Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Założenie gazu?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820] Założenie gazu?
Autor Wiadomość
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 18, 2010 14:52   [R820] Założenie gazu?
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Jak wyżej :) Jako że znalazłem sobie pracę w której będę jeździł swoim samochodem niestety za swoje pieniądze zacząłem się jednak zastanawiać nad gazem.. i tu pytanie czy w ogóle warto "psuć" sobie ten samochód instalacją gazową? Czy silnik nie będzie miał nic przeciwko? Jaka instalacja, pewnie do tego rocznika nie warto pchać super duper ale też nie chcę go zarżnąć taką instalacją.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 18, 2010 14:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Sty 18, 2010 17:40   

http://forum.roverki.eu/v...ht=dyskusja+lpg w szczegolnosci polecam ostatni post Maysona.

Gaz sie oplaci zawsze. Proponuje zrobic w Wegrowie nr tel:(25)7922972 dobra sekwencja nie wyniesie Cie strasznie drogo, ale musisz pamietac, ze jezeli Twoj silnik to smiec to sie zesmieci jeszcze bardziej. Goscie z Wegrowa robili Markzo KV6, Zukowatego chyba, Ilygasa chyba tez, macieja, mi doradzili przez telefon, bo nie maja programu do mojej instalacji.

Gaz jest naprawde OK. Zobaczysz ile zostanie w kieszeni.

Gdzies maciej napisal ile PLN-ow zaoszczedzil jezdzac na LPG i oplacaloby sie nawet gdyby mial wymienic 3 razy silnik, a jakos nie wymienil :D
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 18, 2010 18:14   

PLN'y też sam liczyłem dlatego zacząłem się zastanawiać :) Miesięcznie pewnie koło 2tyś km stąd pomyślałem o gazie.
Z tego co doczytałem dobra instalacja za ~1900zł? Silnik z turbo nie będzie miał nic przeciwko? ;) Sam silnik jest w dobrym stanie łącznie z turbiną, także dlatego trochę się boję :mrgreen:
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 18, 2010 18:21   

Yog-Sothoth napisał/a:
dobra instalacja za ~1900zł
a w zyciu...wlasnie kilka postow nizej kolega w 200 tez sie zastanawia nad gazem i jemu pospasuje zestaw za 2700 z montazem. Mnie gaz zalozyl poprzedni wlasciciel, ktory mieszkal w wawie i zalozyl w WARCE.

Cena 2400 zenit+tomasetto+valteki.

Tobie szczegolnie do turbo i wysokiej mocy proponuje listwa matrix hd 533 chyba, grunt seria 500, komp stag 300.

Poczytaj sobie tutaj: http://lpg-forum.pl/ duzo sie dowiesz.

Uwierz mi warto doplacic te 800 zl i w sumie za 2700 miec staga i matrixy wtryski bo strata czasu i pieniedzy pakowac marny sprzet i nie moc go wyregulowac.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Sty 18, 2010 18:26   

faecd, mi akurat nie chodzilo o cene 1900zl Co do wszystkiego masz racje. Ja chcialem poprostu kolege przekonac do gazu. Markzo placil ponad 2000 za sekwencje w KV6
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 19:46   

Co oznacza moc reduktora? Mi gazownik założył do 620Ti (147kW) reduktor BRC GENIUS MB (do 120kW). Czy pomiędzy tymi mocami jest korelacja i źla założyli, czy to są wartości niezależne? Bo nie mogę znaleźć informacji co ta moc oznacza.
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 19:53   

"Moc" reduktora to jego wydajność. Czyli moc max. silnika jaką może poprawnie obsłużyć reduktor.
Za mała wydajność reduktora to spadki ciśnienia LPG przy dużych obciążeniach, zamrażanie membran itp.
Skutki to przełączanie się na benzynę, błędy wyskakujące na kompie, rozjeżdżanie się map LPG, szybsze zużywanie się elementów instalacji LPG. To tak w skrócie :razz:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 20:39   

No to super - mi do auta 147kW założyli reduktor na 100 - 120kW... Czy nie istanieją już fachowcy, których nie trzeba sprawdzać? Zakładałem w Krakowie w zakładzie z licencją Czakram, więc liczyłem że będzie OK... Cóż, reklamacja...
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 18, 2010 21:03   

od Węgrowa trzymaj się zdaleka ;) poszukaj, jest mój temat o tym ;) kicz, partactwo !i nie zadne 2k tylko prawie 3tys, a po porpawkach ponad 3tys ;) także odpuść wegrowo, chyba, że chces zmieć kłopoty, ja dymałem prawie 400km w jedną strone i baaaaardzo tego żałuje!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 19, 2010 16:59   

Będę musiał przemyśleć ten gaz, zwłaszcza że dopiero jak jakaś większa kasa wpadnie to dojdzie do ewentualnych konkretów, ale dzięki za info :)
O Węgrowie czytałem ale wychodzę z założenia że nie ma firm idealnych, zawsze ktoś będzie niezadowolony; grunt to dobrze sprawdzić warsztat i pilnować co robią i jak.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 19, 2010 21:39   

Byłem tam cały dzień przy nich ;) a błędy zrobili szkolne, banalne ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 23:47   

Ja bym do tego autka wrzucił taki zestawik:
- butla w kolo 57l STAKO
- wielozawór BRC z pełnym wskazaniem
- gaz do reduktora poprowadzony wężykiem 8mm
- reduktor i komp z zestawu BRC sequent 24
- wtryski KEIHIN lub BRC, w ostateczności MagicJet

Na takim zestawie musi to ładnie żyć, ale te 2800 bedziesz musiał wydać.
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 05:32   

emthommas napisał/a:
No to super - mi do auta 147kW założyli reduktor na 100 - 120kW... Czy nie istanieją już fachowcy
to sa tzw druciarze

tak samo co za menele pakuja nam do roverkow listwy wtryskowe czerwony valtek, czas wtrysku silniki K serii maja krotki ponizej 3ms, a taka listwa sie nie wyrabia...czyli tez druciarze.

Gdybym kiedykolwiek zalozyl zaklad montujacy instalacje gazowe przed montazem instalacji poprosilbym o min 24 h na rozeznanie terenu, czyli doszukania sie specyfikacji technicznych danego silnika danego auta...

Ale coz...druciarze tez z czegos musza zyc stad kusza tanimi instalacjami LPG za 1900zl z montazem...ehh
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 10:46   

Mi założyli zały zestaw BRC Sequent 24 (reduktor Genius MB - do 120kW, wtryski BRC pomarańczowe). Ogólnie nie chodzi to źle, do spokojnej jazdy jest całkiem OK. Mam tylko wrażenie, że gorzej się rusza na gazie - łatwo auto "przydusić".

Wczoraj pojeździłem na 1 i 2 do odcięcia i zdarza się, że przełączy na benzynę bez buzzera i wraca na gaz (podobno wtryski nie wyrabiają). Poza tym auto ma nierówny ciąg, jakby delikatnie słabł momentami - pewnie reduktor nie wyrabia...

Z tego co się orientowałem, do tego silnika powinni założyć reduktor Genius Max - do 150kW i wtryski BRC żółte. Nie wiem tylko jak jest z tymi czasami wtrysku, czy wtryski BRC żółte/pomarańczowe się nadadzą?

Proszę niech się wypowie ktoś kto się na tym zna, chcę zebrać informacje żeby wiedzieć jak z gazownikiem później rozmawiać.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 10:50   

Perez napisał/a:
Gaz sie oplaci zawsze. Proponuje zrobic w Wegrowie nr tel:(25)7922972 dobra sekwencja nie wyniesie Cie strasznie drogo, ale musisz pamietac, ze jezeli Twoj silnik to smiec to sie zesmieci jeszcze bardziej. Goscie z Wegrowa robili Markzo KV6, Zukowatego chyba, Ilygasa chyba tez, macieja, mi doradzili przez telefon, bo nie maja programu do mojej instalacji.

No niestety z Mimar SC trzeba teraz uważać, bo zmienili mechaników i Markzo już nie był zadowolony. :(
Byłem tam i ci nowi mechanicy to tak za rok pewnie zaczną ogarniać. :(

Sam szukam teraz jakiejś dobrej firmy w Wawie lub okolicach, bo możę nie długo znów coś będę gazował. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 13:17   

maciej, jak nie bedzie Ci szkoda (bo to BRC ponoc $$$) to mozesz zrobic tam gdzie do mojego auta zakladali. Jezeli chodzi o instalacje to nie mam z nia problemow, jezeli chodzi o robocizne to rowniez nie mam (jedyne co to umieszczony w trudno dostepnym miejscu filtr). Przez 5 lat jedyne co padlo w instalacji to taki elektrozaworek w mieszalniku, ktory z reszta wymienili na gwarancji, a zaznacze, ze sami mi powiedzieli, ze to jeszcze obejmuje gwarancja, auto pamietali, wiec papierow nie chcieli. Rozumiem, ze bedziesz zakladal sekwencje, a tego tam nie trenowalem, wiec tez nie chce kogos "polecac", ale maja autoryzacje czakramu i z tego co robili moje auto to wydawalo mi sie, ze wiedza co robia.

Jezeli chodzi zas o Alfe to rozmawialem z dwoma ogarnietymi gostkami ze swiata motoryzacji i powiem Tobie na spocie pozniej dlaczego tylu bylych Roverkowiczow wsiada w Alfy. Szczegolnie w 156 ;)
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 13:22   

Perez napisał/a:
maciej, jak nie bedzie Ci szkoda (bo to BRC ponoc $$$) to mozesz zrobic tam gdzie do mojego auta zakladali. Jezeli chodzi o instalacje to nie mam z nia problemow, jezeli chodzi o robocizne to rowniez nie mam (jedyne co to umieszczony w trudno dostepnym miejscu filtr).

To pogadamy na spocie, bo zmiana może zdarzyć się już niedługo, a przy moich przebiegach każdy dzień bez LPG to straty. ;)
Cytat:
Jezeli chodzi zas o Alfe to rozmawialem z dwoma ogarnietymi gostkami ze swiata motoryzacji i powiem Tobie na spocie pozniej dlaczego tylu bylych Roverkowiczow wsiada w Alfy. Szczegolnie w 156 ;)

Pogadamy - ja mniej więcej chyba wiem, a przynajmniej się domyślam o co chodzi. ;)

Choć chyba na razie to nie będzie Alfa, ale zobaczymy co się zdarzy. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 23:32   

Muszę jednak odwołać swoje powyższe komentarze. Dałem Roverka do regulacji i chodzi teraz bardzo dobrze. Muszę jeszcze porównać osiągi na gazie i benzynie i sprawdzić auto obciążone w trasie. Wydaje mi się jednak że wszystko działa jak należy, nie szarpie i nie słabnie.

Tak że R620Ti + BRC Sequent 24 (reduktor Genius MB, wtryski pomarańczowe) to dobra instalacja, chociaż gaziarz chyba się trochę namęczył z regulacją. Tyle że już zupełnie nie rozumiem, co oznacza ta moc na reduktorze.
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 00:00   

Perez napisał/a:
Jezeli chodzi zas o Alfe to rozmawialem z dwoma ogarnietymi gostkami ze swiata motoryzacji i powiem Tobie na spocie pozniej dlaczego tylu bylych Roverkowiczow wsiada w Alfy. Szczegolnie w 156
a mozna poprosic na pw:P bo ja tam nie mam zielonego pojecia dlaczego :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 19:08   

emthommas, instalka podpiera się benzyną, stąd odczucie, że działa dobrze.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820 Ti] Wymiana wtryskiwaczy gazu z Valteka... (200 km)
ggalach1 Rover serii 800 10 Czw Sie 08, 2013 13:23
Senn
Brak nowych postów [R827 coupe] Założenie instalacji LPG - sterownik
Corrado_V6 Rover serii 800 11 Nie Lip 21, 2013 19:25
Corrado_V6
Brak nowych postów R820] Co to może być
marpa Rover serii 800 5 Pon Lis 03, 2008 21:26
marpa
Brak nowych postów [R820] Zbieżność
Grzesiek820 Rover serii 800 2 Sro Kwi 25, 2007 21:31
piter34
Brak nowych postów [R820] Impulsator
czy pasuje od R 618 620 ?
roboo Rover serii 800 7 Wto Lut 03, 2009 17:07
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink