Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Pią Gru 04, 2009 18:10
Kod:
ale co jest nie tak już nie napisałeś...
OK co bym proponował. Na początek wytłum porządnie bagażnik, nie tylko klapę ale i całą podłogę. Tam blacha jest naprawdę cieniutka i dobrze jest to mieć zrobione. Mniej basu ucieka na zewnątrz to więcej go zostaje w środku. Później napiszę resztę...
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Sob Gru 05, 2009 01:25
kris_1987,
Cytat:
to nie możesz od razu napisać co jest nie tak?? tylko musisz się namyśleć?? nie rozumiem...
Brt,
Pewnie czasu nie ma na dłuższe wywody akurat
Dokładnie . W pracy pisałem i akurat mnie zawołali...
Mam wątpliwości co do kilku rzeczy. Niestety fotek dałeś mało i muszę się domyślać jak rozwiązałeś pewne rzeczy.
Tak jak napisałem wcześniej wytłumienie wnętrza, maty ale w zasadzie coś lepszego jest na to. Najlepiej całą podłogę bagażnika wysmarować masą bitumiczną dość grubą warstwą. Jest ona tania, kilku kilogramową puszkę można dostać za kilkadziesiąt złotych do tego nakłada się jak farbę... łatwizna. Taką masę możesz również użyć wewnątrz obudowy co zredukuje drgania ścianek i oczywiście wytłumi dodatkowo. Piszesz, że jeszcze nie skończone. Tylko, że od tego się zaczyna. Ktoś tu już napisał, że dobrze zrobione audio to takie kiedy przy zamkniętych oknach niemalże nic nie słychać z zewnątrz i to jest super sprawa. Cała zabawa zaczyna się gdy uchylasz okno. Wtedy z niego wylatuje basik nie zniekształcony zgrzytami karoserii a to na prawdę super brzmi. Nie zrozum mnie źle, nie żebym był nieprzychylny jak napisałeś, staram się coś doradzić.
Kolejna sprawa to estetyka. Widać spore niedociągnięcia, wybrzuszenia na materiale. Znaczy to, że był słabo naciągnięty. W jaki sposób go nakładałeś i jakiego kleju użyłeś? Kolejne co mi się na oczy rzuca to szczeliny. Inna sprawa to dwukolorowy subwoofer. Ni jak mi to nie pasuje kolorystycznie ale to już kwestia gustu
Co do rozwiązań technicznych to wymiary subwoofera o czym już napisałem. W tej sytuacji albo możesz długo szukać optymalnego głośnika albo zamknąć skrzynkę i poszukać coś do zamkniętej. 35 litrów to akurat dla większości 12 calówek... a gra to ładniej. Kondensator przesunąłbym na miejsce chrunch-a. Im bliżej do wzmaka tym lepiej.
Czy ta konstrukcja jest rozbieralna, czy też w założeniu ma być na stałe? Jeśli na stałe to odpuść sobie materiał na obszycie. O wiele efektowniej będzie posmarować wszystko kitem, szczeliny również. Następnie wyszlifować i pomalować spray-em + lakier.
Ciekawe rzeczy. Szczerze nie jeździłem dużo 200 ale nie wydaje mi się żeby była ona sporo głośniejsza od 400. Wyklejanie całego wnętrza jakimś badziewiem to przerost formy nad treścią w tym wypadku. Ludzie tego nie robię przy audio za 10k bo lepiej te pieniądze które wywalimy na wygłuszenie wydać na lepsze elementy toru audio.
Botanix napisał/a:
Jeśli na stałe to odpuść sobie materiał na obszycie. O wiele efektowniej będzie posmarować wszystko kitem, szczeliny również. Następnie wyszlifować i pomalować spray-em + lakier.
A co ma do tego czy ma być na stałe czy nie? Ładowanie lakieru na zabudowę nie to że według mnie wygląda komicznie to jeszcze trzeba się nieźle narobić żeby to wyglądało jak trzeba. Powierzchnia pod lakier musi być idealnie równa.
Nie mówiąc o kwestii praktycznej bo lakier łatwo jakimś badziewiem zadrapać. Wystarczy że wrzucisz coś do bagażnika podczas jazdy się przesunie i może być lipa z całego szpachlowania i malowania.
kris_1987, sorry za spam w Twoim temacie ale musiałem się ustosunkować
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Sob Gru 05, 2009 14:22
Cytat:
Szczerze nie jeździłem dużo 200 ale nie wydaje mi się żeby była ona sporo głośniejsza od 400.
Ale niestety jest głośniejsza. Jeśli wydanie 30-50zł to wg. Ciebie przerost formy nad treścią gdzie taka puszka wystarczy na większą część samochodu to Twoja sprawa. Ja robiłem i różnica jest duża, zwłaszcza na zewnątrz. Przy pełnej mocy nic nie trzeszczy. Ci co mają audio za 10k nie używają masy, stosują droższe rzeczy a nie całkowicie pomijają temat.
Cytat:
A co ma do tego czy ma być na stałe czy nie?
A to, że można zrobić to w sposób rozbieralny bądź nie, dlatego pytam.
Cytat:
Wystarczy że wrzucisz coś do bagażnika podczas jazdy się przesunie i może być lipa z całego szpachlowania i malowania.
Dlatego na początku napisałem, że przed robotą dobrze jest się zastanowić i przemyśleć wszystko. Nie trudno jest zabezpieczyć rzeczy przed przesuwaniem...
Widziałem dziś ten sprzęcik i powiem wam że na żywo to naprawdę dobrze wygląda, szczególnie to połączenie białej skóry z czarną.
Co prawda bagażnik naprawdę mały się zrobił, ale za to jak wygląda
kris_1987 jak dla mnie bardo ladna zabudowa zwlaszcza polaczenie kolorow i dosc funkcjonalna bo mimo ze zmniejszyl sie bagaznik to pod spodem mozna zmiescic sporo drobnych zeczy a przydatnych, naciag tylko ten material w niektorych miejscach i bedzie ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum