Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Klapki sterowania nawiewów - dziwny dźwięk
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Klapki sterowania nawiewów - dziwny dźwięk
Autor Wiadomość
solkim 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 17:06   [R75] Klapki sterowania nawiewów - dziwny dźwięk
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,

Szukałem tematu na forum, jednak nic nie znalazłem.
Usłyszałem dzisiaj dziwny dźwięk w moim R75. Dźwięk dobywał się z jakby spod pedałów (sprzęgło, hamulec – trudno powiedzieć). Dźwięk przypominał trochę jakby pompowanie czegoś. Ta „pompka” działała cały czas niezależnie od tego czy wciskałem pedały czy nie, czy jechałem czy stałem.
Może to nie jest dźwięk z kabiny, ale najlepiej słyszalny jest właśni w gdy włożę głowę pod kierownicę ;) .

Może wiecie co to jest? I jak zaradzić?
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 18:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 15, 2010 17:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 17:14   

To nie pompka. Mechanizm od sterowania klapką nawiewu nagrzewnicy. Czasami tak się dzieje jak się przycina.
Zrób tak jak jest w tym poście. Tylko u Ciebie działa, a u kolegi leci zimne powietrze.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50303
 
 
solkim 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 19:21   

apples jesteś pewien?

Mi nagrzewnica kojarzy się z ogrzewaniem wnętrza samochodu, natomiast dźwiek ten jest cały czas. Nawet gdy wyłącze klimatyzację.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 19:43   

Napisz w jakich sytuacjach jest ten dźwięk. Silnik pracuje, przekręcony tylko zapłon, podczas jazdy, na postoju, podczas zmiany biegów, itp.
Wyłączasz tylko klimatyzację (ECON), czy cały panel sterowania?

Może być dodatkowo:
1. odgłos z układu chłodzenia - mało płynu.
2. odgłos z pompki sprzęgła - mało płynu (bardzo mało) i występuje efekt zasysania.
 
 
solkim 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 16, 2010 12:48   

Apples

Postaram się opisać jak najdokładniej dwie sytuacje które mi się dzisiaj zdarzyły.
1.
Wsiadłem do samochodu po całej nocy postoju (zimny silnik). Przekręciłem kluczyk, nic, zapłon, nic, włączyłem samochód. Spoko. Dźwięku nie było.
Przejechałem 20 kilometrów. W tym czasie oczywiście silnik się nagrzał i przy włączonym silniku i nawiewie ciepłego powietrza dźwięk był słyszalny. Zarówno w czasie jazdy jak i postoju na światłach z włączonym silnikiem.

2.
Wróciłem do domy. I po przeczytaniu Twojego pytania wyszedłem, aby zbadać, kiedy ów tajemniczy dźwięk się pojawia. Samochód był jeszcze ciepły po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Przekręciłem kluczyk (nie zapalałem silnika) i od razu (na ciepłym, niedziałającym silniku) dźwięk był słyszalny. Postanowiłem to nagrać i wrzucić. Może to coś pomoże. Gdy włączyłem silnik usłyszałem odgłos jakby przelewania jakiegoś płynu. Trwało to może 1-1,5 s. Następnie, na włączonym silniku dźwięk cały czas był słyszalny. Aby zlokalizować jakieś inne sytuacje wyłączyłem nawiew. Dźwięk nadal był słyszalny. Po za tym na włączonym nawiewie (nastawiony na temp. 22-23 stopnie C) zmieniałem rejony nawiewu (szyba, tułowie, nogi). Po za słyszalną pracą silnika sterującego zmianą nawiewu cały czas był słyszalny dodatkowy ów dodatkowy odgłos.
„Pomacałem” mój samochodzik i wyczułem, że w łącznie z dźwiękiem można wyczuć lekkie drganie wylotu nawiewu na nogi kierowcy.

Wyłączyłem silnik. Po przekręceniu kluczy ponownie usłyszałem ten dźwięk (prawie jak z koszmarów ;-) , a po włączeniu silnika chwilowe (1-1,5 s) przelewanie jakiegoś płynu (jakby w części „dolno środkowej” deski). A później oczywiście dźwięk z koszmarów.

Mam nadzieję, że opis jest dostateczny. ;-) . Chciałbym się uporać z tym w ten weekend.

Aaa. Sprawdzałem stan płynu w układzie chłodzenia. Przy wyłączonym silniku widać znak max. Przy włączony na skutek drgań nie widać. Na moje oko płynu chyba jest ok. Chociaż pierwszy raz spotykać się z takim sposobem sprawdzania jego ilość. W poprzednich samochodach widziałem przez pojemnik ile jest, gdzie jest min a nie max i było dobrze :D .
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 13:30   

Przelewanie wody to płyn w układzie chłodzenia. Nie ma obaw. Możesz spróbować odpowietrzyć.
Co do odgłosów to tak jak pisałem. Mechanizm klapki od strony kierowcy. Jeżeli chcesz mieć pewność to zdejmij osłonę z boku lub podczas słyszenia tego głosu zjedz z temperaturą do 16C. Zobaczysz że ustanie. Pamiętaj tylko że tak jak napisałeś dzieje się to na ciepłym silniku. Mam czasami podobnie. Jeżeli chcesz coś zaradzić to zrób jak pisałem wcześniej (link).

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 13:23 ]
Odsłuchałem. Jestem pewien na 100% że jest to mechanizm sterowania nawiewem (klapką) po stronie kierowcy.

Przesmaruj, dokręć śrubki. Jak nie pomoże, to pozostaje Ci opcja spróbowania ustawienia nawiewu z opcją na nogi + coś dodatkowo (szyba, wloty).
Wydaje mi się że wariuje trochę czujnik temperatury w kabinie ze względu na duże różnice temperatur wewnątrz samochodu. Czujnik jest po stronie kierowcy w okolicach nóg (tak gdzieś czytałem). Zauważ że w okolicach nóg, występują niższe temperatury. Im wyżej to cieplej. Powstają zawirowania powietrza, które mogą mieć wpływ na odczytywanie rzeczywistej temperatury. Raz jest niby cieplej, raz zimniej. Miałem kiedyś podobnie. Nic nie ruszałem, a wszystko ustało. Ustawiam zawsze nawiew na nogi. Może to pomogło.

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 13:30 ]
Płynu dolej tyle, aby było z 1-2cm przed końcem żeberek wewnątrz zbiorniczka. Odpowietrz układ na włączonym ogrzewaniu (panelu sterowania). Silnik i płyn musi być ciepły. Temperatura na wskaźniku w połowie.

Uzupełnij dane w profilu o silniku. Łatwiej będzie pomagać. :wink:
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Sty 16, 2010 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 13:42   

to jest na 100% trefny silniczek od regulacji temperatury a nawet nie tyle sam silnik co potencjometr w nim, trzeba silnik wymontować, rozebrać i psiknąć w potencjometr KONTAKTEM bo się ścieżka wytarła i wariuje powinno pomóc. w razie braku kontaktu doraźnie skutkuje olej jadalny albo WD40 ale pomaga naprawdę doraźnie

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 13:38 ]
apples napisał/a:
Odpowietrz układ na wyłączonym ogrzewaniu

wytłumacz mi czemu ma zamknąć nagrzewnicę do odpowietrzania bo to się kupy nie trzyma. ZAWSZE odpowietrza się na w pełni otwartym obiegu na ciepłym silniku, nie słyszałem nigdy teorii o tym żeby powietrze w nagrzewnicy przytrzymać podczas odpowietrzania

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 13:42 ]
apples napisał/a:
Czujnik jest po stronie kierowcy w okolicach nóg (tak gdzieś czytałem).
czujnik jest koło stacyjki za tym jajowatym otworkiem z (jakby to nazwać) "żaluzją", kiedyś nawet fotkę wklejałem. to nie z różnicy temperatur się dzieje tylko z powodu wytartego potencjometru nie trzyma oporu i tyle
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
solkim 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 16, 2010 13:45   

Pewnie zadam głupie pytanie .... ale kto pyta nie błądzi ;)
W mnie ten dźwięk słychać po stronie kierowny (lewej), w podanym przez Ciebie apples linku jest informacja jak zdemontować osłony itp. od strony pasażera (prawa). Rozumiem, że mam postąpić podobnie tyle, że zdemontować po stronie kierowcy?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 13:47   

tak dokładnie tak zrób
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 13:55   

sknerko walnąłem się. Już poprawiłem. :wink:

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 13:55 ]
Po stronie kierowcy mocowanie osłon jest tak samo jak po stronie pasażera. Mechanizm zamontowany również tak samo.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 14:10   

apples, luzik :ok: ale co mnie zadziwiłeś to twoje :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 14:30   

Nie jestem mechanikiem, więc tym bardziej musisz mi wybaczyć. :wink:
Każdy może się pomylić lub przejęzyczyć. Gorzej tylko jak się przejęzyczy w innej "sytuacji" :grin:
 
 
solkim 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 16, 2010 16:45   

Panowie

zrobiłem co sugerowaliście. Dolałem trochę płynu i dostałem się pod kierownicę. Nagrałem zachowanie silniczka. Oczywiście w tym czasie zmieniałem temperatrę w samochodzie od najniższej do najwyższej. Zauważyłem że w przedziale 20-24 (mniej więcej) właśnie się zawiesza. Czy sugerujecie go wyjąs i przeczyścić czy też kupić nowy? Mam nadzieję, że nie ma problemów z ich dostaniem.
Film z nagraniem zachowania silniczka jest pod adresem:
http://www.youtube.com/watch?v=4rIc3so9qbg

Co to jest ten KONTAKT. W Norauto jak się o to spytałem o facet dopytywał się czy chodzi o układy scalone. Może i tak, ale w drugiej strony po co miabym stosować WD40 o którym pisaliście. W końcu WD40 ma za zadanie smarować(a nie scalać ułady elektorniczne).
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 16:52   

Jak chcesz kupić to tylko nowy. Nie wiadomo w jakim stanie będzie używka.
Dziwne odgłosy występowały u mnie też w podobnych temperaturach.
Bosch 0132801151, JED100080
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...eName=WDVW&rd=1

Co do KONTAKTU to pytaj sknerko.
 
 
solkim 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 16, 2010 19:04   

Sknerko, możesz wyjaśnić co to jest ten KONTAKT?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 19:13   

Chyba chodzi mu o Kontakt do styków. Pisał o potencjometrze.
Napisz do niego na PW.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 12:45   

apples napisał/a:
Chyba chodzi mu o Kontakt do styków. Pisał o potencjometrze.

dokładnie :arrow: KONTAKT sprej do styków i połączeń elektrycznych dostępny w sklepach z elektroniką na przykład

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 12:45 ]
solkim napisał/a:
Film z nagraniem zachowania silniczka jest pod adresem:
http://www.youtube.com/watch?v=4rIc3so9qbg

u mnie tak samo sie zachowywał, rozbierz go i popryskaj potencjometr Kontaktem (może być WD40 bo on sklei pył z potencjometru i poprawi na chwilę zanim kupisz kontakt) jak go naprawisz powinien jeszcze dośc długo podziałać.
Poszukaj w moich postach opisywałem naprawę swojego silniczka
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 12:52   

solkim podjedz na spot dzisiaj, na bemowo. Ok. 20:00 sie zaczyna.
Poczekasz na Mariusza badz Tomiego, a moze uda nam sie wspolnie naprawic ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
solkim 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 13:03   

MaReK dzięki. Niestety, dzisiaj nie mogę. Na 19 idę się ukulturalniać ;)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 15:13   

Pamietaj, ze spoty czesto trwaja do poznych godzin nocnych lub wczesnych porannych ;)
Jak nie dzisiaj, to za tydzien. Tyle, ze za tydzien ja znowu ide na kulturalna rozrywke ;)

Pozdrawiam,

Ps. Uzupelnilbys auto o kolor, nr rej. moze jakies zdjecia w garazu?
Moze sie juz widzilesimy na drodze ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Dziwny dźwięk
smukly_joe Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Cze 19, 2008 08:30
Viniu
Brak nowych postów [R75] Dziwny dzwięk ???
surek16 Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Maj 08, 2012 00:41
surek16
Brak nowych postów [Klimatyzacja dziwny dźwięk]
lukasz-89 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Wrz 03, 2020 16:54
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Dziwny dźwięk po przekroczeniu 120 km/h
VMatas Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Paź 17, 2010 20:58
dukat11
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 75] 2,0 cdt klimatyzacja i dziwny dzwięk
md89 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Mar 23, 2013 13:00
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink