Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam. Mam pytanie. Jak powinno grać radio seryjne z dużym wyświetlaczem i zestawem harman? Jestem trochę zawiedziony gdyż basy są słabsze niż w oplu vectra gdzie jest seryjne granie. Różnica pomiędzy bass 0 a bass +9 jest znikoma, czy coś może być zepsute? np końcówka mocy czy może tak słabo ma to grać:)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 00:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 14:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Słuchałem Harmana i ładnie to to grało. Basik tez był przyjemny. To już markowy sprzęt, więc albo masz coś nie tak albo ktoś skopał coś z podłączeniem kiedyś.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
u mnie Harman coś źle gra. Mianowicie , z tyłu bass jest, ale już w przednich fotelach prawie nie zauważalny, ale jak głowę dam w okolicy kierownicy, to wówczas pięknie bassem zaciąga. O co chodzi, czego w fotelach nie ma a przy szybie jest cudownie
[ Dodano: Sob Mar 23, 2013 15:08 ]
to może zapytam w taki sposób tych co posiadają H&K czy niezaleznie gdzie siedzą w aucie bass jest taki sam??
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ja mam tylko wzmak i tube H/K reszta to standardowe głośniki - bas względem opcji bez H/K jest wyraźnie lepszy. Czy słychać go tak samo w każdym miejscu to powiem, że nie sprawdzałem, natomiast manipulując ustawieniami radia: fade, balance, sopran, bass to zauważalnie czuć że "się przemieszcza" lub "zanika" zależy co się ustawi.
Niestety u mnie występuje efekt drgających boczków - wzmak chyba za mocny do tych głośników.
Ostatnio zmieniony przez Punx Pią Kwi 12, 2013 18:42, w całości zmieniany 1 raz
Powodem są niewygłuszone drzwi. Ja wygłuszyłem tylne za przednie też się zabiorę jak będzie cieplej .Jest o niebo lepiej ,a bez tego będzie lipa. Z wygłuszonymi nawet seryjne głośniki grają pięknie. Bass cycuś na Alpine. W oryginale są drzwi wygłuszone zwykłą matą piankową ,która nie jest szczelna. Tylko wtedy osiągniemy dobry rezultat kiedy stworzymy obudowę zamkniętą i szczelną ,no poza otworami do odpływu wody na dole drzwi. W drzwiach głośniki przykręcone są do plastikowych dystansów ,które mają dodatkowo szczeliny i nie przylegają do drzwi. Należy zerwać piankową matę ,a wszystkie otwory zakleić najlepiej taśmą dekarską ponieważ oryginalne maty są bardzo drogie. Na większe otwory w drzwiach docinamy na wymiar blachę ocynkowaną kleimy na silikon i dopiero oklejamy taśmą. Musimy jednak poczekać na upalne dni lub potraktować je opalarką żeby dobrze złąpały, a drzwi odtłuścić. Pod głośnik najlepiej zastosować dystans z mdf ale do naszych r75 brak dedykowanych na aledrogo więc najlepiej kupić w miarę uniwersalne i wyżłobić odpowiednio pod drzwi. Dystanse kleimy na silikon i uszczelniamy je do okoła. Przed przykręceniem głośnika musimy przykleić gąbkę podklejoną folią nad głośnikiem w taki sposób żeby woda wpadająca do drzwi nie lała się na niego. "Robimy mały daszek"Zachęcam z jeszcze jednego powodu. Można przy okazji wyczyścić drzwi z zalegającego brudu i zakonserwować je od środka jakimś środkiem konserwującym
Preparat Anticorit OHK Fuchs, 400 ml. Przesmarować linki i rolki mechanizmów szyb i oczywiście zamki lubiące przymarzać zimą. Dodam jeszcze ,że maniacy wygłuszają całe auta dla lepszych efektów wystarczy wpisać w google grafika wygłuszanie drzwi aby zobaczyć jak to wygląda. Pozdrawiam
A jakie maty byś polecał do samodzielnego montażu (wszystkie drzwi), tak aby było czuć efekt ale kieszeń nie została mocno uszczuplona z gotówki ? Chciałbym także wygłuszyć przód/spód auta żeby jak najmniej było słychać silnik. Nie
wiem czy to normalne ale jak nawet lekko nadusze gaz to poziom hałasu wzrasta bardzo mocno w stosunku do tego jak gaz jest odpuszczony a auto sie toczy np. 60km/h, tylko dotkne gazu (automat) a już słychać wyraźnie pracę silnika (lekkie wycie) liczyłem że diesele "są bardziej basowe"
Zastanawiam się także nad wymianą oryginalnych głośników na coś takiego:
moim zdaniem do 300zł diory sa bardzo dobrym wyborem, ja sobie chwale mam je podłączone do radia ALPINE CDA 117 RI bez wzmacniacza dla mnie są ok tweeterów nie montowałem jedynie zwornice i tyle
To ja jeszcze poczekam aż ktoś inny się wypowie i tak najpierw zainwestuje w wygłuszanie i jednocześnie będę musiał się nauczyć bezinwazyjnie zdejmować boczki drzwi.
Ciekawe czy jakbym wymieniał głośniki to te z drzwi nadają się na podmianę do tuby H/K ?
Punx.
1.Jeżeli chodzi o maty to jest ich bardzo dużo i większość spełnia swoją rolę.
Do wygłuszenia podszybia i podwozia bardziej polecałbym maty z filcem.
Ja lubię bardziej miękki bas. Ale niektórzy wolą twardszy i wyklejają matami
bitumicznymi twardymi lub miękkimi firmy APP, które są tańszą alternatywą
dla profesjonalnych Dynamat. Rozmiary zazwyczaj 25x50cm około 7zł za szt.
Ja używam taśm dekarskich, 10mb x 10cm kosztuje około 50zł i jedna rolka z hakiem i starcza na dwoje drzwi nie licząc wnętrza drzwi. Niektórzy wygłuszają i wnętrze ale jak pisałem nie jetem maniakiem.
2.Dziwne ,że twój dizel tak głośno pracuje ,może sprawdź czy posiadasz oryginalne wygłuszenie być może zamokło i straciło swoje właściwości lub coś nie tak z jednostką napędową.
3.Z przodu jeszcze nie wygłuszałem ale myślę ,że będzie tak jak z tyłu. Ważne żeby większe otwory zakryć cienką blachą wyciętą na wymiar i oczywiście kleimy ją na sylikon po całym obwodzie żeby nie było drgań i brzęczenia blachy o blachę przy większych basach.Dopiero na blachę dajemy maty.
4.Dystansów nie ma dedykowanych więc trzeba kupić jakieś uniwersalne i rzłobić pod drzwi
ale to już pisałem. Dystanse plastikowe to za przeproszeniem do d... można sobie wsadzić. Tylko z MDFu.
5.Głośniki polecam Helixa np seria HELIX Blue 62C miałęm wcześniejszą serię w Fordzie Dark Blue 62.1 i byłem mega zadowolony.
O Hertz też słyszałem dobre opinie tylko ,niektórych drażni ich bardzo (metalicznie cykający) sopran w odróżnieniu do Helix.
Hertz-ów osobiście nie słyszałem ani tych co wymienił Rowan więc nie będę się wypowiadał.
Helixy grały u mnie z samego radia JVC KDR 800 bez wzmacniacza ale wyraźnie brakowało im mocy.
Grały pięknie ale przy dodaniu mocy zaczynały się przestery od radia ,które nie wydalało.
Potem dokupiłem wzmacniacz też Helixa i tubę i to już była bajka.
Ważne jest samo radio i wyjście na cinch najlepiej jak jest ono wbudowane w radio ,a nie wychodzą
osobne kable gdyż przenoszą one bardzo dużo zakłóceń i trzeba je ekranować.Ustawienia parametrów radia
również bardzo ważne gdyż niektóre posiadają standardowe ustawienia equalizaera POP ROCK itd.a nie mają
możliwość korekcji trzech pasm niskie, wysokie, średnie (3-pasmowy korektor parametryczny iEQ).
6.Głośniki jak już to tylko ze zwrotnicą i w systemie odseparowanym. Zwrotnica odpowiednio oddziela wysokie od niskich
,a wysokotonówki tworzą lepszy pierwszy plan.Niektórzy jeszcze odpowiednio przerabiają zwrotnice dla lepszych
efektów ale to już inny temat.Kiedyś miałem nagrany koncert Example ,którego często słuchałem na starym systemie w Fordzie
potem tą płytę pożyczyłem.Jak zrobiłem wygłuszenie i kupiłem nowy sprzęt puściłem ten koncert to lekko mi kopara opadła
czułem się jak na żywo. Obecnie to co mam w R75 mi wystarcza wygłuszam jedynie drzwi. Może kiedyś parę złotych się nazbiera to poszaleje ale jak narazie to inne ważniejsze rzeczy są do roboty przy nim.
Punx jak chodzi o boczki drzwi to zaczynaj od dołu potem boki i jak już wszystkie spinki puszczą szarp w górę całym boczkiem aż wyskoczy. Zaopatrz się w nowe spinki najlepiej od Fiata lub Lanci pod otwór 8mm. W Norauto są ale bardzo drogie ja płaciłem 17zł za 6szt w paczce i dawałem co drugi otwór nowe bo te oryginalne to szajs i lubią wyskakiwać.
Wczoraj skończyłem montaż zestawu Morel Maximo 6.2, tzn woofery zamontował mi kilka tygodni temu Sash997 a ja wczoraj bawiłem się dołożeniem zwrotnicy i próbą podmiany tweetera. Zestaw niby taki lepszy (średnia cena to ok 350-370pln) ale powiem tak:
1. Oryginalny tweeter + kondensator gra o niebo lepiej niż ten z zestawu + zwrotnica
2. Oryginalny tweeter + zwrotnica gra porównywalnie do tweetera z zestawu
3. Zwrotnica wycina za dużo - dźwięk jak z telefonu komórkowego
4. Woofery z zestawu odczuwalnie lepsze od oryginalnych roverowskich
5. Nie mam pojęcia czy zwrotnica coś daje w przypadku wooferów ale zamontowałem dla świętego spokoju
6. Oryginalne tweetery świetnie pasują w uszczelkę, przy montażu tych z zestawu trzeba trochę porzeźbić a to zniechęca zwłaszcza że nie grają wcale lepiej
Wszystkie drzwi mam wytłumione, na tył kupię już same woofery ewentualnie takie ze zwrotnicą o ile ma to sens.
Przydałoby się jeszcze poprawić jakość tej oryginalnej plastikowej tuby H/K o ile jest to możliwe, aktualnie tylni bas mocno odstaje jakościowo od tego z przednich drzwi.
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Nie Wrz 07, 2014 14:52
Punx napisał/a:
6. Oryginalne tweetery świetnie pasują w uszczelkę, przy montażu tych z zestawu trzeba trochę porzeźbić a to zniechęca zwłaszcza że nie grają wcale lepiej
To samo dzis przerabiałem Miałem dobre tweetery montować, ale jak zobaczyłem ile rzeźbienia będzie, to odpuściłem. I zostały jednak oryginalne na swoim miejscu
Ale zwrotnice zamontowałem i nowe głośniki.
I podpiąłeś oryginalne tweetery pod zwrotnicę ? Jeśli tak to czy sprawdzałeś jak to gra ze zwrotnicą i bez ? W moim przypadku kilka osób robiło "odsłuch" i wszystkie stwierdziły że zwrotnica za dużo wycina, skoro głośnik może grać w szerszym paśmie i przez 11 lat nic mu się nie stało to po co go teraz sztucznie ograniczać, ostatecznie zostało tak że mam zwrotnice + wyprowadzone kable na tweeter ale sam tweeter został na oryginalnej wiązce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum