Witam wszystkich serdecznie, jestem posiadaczem Roverka 400 1,4 V16 99r
- niestety odezwała mi się (chyba) pompa wspomagania, ponieważ na postoju kilka minutach po odpaleniu silnika (ok. 10 min.) słychać dziwny szum/buczenie, bądź po przejachaniu kilku km to samo plus gdy skręcam kierownica przy niskich obrotach silnika zaczyna mi ją lekko szarpać. Wszystko jest ok gdy tylko zwiększę obroty silnika.
Jak się zabrać do sprawdzenia czy to pompa czy coś innego ( płyn w zbiorniczku jest ok)
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i wybaczcie tak pernamentny brak wiedzy. Pozdrawiam wszystkich
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 05, 2010 19:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
myślę ze za mocno to nie jest naciągnięty. sam chyba nie mógł się naciągnąć. Kiedyś naciągałem pasek ale ten drugi. A gdy będzie lużny to mogą powstawać te objawy
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Wto Sty 05, 2010 20:41
Mi przy luznym pasku tak kiera rwala (przy kreceniu gwaltowne szarpniecia, skoki) na poczatku po odpaleniu i w pierwszej fazie jazdy, ze ledwo dalo ja sie w rekach utrzymac. Sprawdz naciag paska.
Spróbuje jutro sprawdzić. A czy możecie mi powiedzieć jak naciąga się ten pasek od pompy wspomagania? Kiedyś zerkałem ale nie bardzo łapie co i jak. Dięki z góry
NEOSSS, nie koniecznie... nie wiem kiedy była zmiana, ale są wersje (jak mój) gdzie jest taki sam napinacz jak od altka, czyli po poluzowaniu śruby rolki kręcisz śrubą, która jest mniej więcej prostopadle do paska (od spodu). da się to zrobić bez podnoszenia ani nawet zdejmowania koła
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Kolega ma 99r wiec powinnien miec autnapinacz... No chyba ze ma silnik z 95-96...
Mam właśnie autonapinacz. Dzisiaj zaglądałem i niczego nie znalazłem czym mógł bym napiąć pasek. A czy może być tak że napinacz jest już maksymalnie naciągnięty a pasek rozciągnięty i już nie dociągnie więcej pasek? Za bardzo nie wiem jak powinien być prawidłowy naciąg tego paska, ale wydaje mi sie że nie jest źle ma luz ok 8mm.
Dzisiaj trochę jeździłem i jeszcze testowałem na biegu jałowym i przy skręcanie kierownicą na minimalnych obrotach coś trzeszczy
Ale gdy dodam chociaż nawet lekko gazu wszystko w porządku. Dodam jeszcze za gdy skręcę kierownicą na maksa i to już i na większych obrotach również trzeszczy i lekko kierownicą odbija.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum