Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Brak ropy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Brak ropy

brak ropy
Autor Wiadomość
volverin 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 40
Skąd: krakow



  Wysłany: Sob Sty 02, 2010 12:10   [R75] Brak ropy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

witam
zalalem swego roverka na full dodalem troszke "protectora"(pomaga przy odpalaniu podczas niskich temperatur) po przejechaniu moze 30-40km wskaznik spadl na 1/4 baku a przeciez powinenem przejecha okolo 300km bo tj jest okolo 15L miedzyczasie dolalem 5L ze swgo baniaczka zapasowego
Co się dzieje??
pod autem nie ma zadnych plam!!
jesli ucieka to podczas jazdy, ale ktorędy??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 03, 2010 00:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 02, 2010 12:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 02, 2010 12:12   

volverin, U mnie uciekało paliwo filtrem paliwa. Wymieniłem i spokój :smile:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 12:43   

Dolej ponownie do pełna, i będziesz wiedział czy to paliwo ucieka, czy wskaźnik oszukuje.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 13:22   

Sprawdź dobrze opaski na przewodach paliwowych, a zwłaszcza opaski przy zaworze pompy paliwa. Tam najczęściej puszcza. Szukaj zaworu ze zdjęcia pod obudową akumulatora.
 
 
volverin 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 40
Skąd: krakow



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 16:37   

wyciagnalem filtr paliwa od spodu byl poluzowany (korek) czy jak go nazwac. Myslicie ze tedy mogło uciekac paliwo?? mocno dokreciłem i teraz nie widac aby cos sciekało
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 02, 2010 16:50   

volverin napisał/a:
wyciagnalem filtr paliwa od spodu byl poluzowany (korek) czy jak go nazwac. Myslicie ze tedy mogło uciekac paliwo?? mocno dokreciłem i teraz nie widac aby cos sciekało

Ten korek słuzy do usuwania syfu. U mnie było identyko. Tylko że ja od razu wsadziłem nówke filtr i od tamtej pory nie mam juz żadnych ubytków paliwa :grin:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 17:49   

i wody z filtra. Jak był luźny to przez niego sporo może uciec.
 
 
krawcu183 



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: Grodzisk Maz.



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 10:39   

Może się mylę ale wydaje mi się że ten wskaźnik paliwa pokazuje ilość paliwa na podstawie tego ile komputer wyliczył że jeszcze można przejechać.

Wnioskuję to po tym że już kilka razy miałem tak że jechałem gdzieś i komputer pokazywał że paliwa starczy na 100km a wskaźnik był troszkę nad kropką (rezerwą). Po czym zostawiałem samochód na dwie czy trzy godzinki i jak znowu wsiadłem to paliła się rezerwa, wskazówka nawet nie drgnęła a komp pokazywał że paliwa starczy na 0km a ja ciągle mogłem jechać i jak jechałem to ilość kilometrów na które paliwa starczy wzrastała...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 11:46   

krawcu183 napisał/a:
Może się mylę ale wydaje mi się że ten wskaźnik paliwa pokazuje ilość paliwa na podstawie tego ile komputer wyliczył że jeszcze można przejechać.
zachowanie wskaźnika wynika z budowy zbiornika paliwa , który jak gdyby jest dwukomorowy i w każdej jego części jest pływakowy czujnik ilości paliwa. Przy niskim poziomie paliwa, pompa wyrównuje poziomy w komorach i jak czujniki dadzą jednakowy sygnał, wtedy wskaźnik pokazuje właściwy poziom ( chyba , że jest uszkodzona pompa albo jeden z czujników ). Sygnały z czujników są przetwarzane przez mikroprocesor na wskazania analogowe wskaźnika.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 14:34   

Dodatkowo komputer określa zasięg samochodu na podstawie chwilowego spalania. W momencie ruszania- zimny silnik- spalanie jest duże- np. 15l/100km- wyliczony zasięg 70km. Silnik się rozgrzewa, spalanie spada do 6l/100km, a zasięg rośnie do 120km- rezerwa gaśnie. ( liczby nie wynikają z obliczeń- podane dla zobrazowania zasady)
 
 
krawcu183 



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: Grodzisk Maz.



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 14:47   

witgut napisał/a:
Dodatkowo komputer określa zasięg samochodu na podstawie chwilowego spalania.


No z tym to nie mogę się zgodzić!

Komputer oblicza zasięg na podstawie średniego spalania od czasu ostatniego kasowania tego parametru. Jak sobie jadę i obserwuję wskazania spalania, zasięgu i przebiegu (na TV od nawigacji) to przebieg liczy normalnie, zasięg się zwiększa przy spokojnej jeździe i spalanie spada na początku szybciej a później wolniej w trakcie jak robię kolejne kilometry od ostatniego kasowania średniego spalania.

Albo jeszcze inaczej. Po każdym tankowaniu kasuje 3 parametry (przebieg, śr. spalanie, śr. prędkość). Przez pierwsze powiedzmy 100km wartość śr. spalania bardzo szybko się zmienia, jednak jak już mam przejechane na zborniku 400-600 km to trzeba jechać bardzo długo ze stałą ekonomiczną prędkością żeby spalanie spadło lub ostro trzeba cisnąć samochód żeby podskoczyło.
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 14:56   

A ja będę upierał się przy swoim :razz: :
witgut napisał/a:
komputer określa zasięg samochodu na podstawie chwilowego spalania
. Kontrolka rezerwy zapala się gdy zasięg jest poniżej 100, a gaśnie gdy powyżej 100km. Dlatego kontrolka potrafi zapalić się rano przy ruszaniu, a zgasnąć jak auto jest rozgrzane.
Jednocześnie zgodzę się że na wyświetlaczu wyświetla się średnie spalanie i zasięg do momentu ostatniego skasowania. :mrgreen:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 16:19   

krawcu183 napisał/a:
Może się mylę ale wydaje mi się że ten wskaźnik paliwa pokazuje ilość paliwa na podstawie tego ile komputer wyliczył że jeszcze można przejechać.
To mikroprocesor wskaźnika przetwarza sygnał napięciowy szeregowo połączonych czujników w zbiorniku na wartość cyfrową. Poziom paliwa można sprawdzić na postoju na wyłączonym zapłonie naciskając przycisk reset.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 05, 2010 17:14   

apples napisał/a:
opaski przy zaworze pompy paliwa
mi się w tym miejscu dosyć wyraźnie poci, co radzicie z tym począć? docisnąć czy wymienić?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 17:35   

Nie dociśniesz. Wymień opaski na nowe i najlepiej z wężykami.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 05, 2010 17:42   

Dzięki, tak zrobię.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zapach ropy
maniek.919 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Lis 29, 2007 22:48
Chester
Brak nowych postów [R75] Wyciek ropy z chłodnicy paliwa
gotique Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Maj 03, 2019 09:57
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Skutki zalania ropy zamiast benzyny
bys Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Lut 28, 2012 14:31
bys
Brak nowych postów [R75] antena od radia / alternator / smród ropy w kabini
cin1391 Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Sie 16, 2015 00:41
henryk
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 19:17
Ramzes120



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink