Wysłany: Pon Gru 14, 2009 00:53 [seria K] oznaczenia głowic siln. i wyciek do kol. wyde.
1 Pytanie: Znalazłem ogłoszenie na aukcji z głowicą LDF108500 z informacją że jest od Poloneza 1,4 16V. Czy ktoś zna takie oznaczenie ? Czy jest zamiennikiem. W moim roverku 400 1,6 16V z 98r. jest głowica LDF10233. Czytałem wiele razy, że ta głowica jest także w roverkach 1,4 16V. Tyle znalazłem w necie:
LDF 10091 31mm 1.4 K low port
LDF 10233 34mm 1.6/1.8K high port
LDF 10239 34mm 1.6/1.8K high port
LDF 106350 34mm 1.6/1.8K high port
LDF 105460 36mm VVC
LDF 106970 36mm VVC
LDF 10290 36mm VHPD
2 Pytanie: Czy poza uszczelką głowicy i kolektorów jest inna możliwość przedostawania się płynu chłodzącego do wydechu? Oczywiście biorę pod uwagę pęknięcie głowicy. Czy na przykład przez blok też płynie płyn chłodnicy przy cylindrach? Objaw mam taki, że po wymianie wszelkich uszczelek przy głowicy jest tak jak przed czyli po nagrzaniu się silnika ciśnienie mocno rośnie w układzie chłodzenia, a po wyłączeniu silnika woda dostaje się w niewielkich ilościach do wydechu (mokre połączenie 4 rurki z 2 rurka rejon rurki od 2 cylindra patrząc od lewej). Efekt biały dym na starcie i lekkie ubytki płynu.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 14, 2009 00:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
DonArkadio, kupe lat
oczywiście chłodziwo pływa sobie przy tulejach żeby chłodzić silnik , ale bezpośrednio do wydechu, to chyba nie powinno się dostawać... raczej przy tulejach do oleju...
biały dym na starcie w obecnych warunkach to jak najbardziej norma, a to, że płynu ubywa nie musi mieć związku... raczej szukałbym którędy ubywa... a jak juz nie będzie opcji, to wtedy uwentualnie rozebrać silnik...
ale najlepiej chyba dodać markera UV do chłodziwa silnika i będzie widać gdzie cieknia, bo może np się sączyć z chłodnicy, albo nawet nagrzewnicy, i na gołe oko nie będzie widać...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
zajedź do pamisu na granitowej (czy gryfińskiej) jak autostrada poznańska się kończy w podjuchach) chodzi o to, żeby dodali do chłodziwa barwnika UV , tak że będzie widać gdzie jest nieszczelność...dokładnie jak przy klimie...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
ja bym sprawdzil najpierw czy nie ma wycieku z glowicy w tym miejscu i woda spada rure.w tych miejscach najczesciej puszcza uszczelka glowicy.jesli chodzi o pekniecie glowicy to to raczej sie nie zdarza.ewentualnie moze sie to zdarzyc tulei cylindra.
a jesli chodzi o glowice to roznia sie kanalami wlotowymi i wylotowymi,ale sa one pasowne.bo glowice w 1,8 byly takie same jak w 1,4.dopiero nowsze mialy wieksze kanaly.ale trzeba pamietac ze jak kladziemy glowice z 1,4 do np 1,6 lub 1,8 to trzeba zmienic walki rozrzadu.maja one minimalnie inne skoki.
Po zdjęciu kolektora wydechowego uciskałem wąż od chłodnicy i było widać jak płyn chłodzący wyciska się z wylotu 1 i 2 . Kupiłem nową głowicę LDF108500. Przełożyłem wałki, założyłem głowicę z uszczelką nowego typu i wymieniłem jeszcze zespół olejowy i nowe szpilki. Teraz walczę z założeniem paska rozrządu. Widziałem film edukacyjny - niby proste. Tylko facet miał silnik na stole a nie w R400 gdzie przy rozrządzie jest tak ciasno i są jeszcze dwa inne paski. Znacie jakieś patenty na szybkie dotarcie do dolnego koła ze znakami i jak nałożyć pasek przed włożeniem napinacza czy po?
Jesli chodzi o ustawienie dołu silnika
nan kole pasowym jest wyciecie przeniesone z małego koła na wale
musi sie to wyciecie zgrać ze znakiem na silniku(takie nadlew)
jasli bedzie Ok to 1 i2 tłok będą na tej samej "wysokości"
wsadz pręta przez otwór świecy i sprawdz
Co do założenia paska do zacznij od wałka wydechowego(rozrzad ustawiony)
tak żeby pozostały luz napiąc napinaczem
Pamietaj o odpowiednim założeniu kół na wałki bo pasują na dwa sposoby
z wałków wystają czpienie
na kołach są napisy EX i IN
Ex-czpień wałek wydechowy
IN-czpień wałek ssący
Udało mi się z założyć pasek Lecz nie wiem czemu w pierwszym cylindrze tłok jest o 1mm wyżej niż w pozostałych. 2,3,4 były w tym momencie równo. Jutro poskładam układ wodny i zobaczymy czy odpali.
No raczek niemożliwe żeby 2,3,4 były ok a 1 nie
w tłoku jest głebienie na zawór może to jest powodem błędu w pomiarze
jak dobrze zegrałes koła na wałkach i znaki to powinno być cisnienie(mozna dla pewności zmierzyć)
U Mnie było około 14 atm
ale jak źle załozyłem koła na wałkach to niby wszystko było ok ale nie palił
Ciśnienie zmierzyłem i było 4atm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum