Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jaka temperatura wody?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jaka temperatura wody?
Autor Wiadomość
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 09:43   [R75] Jaka temperatura wody?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam wszystkich!
Mam pytanie odnośnie prawidłowej, optymalnej temperatury płynu chłodzącego w moim Roverku. Na forum znalazłem informacje, że jest to 90 stC. U mnie gdy wskazówka osiągnie połowę komputer wskazuje 75 stC...
Źle doczytałem?
Czy może mam problem z czujnikiem temperatury?
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 01, 2010 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 28, 2010 09:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 10:03   

Ok 90C.
Myślę że powody są dosyć jasno opisane :wink:
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 10:57   ok

ja po dlugiej jezdzie 130 na liczniku autostrada wchodze w pozycje 7.0 a wniej 075 i zdziwko

komp pokazywal spalanie jak jezdzilem po miescie 7,2 a gdy przejechalem 400 kilosa autostrada 5,9 ale mysle ze zaniza o 1 litr z zeczywistym spalaniem to co w baku

i nawiem pasazera ma o 3-4 stopnie nizsza temperature od kierowcy

wczesniej jezdzilem tez bylo zimno trase do czestochowy 2x 200 kilosa i spalanie mi wychodzilo 5,5 zeczywiste to co w baku a droga czasem przez miato.

czy to moze bysc spowodowane niska temperatura na zewnatrz

niska temperatura plynu

plyn nie zmieniany miezony na stacji diagnostycznej zamarzanie do -30 stop

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 10:57 ]
dodam jeszce ze na nierozgzanym silniku jak dodam gazu to cos w silniku stzeli metaliczny dzwiek jak by cos sie otwieralo i to nie zawsze
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 11:36   

apples napisał/a:
Ok 90C.
Myślę że powody są dosyć jasno opisane :wink:
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0


Czytałem ten temat i nie jest to takie jasne i oczywiste. Ogólnie silnik dosyć dynamicznie mi się nagrzewa. Webasto sprawne, termostat również. Najdziwniejsze jest to, że gdy wskaźnik osiągnie oczekiwane położenie, komputer pokazuje zaledwie 75 stC i nie ma siły żeby temp. się podniosła (pomijam 2-3st różnice). I dodam jeszcze raz wyraźnie: wskaźnik, przy licznikach dosyć dynamicznie ustawia się w optymalnym położeniu. Jeżeli wskaźnik przy licznikach i komputer pobierają informacje z jednego czujnika to jest to co najmniej dziwne...
Dodam, że jest mi bardzo potrzebna w miarę dokładna temperatura płynu chłodzącego, więc nie pytam wyłącznie z ciekawości.
Musze wiedzieć, który wskaźnik pokazuje rzeczywistą temperaturę!
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 11:58   

Może zegar jest uszkodzony. Ja bym zrobił test deski rodzielczej (pozycja 2 w komputerze)
Jak chcesz zweryfikować temperaturę płynu, to sprawź ją termometrem, wkładając go do zbiornika. Pewnie temperatura z zbiorniku wyruwnawczym jest troszkę niższa, ale nie sądzę aby była duża różnica. Jednak prostej weryfikacji można w ten sposób dokonać. Auto musi być rozgrzane i pracować na dużym obiegu (termostat otwarty).
Ostatnio zmieniony przez Pieta Czw Sty 28, 2010 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 12:01   

Test deski robiłem - wszystko OK.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 12:49   ok

krist ja mam to samo opisalem wyzej wsakzowka jak gazuje auto wskakuje co kawalek wyzej jak dojdzie do konca to komp pokazuje w pozycji 7 075.

nie wiem jak bylo wczesniej jaka byla ta temp. ale wydaje mi sie ze auto wiecej teraz pali z litra w trasie w miecie nieweim ale zapewne tez

plyn tak jak pisalem jak go kupilem z 3 miesiace temu to bylem i zmiezylem zamarzanie bylo do -30 stopni wiec nie zmienailem

webasto mi nie dziala ale co ma webasto do tego ponoc ono podnosi do jakiejs tam temperatury i przy uruchamianiu silnika a nie jak jest juz 75 stopnia
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 13:16   

krist napisał/a:
Czy może mam problem z czujnikiem temperatury?
jak jest uszkodzony czujnik to ECM pracuje na temperaturach domyślnych -10 st.C ( przy rozruchu na zimno ) i +80 st.C na gorąco. krist, odłącz czujnik i zobacz co pokazuje wskaźnik i komputer.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Sty 28, 2010 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 14:37   

SeniorA napisał/a:
jak jest uszkodzony czujnik to ECM pracuje na temperaturach domyślnych -5 st.C ( przy rozruchu na zimno ) i +80 st.C na gorąco.

Przyznam, że nie bardzo rozumiem...
SeniorA napisał/a:
odłącz czujnik i zobacz co pokazuje wskaźnik i komputer.

Gdzie znajduje się ten czujnik?

Może jeszcze napisze po co mi to wszystko. A więc zrobiłem sobie zdalne sterowanie webastem. Dołożyłem dwa czujniki temperatury: mierzący temperaturę wewnątrz auta, oraz temperaturę płynu chłodnicy, dla lepszego i wydajniejszego sterowania piecem. Teraz nie wiem właśnie jakie wartości temperatur ustawić w moim sterowniku, aby spełniał swoje zadanie. Więc jeżeli na 100% pewne jest, że optymalna temperatura wody to ok90 stC to na ta chwilę mi to wystarczy.
Aczkolwiek problem gdzieś jest, więc zachęcam wszystkich mających jakiś pomysł do próby pomocy.
Z góry wielkie dzięki!
Pozdrawiam.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 18:24   

krist napisał/a:
SeniorA napisał/a:
jak jest uszkodzony czujnik to ECM pracuje na temperaturach domyślnych -5 st.C ( przy rozruchu na zimno ) i +80 st.C na gorąco.

Przyznam, że nie bardzo rozumiem...
to znaczy,że ECM wysyła magistralą dane do odbiorników ( także do wskażnika temp. w zegarach) takie jak by otrzymywał od sprawnego czujnika przy temperaturze silnika 80 st.C Czujnik jest z przodu głowicy .
krist napisał/a:
że optymalna temperatura wody to ok90 stC to na ta chwilę mi to wystarczy!
wabesto pracuje na innym zakresie temperatur.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 18:30   ok

napiszcie jaka temperature macie na kompie ja dzis sprawdzalem na polowie wskazowka na zewnatrz 0 stopnia pozycja 7 075 nic wiecej dobilo po 5 kilosa jazda miasto webasto niedziala

wczoraj temperatura -20 do -15 gzalo sie dluzej ale 75 i nic wiecej

w obu przypadkach jak wlacze nawiew econ 21 stopnia wiatrak 2 troszke spada do 70 w korkach

napiszcie jak wskazuje wsz komp bo auto zachowuje sie ok

tylko dzis zaczelo walic z nawiewow odmarzlo wszystko czy co filtr zmienaiany
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 18:42   

SeniorA napisał/a:
wabesto pracuje na innym zakresie temperatur.

Mogę prosić o rozwinięcie?
Co do uszkodzonego czujnika. Tzn, że w takim wypadku komputer na podstawie innych danych oblicza sobie przewidywaną temperaturę wody?

W sobotę planuje instalacje sterownika. Najwyżej pomierzę zewnętrznym termometrem tą temp. I spróbuje odłączyć ten fabryczny.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 19:38   

krist napisał/a:
Co do uszkodzonego czujnika. Tzn, że w takim wypadku komputer na podstawie innych danych oblicza sobie przewidywaną temperaturę wody?
tak. Ale objawem uszkodzenia czujnika jest np.ciagła praca wentylatora , świecenie lampki ostrzegawczej i inne. Dlatego czujnik bym wykluczył bo teraz dopiero wiem dlaczego pytałeś o niego.
krist napisał/a:
SeniorA napisał/a:
wabesto pracuje na innym zakresie temperatur.

Mogę prosić o rozwinięcie?
Po osiągnięciu temp. 65 st.C, ECU zmniejsza moc grzania o połowę i w zakresie 65-54 st.C tylko dogrzewa okresowo

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 19:38 ]
krist, czy Twoje sterowanie jest podobne do tego http://www.roverki.pl/article.php?sid=448
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 20:29   

Na bazie tego układu, z tym że dużo bardziej rozbudowane. Będzie załączanie z pilota, sygnalizacja działania, niezależny pomiar napięcia, temp wody i wewnętrznej w kabinie.
To na razie. Jak znajdę więcej wolnego czasu planuje rozbudować układ o panel sterowania.

A czy jest chociaż cień możliwości, że ta temperatura (75 stC) jest rzeczywistą i akurat u mnie poprawną? Nie było takich "egzotycznych" modeli?
Bo kurcze jakoś to strasznie dziwne, że dwie informacje z jednego czujnika są tak rozbieżne...
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 20:54   ok

niech wiecej osob sprawdzi co wyswietla pozycja 7 w kompie i tyle
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 22:31   

krist napisał/a:
A czy jest chociaż cień możliwości, że ta temperatura (75 stC) jest rzeczywistą i akurat u mnie poprawną?
teoretycznie tak , bo zależy w jakich warunkach jest robiony pomiar , po za tym jest to temperatura zbliżona do 80 st.C , czyli taka ,jaką przyjmuje sterownik ECM jako optymalną przy awarii czujnika.Może być też założony termostat, który otwiera się w 83 st.C (bo były takie 88 +/- 5 ), no i trzeba uwzględnić to, że czujnik jest w okolicy dolotu a tu płyn jest chłodniejszy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 18:40   

Wszystko jest jak najbardziej możliwe i prawdopodobne. Tylko nadal jakoś nie mogę zrozumieć czemu wskaźnik przy licznikach wychyla się w idealny poziom? Powodów na to, że w układzie jest za niska temperatura może być sporo, ale wskaźnik powinien chyba to pokazać.
Kurcze rozchorowałem się trochę i chyba nie dam rady jutro zejść do garażu.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 20:29   

Sprawdzone na trasie - temperatura stała 82C.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 21:50   

krist napisał/a:
nadal jakoś nie mogę zrozumieć czemu wskaźnik przy licznikach wychyla się w idealny poziom?
bo praktycznie to jest wskaźnik stanu cieplnego silnika, nie ma na skali wartości temperatury. Jeśli silnik osiągnie normalną temperaturę pracy , to wskazówka ustawia się na środku skali , a jak za wysoką to przejdzie na pole czerwone i zapala się lampka ostrzegawcza. W silniku kV6 , podczas jazdy temperatura może wahać się nawet w zakresie 10 st.C, a wskazówka nawet nie drgnie na skali bo jest to normalna temperatura pracy silnika.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 09:01   

No i to by była wyczerpująca i jak najbardziej mnie satysfakcjonująca odpowiedź. Biorąc poprawkę na ewentualne błędy wskaźników/czujnika wychodzi, że wszystko raczej jest OK.
Dziękuje wszystkim zainteresowanym, a szczególnie oczywiście Koledze SeniorA.
Pozdrawiam wszystkich!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75 v6] Problem z temperaturą wody
dominlubsko Rover serii 75, MG ZT 26 Wto Mar 08, 2016 12:57
dominlubsko
Brak nowych postów [R75] problem z temperaturą wody
anyka2410 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Lut 04, 2012 13:34
SeniorA
Brak nowych postów [ZT 190] Dziwny problem z temperaturą wody
bula3546 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Cze 12, 2020 12:30
bula3546
Brak nowych postów [r75] jaką pompa wody i termostat
borsuk88 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Sie 09, 2013 16:03
borsuk88
Brak nowych postów [R75] Temperatura
peroomen Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Mar 24, 2010 13:38
peroomen



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink