Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] Regulacja kierownicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] Regulacja kierownicy

Problem z opadajaca kolumna kierownicy
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Sty 14, 2010 21:20   [MG ZT] Regulacja kierownicy
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam,

w dni z ujemna temperatura, dostaje szalu z regulacja kierownicy w pionie.
Ustawiam kierownice na max do gory, blokuje wajcha i jade.
Na wyboju, lub jakims wertepie kierownica potrafi sama sie opuscic,
mimo, ze blokada (wajcha) jest w dobrej pozycji.

Mial juz ktos taki problem? Moze to sie da jakos rozwiazac poprzez regulacje ;D ?

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 14:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 14, 2010 21:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 21:44   

Wina na pewno jest blokady. Jest wyrobiona lub się obluzowała. Musisz zdemontować osłonę i zobaczyć czy z drugiej strony plastykowej dźwigni jest nakrętka. Jeżeli jest, a z tego co widziałem po zdjęciach to jest to z pewnością można ją dokręcić. Jeżeli nie ma lub jakiś element jest ułamany to raczej nic nie zrobisz i pozostanie wymiana na nową lub używaną . Na ebayu nowa kosztuje 50 funtów.
 
 
TIGER 


Striptizer zlotowy


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 314
Skąd: Sędziszów Młp.

MG ZT

Wysłany: Czw Sty 14, 2010 21:55   

U mnie ten problem też występuje ale to nie jest zależne od temperatury ani wpadania w dołki tylko mam cały czas tak, że zablokuje ją w dogodnej pozycji dla siebie i jeżeli mocniej się na niej oprę to idzie w dół :bezradny:
_________________
POZDRAWIAM TIGER - "POWER IS BACK".
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 09:49   

U mnie to wystepuje w niskich temperaturach, moze jakis plastik sie kurczy ;)
No nic... bedzie trzeba rozebrac te pieprzona oslone. Boje sie jednak, ze skonczy sie na polamaniu jakiegos plastiku innego, w takiej temperaturze ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
siemion_ 
Klubowicz



Członek Zarządu
prezes


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 990
Skąd: Gliwice

MG ZT

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 13:06   

u mnie podobnie jak u Tigera. MaReK poczekaj jak troche mrozik odpuści bo mi już przy -2,5 st dzieją sie różne rzeczy (klamki, zamki, stuki, puki :-)) jak mrozik odpuszcza to sie wszystko normuje. Jak ostatnim razem zablokowało mi drzwi z tyłu to w planie miałem wyciąganie boczka przy zamkniętych drzwiach. Wiem z opisów na forum że to trudne :-) więc myśle sobie potrenuje w domu ściąganie majtek jak mam spodnie na dupie to też trudne ale ponoc komuś sie udało, trenowałem tak długo że nic z tego nie wyszło ale w tym czasie mrozy odpuściły i MG sie samonaprawił. Wiec może też poczekaj aż przejdziesz na drugą stronę 0 i potem dopiero to obadaj :-)))
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 13:09   

Spokojnie ;)
U mnie tez zamek do roboty i boczek do sciagniecia.
Mimo ze stalem w garazu (2 doby/16stopni) to nic nie pomoglo.

Kierownice sprawdze przy okazji wymiany termostatu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 13:14   

MaReK nic się nie połamie. Tylko jednego pięknego dnia będziesz wracać z kierownicą na kolanach, a podczas hamowania nosem będziesz mierzyć temperaturę szyby. :wink:

siemion_ dobre. :grin:

[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 13:14 ]
Drzwi http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#439708
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 18:56   

Widocznie coś z konstrukcją blokady w naszych autach jest nieteges,bo parę dni temu wysiadałem z auta i wiadomo-ślisko,więc przytrzymałem się kiery i zjechała na dół.Kiedyś miałem podobny problem w polonezie.W dawnych samochodach (np.fiat 131) nie było wajchy,tylko nakrętka w formie okrągłej gały i tam wystarczyło przekręcić jeszcze o pół obrotu.Trzeba rozebrać osłonę i coś podregulować.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Krzysztof_P 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Łańcut



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 17:06   

Witam
miałem ten sam problem z opadającą kierownicą i tak jak wczesniej pisał apples winna była blokada a konkretnie w moim przypadku jej regulacja.Wystarczyło dokręcić nakretkę M8(klucz oczkowy 13) o 1/5 obrotu i mechnizm trzyma odpowiednio,kierownica nieopada.
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 17:24   

MaReK, mi tak w Polonezie sie dzialo : rotfl :
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 311
Skąd: Jarocin



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 17:26   

Mam calkiem podobnie. Przy mocnym szarpnieciu potrafi sie obluzowac, aczkolwiek nigdy nie mialo to miejsca podczas jazdy. Zdarzylo sie to na poczatku tej zimy, podczas wysiadania, zapierajac sie o nia.Teraz uwazam jak wychodze. Suma sumarum wychodzi na to, ze to wina konstrukcyjna.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 17:35   

Zrobilo sie cieplej. Temp. na plusie i moja dolegliwosc ustapila :)
Podobnie z pompa hamulca, o czym w innym temacie pisalem.

Ale jak tylko dostane sie do garazu mariusz418 to zrobie wszystkie usterki.
Tylko zeby on mial czas.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 17:38   

Krzysztof_P napisał/a:
Witam
miałem ten sam problem z opadającą kierownicą i tak jak wczesniej pisał apples winna była blokada a konkretnie w moim przypadku jej regulacja.Wystarczyło dokręcić nakretkę M8(klucz oczkowy 13) o 1/5 obrotu i mechnizm trzyma odpowiednio,kierownica nieopada.
Dokladnie ,bardzo to proste tylko powinno byc jeszcze jakies zabezpieczenie na srubie zeby sie nie luzowala. Mialem to samo w 25-tce pare dni temu bo ktos nie zalozyl takiego blaszanego kolnieza zabezpieszajacego na srube i po paru przestawieniach poprostu poluzowala sie i nie zaciskalo sie nic :???: .
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 17:42   

Mozna ja skleic jakims klejem, ktory zastygajac tworzy sztywna mase.
Oczywiscie na tyle sztywna, ze samoodkrecenie niemozliwe, ale przy uzycia klucza i sily poddaje sie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Krzysztof_P 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Łańcut



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 17:48   

to jest ta nakrętka M8 ( u góry na zdjęciu) ,niezauważyłem tam żadnego zabezpieczenia
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 17:51   

MaReK napisał/a:
Mozna ja skleic jakims klejem, ktory zastygajac tworzy sztywna mase.
Oczywiscie na tyle sztywna, ze samoodkrecenie niemozliwe, ale przy uzycia klucza i sily poddaje sie.

Szczerze to nie wiem jak jest w 75-tce, ale jesli w takiej 25-tce jest fabyczna "zawleczka" (taka blaszka z jednej stromy przykrecona do czesci kolumny, na drugim koncu ma oczko wyprofilowane tak ze pasule na taki wielowpust u podstawy lba sruby i ja blokuje ) to nie sadze ze we flagowym modelu bedzie trzeba cos kleic, musle za trzeba tylko wyregulowac, najpierw zajzec bedzie widac o co chodzi, to bardzo proste urzadzenie. :razz:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 17:53   

Ja tez nie sadzilem, ze we flagowym modelu na 3 lata uzytkowania bede wymienial 3 razy zamki w drzwiach pasazerow ;) W R200 na 3 lata i teraz jeszcze 3 lata nie wymienilem ani razu ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 18:01   

MaReK napisał/a:
Ja tez nie sadzilem, ze we flagowym modelu na 3 lata uzytkowania bede wymienial 3 razy zamki w drzwiach pasazerow W R200 na 3 lata i teraz jeszcze 3 lata nie wymienilem ani razu

:roll: Dobra nie bede sie juz wymadrzal na ten temat bo nie widzialem jak to wyglada w 75, mam tylko nadzieje ze mowimy o tej samej srubie, powiedzmy ze na jej koncu jest ta wajcha od regulacji. Ze zdjecia nic nie widac.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 21:58   

Na pewno o tej samej. Byc moze jest jest jakies zabezpieczenie, ale... zawodzi bo sie jednak luzuje srubka ;)

Pozdrowki,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lut 20, 2010 17:43   

na luzujące sie śrubki regulacyjne w pracy używamy specyfiku Loctite 222 to jest taka różowa ciecz która powoduje że śrubę idzie obrócić ale sama sie nie zluzuje jak u mnie to będzie występować to bankowo potraktuję to tym środkiem
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Xenony regulacja
art034 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Wrz 25, 2010 19:22
keczu
Brak nowych postów [R75] Regulacja biegów
Zrubo Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 26, 2015 19:36
Zrubo
Brak nowych postów [ ZT T 190] regulacja zaworow
melo102 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Sie 17, 2021 21:02
melo102
Brak nowych postów [r75] Regulacja drzwi
Balas87 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Gru 28, 2013 12:47
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Regulacja fotela
Snookie Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Cze 28, 2014 12:39
mikoprotek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink