Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R200 98r 1.4 16V ] biały osad pod korkiem:(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:26
[ R200 98r 1.4 16V ] biały osad pod korkiem:(
Autor Wiadomość
przekonik 



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 54
Skąd: Skawina



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 16:57   

no włąsnie temperatura jest non stop taka sama nie wzrasta itd;) no ale musze własnie dojeżdzać do pracy i nie wiem co w tym przypadku teraz robic? szybko do mechanika czy co?

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 16:57 ]
przed chwilką znowu byłem przu aucie odpaliłem go i nagrzałem do stałej temperatury trzymałem go na 4-5 tys obrotach i auto nie chciało wogule się nagrzać do takiej temperatury przy której włancza sie wentylator wskazówka cały czas pod polowa . pozatym zgasiłem go i sprawdziłem bagnet kolor oleju Złocisty . brak jakich innych kolorków. tylko bagnet pokazuyję olej na przed ostatnim krzyzyku?? czy to nie za dużo? sprawdzałem węrze itd nie widac wycieku może to pompa wody bo obok rozrządu mam jakis delikatny czarny wyciek ze smarem??
_________________
koniu
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 29, 2010 16:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sty 29, 2010 21:06   

Prawdopodobnie masz walniętą uszczelkę na kolektorze dolotowym. Płyn który dostaje sie przez ową uszczelke jest od razu spalany z tąd wzmożone dymienie. KOszt takiej uszczelki do 20 zł. Załóż sam albo mechanior 40zł.

yamaha Ty czytaj uważnie posty bo kolega przed Tobą napisał że płyn i olej są czyste a ty w kóło to samo powtarzasz! Płyta Ci się zacieła?

Wracając do tematu to również może być pęknięta obudowa termostatu. Zrób tak że jak gdzieś pojedziesz i wyłączysz silnik to wstaw kawał kartonu pod auto i zobacz później czy gdzieś nie ma plamy na papierze. Jak będzie plama gdzieś w połowie szerokości samochodu za silnikiem to prawdopodobnie termostat i tyle!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
przekonik 



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 54
Skąd: Skawina



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 21:56   

dzięki wielkie jutro bede miał zamiar to zrobić i jesli termostat to dam odrazu znać . a ta uszczelka na kolektorze znajduje sie gdzies koło rozrządu ?? bo tam mam dalikatnie zaciemnione miejsce;( pozatym chciałem sie zapytać czy może to pompa wody ?? nie daje w dupe?

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 21:56 ]
a co do dymienia ono nie jest wzmożone poprostu normalnie dymi z rury białym dymkiem:)
_________________
koniu
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 22:08   

kolego poziom oleju to sie sprawdza na zimny silniku najlepeij rano gdy auto postoi kilka godzin.. i wtedy jego poziom powinien byc na tym karatowanym polu... na cieplym silniku nie ma co patrzec na poziom oleju...

jesli nie wiesz gdzie jest uszczelka kolektora dolotowego to nawet w razie w nie bierz sie sam za jej wymiane bo jeszzce miske olejowa odkrecisz :)

co to wiatraka sprawdz czy on sam dziala wystarczy wypiac dolny czujnik temperatury wtedy wiatrak zalaczy sie i powinien caly czas pracowac bedzie to znak ze dziala...

termostat tez latwo sprawdzic jak odpalisz auto to weze od chlodnicy powinno byc zimne dopiero jak osignie temperature powinien sie rozgrzwac pwooli gorny waz chlodnicy ( otwarcie duzego obiegu)

pompa wody tez moze byc przyczyna ubytku plynu , ale nawet sam korek zbiorniczka wyrownawczego... w moim przypadku i korek i pompa wody byly w zlym stanie... zeby zobaczyc pompe musisz zdjac oslone rozrzadu i poszukac wyciekow... a korek latwo sprawdzic owin jakas szmatka zbiorniczek wyrownawczy przejedz sie jesli szmatka bedzie mokra to wszystko jasne... inaczej ciezko stwierdzic ze to korek bo plyn gdy ucieknie to odrazu wyparowuje...

samym osadem pod korkiem sie nie przejmuj jesli robisz krotkie dystanse zawsze tak bedzie ... nie wiezysz przyjedz do mnie jest to samo :)
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sty 29, 2010 22:15   

Cytat:
co to wiatraka sprawdz czy on sam dziala wystarczy wypiac dolny czujnik temperatury wtedy wiatrak zalaczy sie i powinien caly czas pracowac bedzie to znak ze dziala...


Jesłi juz to górny czujnik bo to on jest od ECU i to on odpowiada miedzy innymi za włączenie wiatraków. Dolny czujnik jest od deski rozdzielczej i pokazuje na skali temperature!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
przekonik 



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 54
Skąd: Skawina



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 22:23   

termostat na 100 % sprawny . tylko musze sprawdzic czy nie cieknie z niego a co do wiatraku którą wtyczke dokładnie trzeba odłąnczyć? aby wiatrak działa? ma ktoś może zdjęci aby mi ułatwiło samodzielnie to sprawdzenie . a co do pompy to ona chyb daje w dupe bo własnie zauwazyłem że delikatnie obudowa jest mokra od rozrządu ;(
_________________
koniu
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sty 29, 2010 22:32   

odkręć obudowe rozrządu i sprawdz jak pompa cieknie to nie czekaj tylko cały rozrząd wymieniaj bo pasek jak Ci sie zacznie slizgac i przestawi rozrząd to różnie się może skończyć.

Czujnik to jest ten co jest z prawej strony na rurce od cieczy chłodzącejtroszke na lewo od aku ma dwa przewody pod spodem tez jest czujni ale z jednym kablem. wyciagnij ten z dwoma kablami i jak odpalisz samchod to wiatraki powinny non stop działać!!!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
przekonik 



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 54
Skąd: Skawina



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 22:37   

acha ok jutro jak wróce z krakowa podskocze do mechanika aby obadał sprawe:) dzieki wielkie za rady jutro dam zanc jak to wygląda

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 22:37 ]
z dwoma kablami ?? a jak te kable są pryzmocowane jeden od przodu od strony chłodnicy drugi jakoś od doału?? jutro to sprawdze? i to jest ten czujnik który jest przy samej górze czy trzeba grzebać na dole?
_________________
koniu
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sty 29, 2010 22:47   

nic nie trzeba grzebać jest na wyciagniecie ręki kolor chyba brązowy jesli dobrze pamietam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
RYCHO2 



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: opatów



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 23:00   

Ja tez miaem problem bo ginoł mi płyn chłodniczy juz myślałem że to HGF. a co się okazało pęknięta obudowa termostatu w miejscu uszczelniacza (oringa). co gorsze płyn gorący który wyciekał płynoł po bloku silnika wpływając pod mocowanie stalki oleju i tamtendy do misy olejowej. Objawem był płyn chłodniczy w oleju (śmietanka). Dlatego trzeba dokładnie wyszukac usterkę a potem wymieniać to co potrzeba.
 
 
yamaha00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 121
Skąd: jelenia góra



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 23:58   

vesper nie czepiaj sie powtarzasz niektore slowa ktore ja juz napisalem ten czlowiek co przekornik nie ma pojecia o budowie silnika w aucie wiec co bys mu nie poiwiedzial to nie zorzumie jak niewie gdzie jest uszczelka kolektora to o oczym tu rozmawiac odrazu oddaj autko do warsztatu to ci zrobia te usterki bo sam niedojdziesz ladu jak niewiesz co i jak przepraszam jesli cie urazilem zeby pozniej nie bylo ze jestem zlosliwy albo cos
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sob Sty 30, 2010 10:17   

po to jest to forum żeby człowiek się nauczył
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
przekonik 



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 54
Skąd: Skawina



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 13:21   

ok dzięki wielkie. odam do mechanika i napisze jaka była przyczyna ;) ale wydaje mi się że pompa wody termostatu dalej nie moge zlokalizować ; ( ale nie miałem nic mokrego pod autem. a jesli odepne wiatrak podczas pracy silnika to tez się włonczy?
_________________
koniu
 
 
 
yamaha00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 121
Skąd: jelenia góra



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 14:39   

przekornik napisalem ci jak by gdzie sie znajduje termostat w roverku i dalej nie mozesz go zlokalizowac lepiej nie grzeb w tym poczciwym aucie to jeszcze mu zaszkodzisz masz racje oddaj do mechanika
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r214Si 97r]Biały osad na korku od zbiorniczka wyrównawczego
Liberator Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Sro Lip 04, 2012 14:11
Liberator
Brak nowych postów [R200] Biały dym i hałas silnika
Jaworzyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Paź 17, 2011 17:30
Jaworzyn
Brak nowych postów [Mg ZR 160 ]dziwny osad w zbiorniczku plynu chlodniczego
mgzr160 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Lip 13, 2012 10:41
Gość
Brak nowych postów [R214] Dziwna maź pod korkiem.
Wierzba Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Paź 04, 2013 22:42
Wierzba



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink