Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Łańcuch czy pasek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Łańcuch czy pasek

Niby łańcuch, a jednak pasek ?
Autor Wiadomość
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 12:35   [R75] Łańcuch czy pasek
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam, kupując auto, wyczytałem że pod maską znajduje się łańcuch rozrządu, który raczej się nie wymienia - super jeden problem z głowy. Natomiast otwierając klapę widzę po lewej stronie paseczek, który bynajmniej nie jest łańcuchem i w dodatku ma lekkie pęknięcie - więc do wymiany.

To jak to w końcu jest, bo chciałbym wymienić, ale żeby to zrobić to muszę wiedzieć co wymieniam ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 02, 2010 12:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 12:53   

łańcuch dotyczy rozrządu, a wielorowkowy główny napędza osprzęt ( alternator,wspomaganie,pomp płynu.).

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 12:53 ]
wymienia się pasek wielorowkowy napędu osprzętu , co 6 lat albo 150 kkm, ale lepiej przed 100 kkm. No i w razie uszkodzenia.
http://www.tomateam.pl/sklep/index.php
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Wto Lut 02, 2010 14:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 13:01   

więc to co widzę jest paskiem wielorowkowym? a to ma jakieś oznaczenie, specyfikację, jak mam to kupić? może jakiś link?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 13:04   

zamieściłem już wyżej lub http://www.tomateam.pl/sk...al=paski&c=1510
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Wto Lut 02, 2010 13:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 13:13   

Paski są 2. Jeden napędza pompę wody, alternator i pompę wspomagania.
Drugi zaś kompresor klimatyzacji.

http://www.tomateam.pl/sk...al=paski&c=1513

http://www.tomateam.pl/sk...al=paski&c=1511

Zobacz też w Inter Cars lub jakimś motoryzacyjnym.

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 13:13 ]
Są też 2 rolki prowadzące i jedna napinająca.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lut 02, 2010 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 13:15   

a to jeszcze dopytam, jak wygląda sprawa wymiany, można to zrobić łatwo samemu, czy serwis do tego potrzebny?
jak serwis to jaki koszt takiej zabawy (orientacyjnie).
no i jeszcze jeśli chodzi o sam pasek, widzę że różnica jest od 40 do 180zł, czyli dość spora rozbieżność, skąd bierze się tak różnica? tylko kwestia marży?
 
 
 
blondyn853 



Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 4
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 20:01   

ja mam właśnie pytanie w sprawie łańcuszka rozrządu. Co ile km wymienia się rozrząd. Dzisiaj kupiłem Rover 75 2.0 CDT (216000 przebiegu). Czy już powinienem się martwic wymiana? Czy tylko wymienić na początek olej, filtry, płyn hamulcowy? Proszę o poradę.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 20:21   

blondyn853 napisał/a:
Czy już powinienem się martwic wymiana?

nie .... teoretycznie ten łańcuch jest "wieczny"

blondyn853 napisał/a:
Czy tylko wymienić na początek olej, filtry, płyn hamulcowy?

:ok: .... proponuję sprawdzić przy okazji stan klocków i tarcz oraz elementów zawieszenia i jak będzie ok to lać ON i jeździć .... a i zobacz czy odpływy wody z podszybia są drożne.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 21:57   

Bulway, za 160 masz pasek oryginalny MG/Rover do wspomagania i alternatora.
Za 70 jest pasek Gates czyli zamiennik tego co powyżej.
Za 40 również pasek Gates do klimy i wody.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 22:12   

To już lepiej kup CONTITECH. Za oba paski zapłacisz ok 100zł.
CONTITECH 5PK836 i 5PK2030

http://www.iparts.pl/auto...313-100431.html
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 01:27   

git, a jak z wymianą? koniecznie serwis czy da rady samemu w 5minut? a jak serwis to jaka cena?
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 10:30   

Bulway, jak masz jakies pojecie to sam bez problemu wymienisz ,bynajmniej mi szybko i sprawnie wymiana poszła :wink:
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 10:40   

pojęcia nie mam. ale chęci do jego nabycia duże. Jeśli to łatwiejsze niż budowa rakiety to jestem gotów podjąć próbę, tylko pytanie, czy to strasznie ważna fachowa wiedza potrzebna, czy wystarczy śrubokręt, młotek, determinacja i guma do żucia ?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 11:00   

potrzebny klucz oczkowy 24 do odkręcenia napinacza.Ściągasz górną osłonę silnika i nadkole plastikowe / koło/,odkręcasz napinacz , zapamiętaj przebieg paska. Po ściągnięciu paska sprawdź czy nie trzeba wymienić rolek kierunkowych. Po założeniu paska posprawdzaj czy dobrze leży w rowkach.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 11:07   

to lepiej daj do mechanika :lol: zrobi to szybko i gwarancje na robote masz ,zobacz jak to wygląda

 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 15:26   

Ok, to zacznę od mechanika, przy tej pogodzie i tak nie miałbym gdzie się tym bawić.
a jaka cena za taką usługę się należy (orientacyjnie)?
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 15:54   

zalezy od zakładu ,a mysle ze ok 50zł za samą wymiane+paski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Czy jest pasek czy łańcuch?
Arthurro Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Maj 22, 2009 13:29
maciasw
Brak nowych postów [R75] Łańcuch czy pasek rozrządu?
piotrek78z Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Cze 25, 2008 09:54
Mutilator
Brak nowych postów [R75] Czy jest pasek czy łańcuch rozrządu
maniek.919 Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Wrz 26, 2007 09:46
maniek.919
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] 2.0 CDTI rozrząd - pasek czy łańcuch ?
Ibram Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Wrz 30, 2015 14:47
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Pasek wielorowkowy
kerbi Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Maj 06, 2011 06:47
kerbi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink