Wysłany: Wto Sty 05, 2010 13:12 [R200 1.4 16v 2000r] Problem chyba z ukladnem chlodzenia ?
witam
wczoraj kupilem rovera 200 1.4 16v z 2000r
kupujac go widzialem ze jest malo wody a ta ktora jest ''bulgotala'' i nie grzlo cieple powietrze w kabinie .
dojechalem do domu ok 5km bez problemow. silnik chodzil rowno, nie kopcil ladnie sie zbieral temp ok.
wiec wczoraj na tym forum poczytalem troche o odpowietrzaniu ukladu chlodzenia i sprawdzaniu nagrzewnicy i.....
odpalam dzisiaj auto zeby odpowietrzyc, odkrecam odpowietrznik i dolewam plynu.... a tu spod spodu auta chmura pary ablo dymu sam nie wiem ale chyba bardzie pary i kapie plyn.
wiec szybko go zgasilem po chwili probuje znowu odpalic ale silnik jakos ''kuleje'' jakby nierowno chodzi, ciezko zapala
ta para wylatuje na wysokosci jakby katalizatora od dolu silnika i to pod cisnieniem ....olej jest ok.co to moze byc ? pomocy.
dodam ze jest ok -2 stopni ale wczoraj zaraz po zakupie dolalem plynu wiec nie powinno zamarznac ....
[ Dodano: Wto Sty 05, 2010 13:12 ]
POMOCY : ( !
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 05, 2010 13:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie jestem pewny ale możliwe ze padła ci uszczelka pod głowicą
sprawdzałeś poziom oleju i czy nie ma tzw "majonezu" na bagnecie i pod korkiem wlewu oleju
tylko jak ? czy jest tam od tylu silnika od spodu jakis waz ? masz mozesz jakis schemat ukl chlodzenia ? tylko czemu przy okazji silnik gorzej odpala i nierowno chodzi... ?
ciesz sie ze uszczelka nie poszła mi poszła kiedys nie nalewaj płynu szkoda kasy wjedz do garazu zalej wodą i patrz gdzie cieknie moze uszczelke masz wyrobioną pod kolektorem ssacym objawy by sie zgadzały jezeli msaz gas zobacz czy rurki od niego nie poszły lub ten trujnik co montują , moze wąż jest przy chłodnicy dzies źle skręcony jezeli znajdziesz przyczyne spusc (dobrze wode) i zalej płynu ................bez urazy ale w zyciu nie kupił bym auta jezeli cos niby banalnego nie gra (raz sie tak wrobiłem ) ta ze sam nie jestes pzdr
Pomógł: 14 razy Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 143 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:45
a ja kupiłem prawie okazyjnie i troszku dołożyłem teraz jak złoto chodzi to co pisze kolega leszczu19901 w pierwszej kolejności najczesciej uszkodzeniu ulega wąż który idzie od zbiorniczka wyrównawczego na dół za termostat może to być też walnieta uszczelka kolektora ssącego
dobra jutro sprawdze.
a czym wyjasnic to ze ciezej zapala i gorzej ''chodzi'' ?
ps kupilem go za 400 funtow z przebiegiem 40tys mil
[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 13:38 ]
niestety ale to chyba nie to to raczej leci bialy dym.. nie wiem czy nie wy**** dziory w bloku w sobote do mechanika ...
Jakie mogą być przyczyny ubytku płynu chłodniczego?
Aby zlokalizować wyciek płynu chłodniczego należy:
- sprawdzić, czy nie dostaje się do oleju (majonez pod korkiem wlewu, 2 stany oleju na bagnecie)
- sprawdzić, czy nie ma wycieku z chłodnicy. Wyciek może być widoczny (jeśli jest duży) albo może dać się zaobserwować biały nalot (mały wyciek)
- sprawdzić wszystkie opaski zaciskowe na wężach układu chłodzenia (jeśli jest wyciek, to najlepiej wymienić opaskę na nową, albo dokręcić istniejącą)
- sprawdzić, czy nie ma wycieku z uszczelki kolektora ssącego (dotyczy silników serii K)
- sprawdzić, czy płyn nie jest wyrzucany przez zbiorniczek płynu (w takim przypadku dobrze jest sprawdzić korek zbiorniczka, czy działa w nim zaworek)
- sprawdzić, czy płyn nie dostaje się przez uszczelkę głowicy do cylindrów i nie jest wydalany przez układ wydechowy (charakterystyczna biała chmura za autem...)- sprawdzić, czy płyn nie wycieka przez nieszczelność w pompie wody lub przez uszczelkę termostatu
- sprawdzić, czy płyn nie wycieka przez nagrzewnicę (często mamy wtedy mokry dywanik od strony pasażera)
na taki przebieg to prawie pewny jestem ze to to , po drugie moze głowice masz walnietą ?? a o dziurze w bloku nawet nie mysł bo przej.................. by było mi sie wydaje ze moze masz pompe wody walnietą , z tego powodu raczej bym sie cieszył wydarek 70 zł
ps: u mnie na niedalekim odemnie złomie jest silnik kompletny za 600 zł
Mialem tak samo niestety i okazalo sie ze reperaturka na pompie wodu prawie zniknela Odkrec pokrywe od paska rozrzadu i sprawdz czy na dole obok pomy wody nic nie kapie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum