Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 2,0SD 98r] Mało mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:26
[R200 2,0SD 98r] Mało mocy
Autor Wiadomość
zywy30 



Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 96
Skąd: Będzin



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 20:56   [R200 2,0SD 98r] Mało mocy

Witam

Wybieram się z tym problemem do mechanika, i chciałbym także od Was dowiedzieć się wcześniej co może być przyczyną słabej mocy w aucie, bo mechanicy niektórzy różne brednie wypowiadają byle zgarnąć grubą kasę.
Otóż mój rover 220sd 86KM nie wyciągnie więcej niż 130-140km/h w liczniku, a przy prędkości 120km/h mam tylko 2500 obrotów na 5 biegu, czy to normalne, bo według danych powinno być około 169km/h przy 4500 obrotów. Jeden mechanik zalecił wymianę przepływomierza i 4 świec żarowych, filtra paliwa i powietrza, zrobiłem tak wydałem 600zl oryginalny Boscha przepływomierz, 4 świece żarowe Lucasa 120zł i filtry około 80zł i jest nadal tak samo czyli brak mocy by wyprzedzić przy 130km/h gdyż pedał gazu już do końca mam wciśnięty. Jeżdżę na oponach 175/65R14 i wiosną spalił nawet 7,2litra, to zimą pewnie więcej czy to normalne spalanie jak na diesla.
U elektryka wykryto mi błędy po podpięciu do komputera CRANK SENSOR CIRCUIT - Obwód czujnika wałka, EGR SYSTEM - zapchany zawór EGR, TIMING CONTROL - sterowanie czasu wtrysku. W czasie jazdy pali mi się kontrolka CHECK ENGINE choć nie zawsze się zapala od razu po uruchomieniu. Już nie wiem gdzie szukać przyczyny?

Proszę o porady
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 30, 2010 20:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 21:28   

To mogę to powiedzieć, że mechanik cie oszukał na jedną świecę bo od 1997 roku modele 220 DS miały tylko 3 świece. Silniki bez intercolera nie porywają, mi pomogło przesmarowanie cięgna turbiny i mój roverek jest bardziej dynamiczny.

Ja przy prędkości 100 km/h mam na liczniku 2000 obrotów. Jeśli chodzi o check engine to samo zapalanie się kontrolki daje wiele do zastanowienia. Spalanie też za duże, nawet przy ostrej jeździe nie przekroczyłem nigdy 7 litrów
 
 
polak17_17 



Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 3
Skąd: Rokitki

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 00:01   

Zgadza się. Cudów z diesla bez intercoolera nie wyciągniesz. Sam mam wersje SD a przy 120km/h ma 2500 obrotów a pali 5,73l/100km. Ja miałem przy mrozie -20 problem, że na 2200 auto przerywało i naprawdę brakowało mocy (kilka dni temu). Przyczyną mogła być mała ilość paliwa oraz woda w filtrze paliwa. Minęły mrozy i nie ma problemu. Może ktoś tą tezę potwierdzić?

W instrukcji obsługi auto, jest zapisane, że przy zapaleniu kontrolki check engine, należy się zatrzymać, wyłączyć silnik po czym odczekać ok 30 sek. i odpalić spowrotem. A jeśli kontrolka zapali się ponownie podczas jazdy, można jechać dalej bez stresu i kiedy najdzie ochota odwiedzić ASO ;)

Pozdrawiam :)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 01:38   

zywy30, Mam ten sam silnik tylko teraz z IC :wink: I obroty co do predkosci sa dobre 2500 RPM przy 120km/h tak ma byc. Ale ze nie idzie wiecej niz 130km/h to dzwine i spalanie wskazuje na to ze jestes w trybie awaryjnym. Malo mocy i duzo pali.

Mechanik ciebie oszukał bo Przeplywomierz za 400zl Boscha steruje tylko EGR wystarczyło to tylko odłączyć oraz zaślepić i bys miał spokój. Ale cos wydaje mi sie ze turbina padła tobie albo sie zawiesiła, jak kolega wyżej pisał spróbuj poruczać ścięgnem czy cos ruszy i przesmaruj.

Najlepiej by bylo zamontować sobie wskaźnik ciśnienia to bys wiedział czy działa poprawnie.

4. świecy tez raczej nie masz tylko 3 :!:

Wymiana filtra powietrza oraz paliwa jest dobrze :wink:

Sprawdz sobie jeszcze przewody ktore ida do skrzyni :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
zywy30 



Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 96
Skąd: Będzin



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 11:54   

Świece mam 4, byłem przy wymianie ich i widać tyle, że do czwartej świecy aby się dostać to nie lada problem bo przeszkadza pompa wtryskowa, ale jakoś dało radę ją wymienić. Pozatym jakie prędkości wyciągacie 86konnym dieselkiem?
 
 
polak17_17 



Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 3
Skąd: Rokitki

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:25   

Ja najwięcej pociągnąłem prawie 160km/h, ale myślę że da rady więcej bo warunki nie były sprzyjające. Nawet jeśli rzeczywiście masz 4 świece to nawet na 3 powinien Ci silnik odpalić bez zauważalnej różnicy.
 
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 14:22   

ja bym sprawdził jednak kąt wtrysku. napisz czy autko dymi i na jaki kolor
ja na a4 między bramkami po prostej 190 km/h a z górki przed balicami zamknąłem licznik 220km/h
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 14:37   

GRZYBEK82 napisał/a:

ja na a4 między bramkami po prostej 190 km/h a z górki przed balicami zamknąłem licznik 220km/h

:shock: coś nie che mi się w to wierzyć, czasem nie przerabiałeś zegarów na białe i nie ruszyłeś wskazówek?? :razz: Ja swoim roverkiem na jeszcze zimowych oponkach na a4 z Konina do Łodzi miałem 160 km/h i trochę jeszcze mogłem przycisnąć, ale się bałem. Kierownica trochę latała, a autko strasznie wyło (chyba przez te opony), po za tym szkoda mi go tak katować, no i strach też nie pozwalał [you]

Aha i wiem, że to może nie jest miejsce,, żeby pisać, ale od wczoraj jestem bardzo, ale to bardzo dumny z mojej "brytyjskiej strzałki". Wczoraj przeżyłem istny Zimowy Rajd Dakar, śniegu na drogach do mojego miasteczka po tablice rejestracyjną i po walce na leśnej drodze mój roverek dał rade :grin: Dodam tylko, że w zaspach utknął VW Golf III, Fiat Panda, VW Passat, BMW 316, a Rover 220 SD i Renault Laguna pojechały dalej :trzymasie:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 17:27   

Nie no samym 220 D bez Ic można spokojnie 160km/h jechać, jak jeszcze nic kolo mojego nie robiłem i jechałem do Francji do w Germany udało mi sie 190km/h wyciągnąć ale trwało do strasznie długo :wink:

A teraz to jak ostatnio próbowałem to wyglądało to tak:


To jakoś jednak juz nie ma reguły co do tych 4. świeć widzę bo za każdym razem jest inaczej :wink:

GRZYBEK82, W SD czy D nie ma katu wtrysku bo jest pompa mechaniczna i nic nie zobaczysz możesz tylko zobaczyć czy jak ustawisz pasek na kreski to czy tobie blokada wejdzie przy pompie, w tedy jest dobrze ustawiony zapłon.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 18:37   

Remi55 jaki wymiar masz ciapetków na przodzie? i czy sprawdzałes obroty na 4 biegu
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
iwan00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 20:19   

U mnie w Roverku też przy 120 jest 2,5k obrotów. Co do prędkości maksymalnej to musisz mieć coś nie tak. Ja przy najzupełniej standardowym silniku beż żadnych przeróbek jestem w stanie pojechać jakieś 170. Przyspieszenie od 90 do 130 przy wyprzedaniu to kwestia kilku sekund. Więc szukaj przyczyny osłabienia. Ja zaczął bym od turbiny.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 23:17   

kadzaf, Normalne 175/65 R14 :wink:

W jakim sensie czy sprawdzałem obroty na 4. biegu :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 23:56   

Moim najszybciej jechałem troche ponad 160 i jeszcze zapasu miał myślę ze tak do 180 spokojnie ale strach bo huczy cały itp - pozatym przy gazie do dechy mocno kopci.


Reguły na świece nikt nie odkrył jeszcze , ja mam 98r SD i 4 świece
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 01, 2010 15:55   

zywy


tu masz poprawne wskazania predkosci wedle obrotow silnika ....
pod te wskazania podpisze sie zapewne i kolega Brt, ktory to juz raz sie pod nie podpisal w tym watku.. http://forum.roverki.eu/v...=165km&start=40


pomiary robione na A2 w Dojczland w pogodny sloneczny dzien, felgi '15 195/50
3600 dla 165km/h


3700 dla 170km/h


3800 dla 175km/h


3900 dla 180km/h
_________________
Uniden 78 Elitte + Sirio Performer 5000
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200] Mało mocy!
sebek_200 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Lut 17, 2011 12:40
leszczu
Brak nowych postów [MG ZR 160] MAŁO MOCY
bingol1234 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Maj 31, 2010 20:00
PHJOWI
Brak nowych postów [ 214 si ] Drgania i mało mocy
tomek1808 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Cze 05, 2010 15:53
tomek1808
Brak nowych postów [214i 97] mało mocy
wrobcio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Czw Sty 01, 2009 21:23
wrobcio



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink