Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z niskim podwoziem - amortyzatory
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z niskim podwoziem - amortyzatory
Autor Wiadomość
marekpiwonski 



Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 5
Skąd: TREDEGAR



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 10:55   [R75] Problem z niskim podwoziem - amortyzatory
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich.Mam problem z moim Roverkiem a dokładnie z podwoziem,na zakrętach i małych wybojach poprzecznych przód podwozia ociera o asfalt następuje to nawet przy niewielkich prędkościach około 30 km/h.Myślę że to amory,ale niejestem pewin.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 18:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 25, 2007 10:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szopek73 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 13
Skąd: Płońsk



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 11:56   

Tam amorów pewno już ni ma, a sprężyny są od długopisu. Przejedź się do jakiejś stacji obsługi i tam Ci powiedzą co go boli.Tak na odległosc można tylko gdybać. Cena takiego badania nie jest duża, a oszczędzisz podwozie. Ty takiego kupiłeś, czy to się stało nagle podczas eksploatacji?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 13:16   

Amortyzatory.... bardzo możliwe. Napisz jeszcze jakie masz felgi i opony. Możliwe też że miałeś obniżane zawieszenie.
 
 
 
marekpiwonski 



Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 5
Skąd: TREDEGAR



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 16:06   

Stało się to podczas normalnej eksploatacji,przejechałem nim 1000 mil od czasu jak go kupiłem i masz babo placek.felgi 15 cali,opony 195/65/r15 .Zapewne nie jest to wina zaniskiego zawieszenia bo wcześniej jezdziłem na tych samych oponkach.Jeżeli chodzi o jakiś warsztat to w chwili obecnej jestem w UK i znając tutejszych mechaników to bymi cał samochód rozebrali nim by dośli co mu dolega.Kiedyś pojechałem do warsztatu bo padł jakis czujnik ,a oni chcieli mi wymienić pompe absu,taka była ich diagnoza.TRAGEDIA PANOWIE
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 16:31   

Sprawdż przednie sprężyny czy nie pękły (częsty przypadek w R 75)
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 03, 2007 12:19   

przemo285 napisał/a:
Sprawdż przednie sprężyny czy nie pękły (częsty przypadek w R 75)

Napiszesz nam coś więcej o tych przypadkach? :shock:
Na forum nikt nie miał problemów.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:33   

To samo zaczęło się dziać u mnie od niedawna,trze o asfalt na nierównościach(na zakrętach na szczęście nie).Zawieszenie nie było obniżane.Myślicie że to sprężyny?
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:47   

jedyna, sprawdź czy nie oberwała Ci się w którymś miejscu osłona silnika i to nie ona wadzi.
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 05, 2010 22:23   

witgut napisał/a:
jedyna, sprawdź czy nie oberwała Ci się w którymś miejscu osłona silnika i to nie ona wadzi.



jedyna, U mnie kiedyś w trasie puścił jeden zaczep od osłony silnika i na koleinach przycierało o asfalt. Jak się później okazało to brakowało już trzech zaczepów więc podmieniłem wszystkie brakujące zaczepy na śruby z renault i nie mam problemów.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sty 05, 2010 22:29   

Tez to mam. Srubka jedna mi wypadla i na spiacych policjantach mam ocierke.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
piwonski12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 40
Skąd: tomaszow lub.



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 00:01   

U mnie to były sprężyny (żadna nie pękła) , chyba ze starości były tak zajechane jak koń po westermie (pewnie przebieg zrobił swoje).Amory były jeszcze jako - tako , o ile pamiętam to chyba 50% zużycia.Dla świętego spokoju wymieniłem amory , żeby za miesiąc czy dwa do tego nie wracać .Panowie i tu ciekawostka , kupiłem na ebayu sprężyny o 4 cm krótsze (ale jakieś twardsze) i do tego amory były , koszt o ile pamiętam to 200 funtow . Teraz auto z przodu siedzi niżej ,nic nie ociera i zdecydowanie lepiej się prowadzi i co dla mnie najważniejsze komfort jazdy jest o niebo wyższy.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 11:11   

piwonski12 napisał/a:
kupiłem na ebayu sprężyny o 4 cm krótsze (ale jakieś twardsze)
Rover w R75 stosował sprężyny o długości ( w stanie swobodnym ) od 360 do 400 mm. Przy właściwych i sprawnych sprężynach z przodu , odległość środka osi koła do rantu błotnika w pionie , powinna być 408,5 +/-10 mm ale jednakowa dla obu stron.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sro Sty 06, 2010 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 12:41   ok

mi mechanik zamowil sprezyny od 2,5 v6 bo wczesniej przyszly jakies krótkie i mowil ze auto nisko siedzialo , ale wydaje mi sie ze na tych co teraz jezdze to bardzzeije dobija kazda dziure czuje , i jedna stron a pasazetra stoi wyzej o 1 centa. czy jak wymienial sprezyny to moze cos innego jesszcze zruszał


a i jechal na obcientej sprezynie z 10 kilosa aby do zakladu dojechac czyli byla o oczko krutsza czy cos z amorem moglo sie stac
 
 
krawcu183 



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: Grodzisk Maz.



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 14:51   

Kurcze... mój tez jest mega nisko zawieszony!

Bardzo czesto zawieszenie dobija do końca.
Na koleinach jak hamuję to przycieram przodem i teraz jak leży śnieg i na środku są grudki śniegowe to słyszę jak rozwalają mi się pod samochodem.

Osłonę pod silnikiem na pewno mam przykręconą bo niedawno wymieniałem olej i sprawdzałem wszystko, poza tym przed wymiana oleju było to samo.

Myślicie że powinienem wymoenić sprężyny i lub amortyzatory? Czy może przejechac się najpierw na stacje diagnostyczną i sprawdzić w jakim są stanie, ale tam to pokaże mi tylko czy amorki są ok czy nie. Na początek może sprawdzę te odległości o których pisał SerniorA.

piwonski12: Kupowałeś nowe czy używane sprężyny?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 15:49   

witia24, a dobrze Ci radziłem , nie posłuchałeś.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 19:16   ok

a co mi radziles nie rozumie o co biega auto zachowuje sie ok tylko jedna strona z 1 cent wyzej wysokosc cos kolo 39 41 cenata , mechanik zamowil nowe sprezyny od v6 bo od dizla przyszly jakies niskie mysle ze dobrze zrobil

[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 19:06 ]
ze nie załozyl tych niskich bo juz nizej autka sobie nie wyobrażam

[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 19:09 ]
a chodzi ci o to

Pod tylną kanapą na etykiecie powinno być oznaczenie kodowe jakie sprężyny i amortyzatory a kolor oznacza twardość . U mnie jest -RB i kolor różowy.

[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 19:16 ]
a czy myslicie ze mechanior mi tylko jedna wymienil ze auto siedzi nizej po stronie kierowcy tam byla peknieta sprezyna czy to sie jeszcze ulezy
 
 
piwonski12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 40
Skąd: tomaszow lub.



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 19:41   

piwonski12: Kupowałeś nowe czy używane sprężyny?[/quote]
Nowe kupiłem , bo kupując używki nie wiesz czy trafisz na lepszy stan od tych które miałeś.
Ja mieszkam w UK , a tutaj części są o wiele tańsze niż w Polsce i zakładanie używek mija się z celem.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 20:08   

witia24, ja radziłem zobaczyć na metkę, jakie masz mieć kod sprężyn. Kolor mówi o długości sprężyny.Nie wiemy jakie założył mechanik, bo nowych nie zmierzył ( każdą z osobna) co właśnie radziłem. Oglądnij sprężyny i zobaczysz czy są jednakowo nowe.Mechanik sprawdził czy przysłali jednakowe sprężyny. Jeśli pomiar wysokości auta robiłeś na równym poziomym terenie , to 39 cm na nowej sprężynie jest coś nie tak.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sro Sty 06, 2010 21:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 20:20   ok

jak bedzie troszke mniej sniegu to sprawdze to dokladnie , sprezyny wygladaja na nowe a pod siedzenie nie zagladalem, mechanik mysle ze nie głupi bo by zalozył te krótkie a nie załozyl , sprawdze dokladnie i dam znac

na starej sprezynie nie znalazlem zadnego kolorowego oznaczenia tylko suplex 28135 top
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 20:27   

witia24 napisał/a:
pod siedzenie nie zagladalem
to nie wiemy jakie powinny być
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sro Sty 06, 2010 21:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z niskim zawieszeniem
Dariusz_Orlinsk Rover serii 75, MG ZT 14 Pią Wrz 04, 2009 18:46
staf
Brak nowych postów [R75] Trze podwoziem.
staf Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Wrz 09, 2009 19:27
faecd
Brak nowych postów [R75] Szoruje podwoziem o wszystko
siebener86 Rover serii 75, MG ZT 50 Pon Lut 27, 2017 10:05
Arczibald
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Amortyzatory tył
Gość Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Kwi 06, 2013 16:07
apples
Brak nowych postów [MG ZT] amortyzatory
nukedclx Rover serii 75, MG ZT 14 Nie Wrz 08, 2019 13:32
borsuk88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink