Witam
W tym lub przyszłym tyg czeka mnie wymiana sprzęgła - i dlatego proszę o rade - jakiej firmy sprzęgło kupić do R416 1,6si 16V 96r ? Nie chciał byl zbankrutować na tym sprzęgle
I druga sprawa: może ktoś krok po kroku opisać wymianę sprzęgła?Dodam ze będę to robił w garażu bez kanału - ale możne jakieś najazdy sobie załatwię
W ten sam sposób kiedyś wymieniłem uszczelkę pod głowica wiec myślę ze i ze sprzęgłem sobie dam rade - ale tylko z pomocą forum roverki...
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 03, 2010 16:30, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 27, 2009 08:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a sprzęgło marki National - jest warte montażu? Cena to 350zl za komplet
druga sprawa to jak sprawdzić czy moja skrzynia to PG1 ?
Jak by ktoś jeszcze był uprzejmy opisać krok po kroku wymianę to byłbym wdzięczny
dawidd,
Masz zapewne skrzynie R65 bo PG1 to napewno była w 2.0T
co do reszty Ci nie pomogę bo nie miałem potrzeby wymiany sprzęgła ale w garażowych warunkach wydaje mi sie ze bedzie ciężko!!!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
przedewszystkim potrzebny jest kanal do wyjecia skrzyni ... najlepiej jakby byl troszke wiekrzzy zeby jakis ziomek mogl Ci pomoc da sie zrobic ale nie jest to do konca takie latwe;)
z kanałem będzie problem ale myślę ze dam rade bez - myślałem żeby kupić najazdy - sa po 100zl i auto jest na podwyższeniu o 25cm a tyle by mi chyba starczyło
no coż ja miałem samochód na cegłach jak ściągałem zbiornik paliwa i wiem jaka to była masakra podwieszenie go z powrotem no ale coż taka skrzynia biegów jest pewnie dużo lżejsza od zbiornika paliwa!!! (oczywiscie to sarkazm jest)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wyjmować skrzyni nie trzeba, ale bez kanału ani róż
a dzisiaj zrobiłem tak:
1. wyjęty akumulator i filtr powietrza, spuszczony olej ze skrzyni, wyjęty rozrusznik, odkręcone klapki - osłony koła zamachowego (ja jeszcze odkręcałem dwururkę, bo wymieniałem przy okazji).
2. z prawej strony odkręcona półoś z piasty (tylko ta nakrętka w środku) z lewej dolny sworzeń wahacza, odczepiłem też wodziki i dla bezpieczeństwa wyjąłem impulsator
3. odkręcona tylna poduszka od skrzyni (nie da się inaczej jak z kanału )
4. odkręcona skrzynia od silnika, podlewarowany silnik
5. odkręcone pozostałe poduszki od skrzyni, skrzynia odsunięte o dobre 10 cm i dzwon sprzęgła troszkę w dół.
6. przez otwór po rozruszniku odkręcasz sprzęgło, wyjmujesz bez problemu,
7. wkładasz najpierw łożysko, potem docisk, a na końcu tarczę na wałek skrzyni,
8. zakładasz docisk na kołki (wymaga to manewrowania całą skrzynią, ale nie jest ciężka ) i łapiesz śruby delikatnie, żeby tarcza się dała ustawi przy manewrowaniu skrzynią- musi się ustawić na środku)
9. jak już masz załapane śruby docisku skręcasz skrzynię z silnikiem, po czym dokręcasz docisk przez otwór po rozruszniku.
10. przykręcasz rozrusznik, poduszki i wszystko inne...
całość bez pośpiechu 4 godzinki
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
witam kolegę sTERYD'a - czekałem na podpowiedzi od Ciebie
Dzieki za szczegółowy opic co i jak
Co do skrzyni - to czy to pewne ze model jej to R65? i czy sprzęgło firmy National warto zakładać?
dziś zacząłem kopać kanał na pewno sie przyda,a miedzy czasie zapytam co jeszcze wymienić przy okazji rozbierania sprzęgła - na pewno oringi na przegubach bo leje olejem, a czy jeszcze coś sie powinno wymienić? I czy miedzy skrzynia a silnikiem jest uszczelka?
miedzy silnikiem a skrzynią nic nie ma , w samej skrzyni masz jedynie zimmering na wałku ale nie ma sensu go zmieniać jeśli nie cieknie. jeśli bardo chcesz to można zmienić zimmeringi na półosiach - drogie to nie jest a czasami przy wkładaniu zpowrotem półosi stary może ciec.
dzieki za pomoc, a może ktos zna dokładny wymiar tych zimeringow - w 2 dużych sklepach powiedzieli ze w katalogu tego nie ma i musze przynieść stare albo podać wymiary. Po wymontowaniu będę miał daleko do sklepu i wołałbym wszystko kupić wcześniej - także jak ktoś zna wymiary to bardzo proszę o podanie
pozdrawiam
z jednego linku wynika ze z lewej i prawej strony sa takie same uszczelniacze a z drugiego ze rożne. Jak to jest przy skrzyni R65? I szczerze mówiąc wymiarów nie znalazłem - do innych modeli Rovera były a do 416 nie wpadły mi w oczy. wiec jeśli ktoś będzie tak uprzejmy i poda będę wdzięczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum