
Jakiś zakład od chłodnic powinien to robić ... kumplowi spuszczali płyn z układu, a później podpięli nagrzewnicę w obieg urządzenia z pompą i przez ok godzinę przepompowywali przez nagrzewnicę niezidentyfikowany płyn czyszczący ... później płukanie wodą, poskłądanie do kupy, zalanie układu i odpowietrzenie Poprawa działania ogrzewania była znaczna
Witam kupilem roverka 25 streetwise 2003rok 2.0 TD i właśnie co jest z tym ogrzewaniem on daje ciepło ale nie az takie jakie powinno byc w dodatku czy u Was też na wskaźniku od temperatury ,wskazówka podnosi sie wiecej niż polowa ? Ostatnio mialem vectre B 2.0 DTI i po rozgrzaniu bylo jak w saunie a tu w roverku jest tak średnio. Czekam na odpowiedz ,z góry podziekowal i szerokości . Pozdrawiam
Witam, dla tych, którzy mają problem ze słabym ogrzewaniem - dzielę się swoim rozwiązaniem gdyż jest nieco inne niż te proponowane przez was.
1. Na początek proponuję sprawdzić czy klapka przy nagrzewnicy spełnia swoje zadanie. Oczywiście trzeba rozebrać schowek, potem metalowa ramkę, dmuchawę, kanał i już widać klapkę (nie trzeba do tego mechanika, trochę cierpliwości i "da rade")
2. Jak mamy widoczną klapkę sprawdzamy czy nie jest uszkodzona (dziurawa). Jak klapka jest ok idziemy dalej.
3. Problem w moim Roverku pojawił się w tym punkcie: teraz wsiadłem do autka i obracałem pokrętłem "ciepło/zimno" a mój koleżka z latarką obserwował klapkę. Okazało się, że klapka właściwie nie reaguje na ruchy pokrętłem zatem podaje zmieszane powietrze bez względu na ustawienie ciepło/zimno na panelu.
4. W takim wypadku konieczne było rozebranie panela sterowania ogrzewaniem (tych trzech pokręteł, z mocą dmuchawy, ciepło/zimno i nastawem na nogi szybę itp) Jest z tym trochę zabawy bo trzeba wyjąć radio, włączniki od świateł awaryjnych, ogrzewania tylnej szyby, rozkręcić trochę plastików..... ale wszystko "da rade"
5. Gdy panel sterowania ogrzewaniem miałem już "na wierzchu" znowu kręciłem gałką ciepło/zimno i okazało się, że linka która tym sterowała nie spełnia swej roli. Linka ta (jej pancerz) powinna być ponapinana na takich specjalnych uchwytach (np jak w zwykłym rowerze) i jeden z tych uchwytów u mnie był złamany a linka luźna zatem nie sterowała klapką.
6. Rozwiązanie? - Allegro, panel sterowania za niecałe 60zł. Zmontowanie; linki ponapinane. Wynik - przy regulacji ciepło/zimno na panelu, klapka obraca się w pełni a nie 1cm jak przed wymianą! Efekt - po przejechaniu ok 10km i przekręceniu pokrętła na maxymalne ciepło z kratek leci gorące powietrze, wręcz parzy
Jest trochę dłubania ale w jeden wieczór da rade to rozebrać, w drugi złożyć i cieszyć się jazdą bez czapki na głowie hehe.
Dodam do tego, że przed całą tą wymianą nie lałem żadnych uszczelniaczy, nie płukałem nagrzewnicy, nie odpowietrzałem układu ani nie miałem ubytku płynu chłodzącego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum