Wysłany: Pią Sty 22, 2010 15:11 [R220TI 93.r] Jak oszukac mbc
Witam czy w mbc jest jakas regulacja,czy jest to na zasadzie zwezki.Jesli tak jaka jest srednica ?A moze wystarczy tylko wsadzic zwezke i tyle, lub kupic z allegro kit ale to i jat dziala na zasadzie zwezki..Na ile doladowania wyrabia sie elektronika i pompa paliwa?Czy warto inwestowac w lepsza cewke z wiekszym kopem?Dzieki za podpowiedzi..Rover 220ti 93.r
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 22, 2010 15:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Pią Sty 22, 2010 19:10 Re: [R220TI 93.r] Jak oszukac mbc
JAZDAPRZEMO napisał/a:
Witam czy w mbc jest jakas regulacja,czy jest to na zasadzie zwezki.Jesli tak jaka jest srednica ?A moze wystarczy tylko wsadzic zwezke i tyle, lub kupic z allegro kit ale to i jat dziala na zasadzie zwezki..Na ile doladowania wyrabia sie elektronika i pompa paliwa?Czy warto inwestowac w lepsza cewke z wiekszym kopem?Dzieki za podpowiedzi..Rover 220ti 93.r
MBC ma zawsze pokrętło i na zasadzie skręcania lub rozkręcania ustalasz doładowanie. Komp ogrania do 0,82 bara później się blokuje. Pompa jest do wymiany jeśli chcesz zwiększyć doładowanie za to wtryski maja zapas. Warto zainwestować ale w dobre kable i świece
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Sty 22, 2010 19:21
Jeżeli nic nie było grzebane to powinieneś mieć coś takiego jak EBC - taki zaworek sterowany impulsem z ECU - jeśli ciśnienie w dolocie wzrasta powyżej normy (dla tego silnika to coś około 0,55-0,8 - zależnie od wersji i źródła informacji) zaworek EBC steruje akuratorem a ten otwiera zaworek w gorączej części turbiny, spaliny maja dodatkową drogę ujścia i sprężarka zwalnia.
Jeśli chcesz zwiększyć ciśnienie doładowania to zamiast EBC do wężyków podłączasz MBC i masz regulowanie ręczne ciśnienie doładowania - ebc zostawiasz podpięte do wtyczki bo jak komp zobaczy że coś nie teges z zaworkiem to może się przełączyć w tryb awaryjny (tego dokładnie nie wiem ale tak by było bezpieczniej)
Wysłany: Pon Sty 25, 2010 23:43 Re: [R220TI 93.r] Jak oszukac mbc
JAZDAPRZEMO napisał/a:
Witam czy w mbc jest jakas regulacja,czy jest to na zasadzie zwezki.Jesli tak jaka jest srednica ?A moze wystarczy tylko wsadzic zwezke i tyle, lub kupic z allegro kit ale to i jat dziala na zasadzie zwezki..Na ile doladowania wyrabia sie elektronika i pompa paliwa?Czy warto inwestowac w lepsza cewke z wiekszym kopem?Dzieki za podpowiedzi..Rover 220ti 93.r
Jeśli masz silnik T-16 turbo(a raczej na pewno) nie musisz nic zmieniać.Ten silnik fabrycznie wytrzymuje 250-270 KM. Pompa swobodnie daje rade. Jedyne co aby to osiągnąć wystarczy podkręcić turbo lub zmienić na t-28(musisz mieć zegar ciśnienia i zawór zrzutowy{dump valve}) i zaczipować kompa tylko nie jakimś tanim shitem.Dobrze by było też założyć zawór ciśn.oleju.A i najważniejsze, wymiana filtra powietrza na duży sportowy najlepiej K&N.
Jednak musisz uważać na skrzynie biegów(jest słaba do takiej mocy) wymiana oleju i filtra co 3tys.km.Olej tylko i wyłącznie do silników benzynowych turbo dobrej klasy(może być castrol)
NIe zrywać gum przy skrętach bo szlag trafi pół osie w pare sekund.Pilnować zegara ciśnienia powietrza i oleju.
Ps. to co napisałem dotyczy się silnika T-16 turbo. Nie dotyczy to T-16 non turbo i każdego innego modelu, ponieważ pozostałe silniki maja inne słabsze głowice i uszczelki, w związku z czym nie nadają się do uturbienia lub jakiego kolwiek rasowania.
I jeszcze jedno, przy innych przeróbkach musisz się liczyć z tym że jeśli komp co kolwiek odczuje dziwnego będzie odcinał pompe paliwową.
Dzieki wszystko jasne zasada zwezki i nic sie nie zmienia,a co do reg.na turbinie lepiej jej nie krecic z doswiadczenia wiem ze nie warto lepiej dopasowac zwezke lub manualne mbc zalozyc ,komp. to nie problem ten cut off da sie obejsc bardziej mnie martwi ten tryb awaryjny czy na pewno ten sterownik takie cos posiada bo odlanczlalem wtyczki i zadnego check nie ma..a auto jezdzi normalnie a odcinanie paliwa to tylko jeden przewod wystarczy obciac i po problemie ale i tak zmieniam pompe wiec go nie bedzie..Co do skrzyni to czy w 620ti jest taka sama bo tamte jakos daja rade sobie z wiekszym autem ...Przeguby zawze beda siadac w kazdym aucie jak sie robi cuda to normalne,co w tych skrzynia nie daje sobie rady?nie chce go pakowac za bardzo 250 mi wystarczy to i tak nie bedzie porsche ale milo jest dac nauczke ..Jesli ktos ma jakies schematy albo patenty to moze je tu opisze ja tez dodam cos od siebie..
ten cut off da sie obejsc bardziej mnie martwi ten tryb awaryjny czy na pewno ten sterownik takie cos posiada bo odlanczlalem wtyczki i zadnego check nie ma..a auto jezdzi normalnie
ja mam odłączoną wtyczkę od EBC seryjnego błędu brak... na angielskich forach widziałem ze u niektórych się pokazał ale nie zgłębiałem tematu...
JAZDAPRZEMO napisał/a:
Co do skrzyni to czy w 620ti jest taka sama bo tamte jakos daja rade sobie z wiekszym autem ...Przeguby zawze beda siadac w kazdym aucie jak sie robi cuda to normalne,co w tych skrzynia nie daje sobie rady?
podobno w któraś seria PG1 z 620Ti miała wzmocnione łożyska bo to one się najbardziej sypia ale tak samo tematu nie drążyłem i może to tez być mit jak ten powyżej.... jestem jakieś 15tys. km od regeneracji skrzyni jeżdżę z głową i jak na razie odpukać zero problemu.
to nie tak... ten silnik to bezawaryjna konstrukcja od początku wymieniłem tylko rozrząd, świece i kable a tak kompletnie nic nie ruszałem i chodzi jak pszczółka jedynym problemem jest skrzynia która przy seryjnym setupie wytrzymuje kolo 70tys. co jest i tak dużo popatrz na obecne EVO lub subaru gdzie skrzynia przy pałowaniu w nowym modelu wytrzymuje 40tys. albo i nie, nie wspominając o sprzęgle.
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 03:36 Re: [R220TI 93.r] Jak oszukac mbc
dobryziom napisał/a:
małe ale... desperado67
seryjna pompa swobodnie daje rade do 250-270KM? (przerabiałem temat według mnie nie)
czym podkręcić śrubokrętem czy wirnikiem te turbo?
zawór zrzutowy? wydawało mi sie ze DV masz fabrycznie na sprężarce?
zczipowac? czym i jak rozwiń temat?
zawór ciśnienia oleju? po co?
duży sportowy filtr tu sie zgodzę plus porządny dolot.
wymiana oleju i filtra co 3tys.km? warto często to robić ale wystarczy co 7tys. czemu radzisz tak często?
Co do pompy twierdzisz że nie wydoli, a moja jakoś daje rade bez żadnego problemu
Czym podkręcić turbo? Przjrzyj się dokładnie GT25(dziecko by na to wpadło)
co do zaworu ciśnienia , to sorki pomyliłem sie przy pisaniu miał być zegar a nie zawór, ale ten pomińmy bo przy miejskiej jeździe jest zbyteczny.
A dlaczego wymieniać olej i filtr co trzy tys.? po to by nie zajechać turbo ładowarki ( tak zalecają specjaliści) no chyba że zaryzykujesz i stać cię na drugą, bo wystarczy tylko trochę syfu aby ją przytkało.
A czip , komputery są zaprogramowane fabrycznie i są poblokowane do pewnych osiągów powyżej których dzieją się cuda takie jak odcięcie paliwa, ograniczenie obrotów silnika itp. itd( z jednej strony to dobrze bo straceńców i tak na drogach nie brakuje).Chyba zauważyłeś że jedziesz z max.prędk. a pedał da się jeszcze wcisnąć. Czip to nic innego jak odblokowanie i pozwolenie pujść silnikowi na maxa. Jednak musi to zrobić dobry fachowiec.
[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 02:36 ]
JAZDAPRZEMO napisał/a:
Musze poszukac u angoli bo cos mi sie nie podoba ze fabryka puszcza auto co ma 200km i po 50 tys wszystko pada no chyba ze tom cat to lipa i juz...
To co napisał Dobryziom to prawda, jednostka napędowa T-16 to najlepszy silnik benzynowy Rovera i nie ma z nim większych problemów jeśli ma regularny serwis .
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 09:41 Re: [R220TI 93.r] Jak oszukac mbc
desperado67 napisał/a:
Co do pompy twierdzisz że nie wydoli, a moja jakoś daje rade bez żadnego problemu
w jednym z tematów sprawdziliśmy jaka ma wydajność ta pompa i wyszło ze do 240KM była by na styk przy 100% skuteczności... tylko dodaj do tego teraz ze ta pompa ma X lat i teraz pomyśl co się bardziej opłaca nowa pompa (a i tak zawsze się liczy 80% wydajności a nie 100% ) czy awarie silnika z nagłego braku paliwa...
desperado67 napisał/a:
Czym podkręcić turbo? Przjrzyj się dokładnie GT25(dziecko by na to wpadło)
a ty podkręcasz doładowanie acuratorem...? ( w tym wypadku membrana jest do jakiś 0,8 bara i tak więcej nie wytrzyma wiec i tak i tak zonk)
desperado67 napisał/a:
co do zaworu ciśnienia , to sorki pomyliłem sie przy pisaniu miał być zegar a nie zawór, ale ten pomińmy bo przy miejskiej jeździe jest zbyteczny.
to nie jest wyczynowy samochód ze potrzebujesz 20 zegarów wystarczy EGT i Boost...
desperado67 napisał/a:
A dlaczego wymieniać olej i filtr co trzy tys.? po to by nie zajechać turbo ładowarki ( tak zalecają specjaliści) no chyba że zaryzykujesz i stać cię na drugą, bo wystarczy tylko trochę syfu aby ją przytkało.
3tys.km nowy filtr i olej w naprawdę wysilonych silnikach jest to 6-7tys. ale jak cie stać płacić 2 razy więcej to śmiało na pewno nie zaszkodzi gwarantuje ci ze jak lejesz dobry olej to twojej "turo ładowarce" nic nie będzie, zatrzeć to możesz przez jazdę na silnym silniku, gaszenie na rozgrzanym i parę innych amatorskich akcji.
desperado67 napisał/a:
A czip , komputery są zaprogramowane fabrycznie i są poblokowane do pewnych osiągów powyżej których dzieją się cuda takie jak odcięcie paliwa, ograniczenie obrotów silnika itp. itd( z jednej strony to dobrze bo straceńców i tak na drogach nie brakuje).Chyba zauważyłeś że jedziesz z max.prędk. a pedał da się jeszcze wcisnąć. Czip to nic innego jak odblokowanie i pozwolenie pujść silnikowi na maxa. Jednak musi to zrobić dobry fachowiec.
ograniczenia o ktorych mówisz są wprowadzane ze wzgledu na gwarancje producenta... żeby był ja w stanie spełnić. Co do wciskania pedału, w większości wypadków ograniczeniem jest przełożenie skrzyni i obroty a nie elektroniczna blokada to nie porsche ani BMW M5 gdzie jest to robione z uwagi na obowiązujące prawo... CHIP albo "czip" jak wolisz to możesz zrobić w dieslu ten komputer nie obsłuży żadnych innych wartości nie ma możliwości zmiany mapy... jedyna opcja to zewnętrzny komp popularna swinia...
Troszke pomyszkowalem i faktycznie skrzynia to bolesny problem ale tylko przy max obciazeniu 1 i 2 czyli trzeba sie pilnowac ,znalazlem tez ze sa czesci na ktore racing drag daje gwarancje troche kosztowna sprawa bo 580 funciakow ale ma wytrzymac 300km na tyle daja gwarancje,reszta wiadomo sprzeglo itp trzeba konkretne zaladowac.Co do turbo najlepiej kupic zawor za 68zl i mozna sie bawic,elektronika nie problem , ale nigdzie nie znalazlem slowa o trybie awaryjnym ten sterownik nie ma takiej funkcij..wiec jak sie troche cieplej zrobi zaczne walczyc najpierw zajme sie glowica a pozniej zaczne szalec ..
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 18:11
JAZDAPRZEMO napisał/a:
...elektronika nie problem , ale nigdzie nie znalazlem slowa o trybie awaryjnym ten sterownik nie ma takiej funkcij...
Wierz mi - ma. na stronie klubowej jest w dziale download (tej dostępnej tylko dla klubowiczów) opis systemu MEMS - i tam jest właśnie to nieco opisane (np jakie wartości przyjmuje jeśli któryś czujnik przestanie podawać sygnał)
Od jakiego sterownika jest ten opis jakies numerki masz?
[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 07:31 ]
Wie ktos gdzie mozna dostac w dobrej cenie kute korbowody,tloki juz mam, walki tez ale mam problem z korbowodami w angli jest kosmiczna cena moze ktos ma jakies dobre namiary..
Wie ktos gdzie mozna dostac w dobrej cenie kute korbowody,tloki juz mam, walki tez ale mam problem z korbowodami w angli jest kosmiczna cena moze ktos ma jakies dobre namiary..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum