Oba Rovery 414 i 416 z klimą powinny mieć chłodnicę 52cm - taką samą.
To się zgadza, ale ta mniejsza chłodnica też w zupełności wystarczy
większe są montowane w zasadzie tylko dlatego, że w aucie z klimatyzacją przed chłodnicą jest skraplacz, co powoduje, że na chłodnicę leci z przodu już rozgrzane powietrze.
Zresztą chyba jak komuś dokładają klimę, to chłodnica zostaje, więc problemów być nie powinno
Zamontować też się napewno daje, choć nie wiem, czy nie trzeba przy tym uchwytów dokupić
dość powszechne jest zastępowanie krótsza chłodnica dłuższej w razie awarii w serii 200, gdzie podobno trudno dokupić chłodnicę do wersji z klimatyzacją fabryczną.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Bo wg katalogów moja powinna miec ponad 50 cm a ma tylko 43.
Wg jakich katalogów?
wg katalogów jakimi dysponują w sklepach motoryzacyjnych
[ Dodano: Pon Sie 27, 2007 11:29 pm ]
Camcode napisał/a:
flori@n napisał/a:
WITAM
Czy możliwe jest aby w moim roverku była chłodnica od rovera 414? Bo wg katalogów moja powinna miec ponad 50 cm a ma tylko 43.
Czy jak zamontuję NOWĄ krótszą chłodnice to auto będzie się grzało?
Pozdrawiam
Witam
Oba Rovery 414 i 416 z klimą powinny mieć chłodnicę 52cm - taką samą.
Wersje BEZ KLIMATYZACJI mają 43 cm.
pozdrawiam
W moim roverze byla chlodnica 43 cm i wg mechanika zeby wstawic dluzssza trzebaby przerabiac węze, a fabrycznie mam klimatyzacje więc sam nie wiem jak to jest
W moim roverze byla chlodnica 43 cm i wg mechanika zeby wstawic dluzssza trzebaby przerabiac węze,
napewno nie trzeba przerabiać węży, ani nic innego, tylko ewentualnie mocowania chłodnicy, ale jak dobrze kojarzę to poprostu się zakłada na innych otworach w pasie przednim (ale tylko jak dobrze kojarzę
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
W moim roverze byla chlodnica 43 cm i wg mechanika zeby wstawic dluzssza trzebaby przerabiac węze,
napewno nie trzeba przerabiać węży, ani nic innego, tylko ewentualnie mocowania chłodnicy, ale jak dobrze kojarzę to poprostu się zakłada na innych otworach w pasie przednim (ale tylko jak dobrze kojarzę
Pozwolicie Panowie, że podepnę się pod temat. Od kilku dni szukam chłodnicy do swojego Rovera 416 Si, 1.6 16V, 95 r. (wersja z klimatyzacją fabryczną). Niestety w moim mieście nie jest to takie proste. Jest jeden sklep, w którym mogę dostać taką chłodnicę, ale za 390 zł, więc póki co szukam jakiejś tańszej alternatywy. Naczytałem się, że długość chłodnicy nie ma większego znaczenia (43 lub 52). Napisałem maila do jednego sklepu i w odpowiedzi dostałem dwa linki - z chłodnicą 43 cm i 52 cm. Różnica w cenie to 60 zł, więc nie gra większej roli. Pytanie tylko - która? Z tego tematu wynika, że powinna to być chłodnica dłuższa - 52 cm ale na stronie myli mnie kod silnika i opis (nie wiem już czy ma to jakieś znaczenie czy nie). Druga pozycja to 43 cm chłodnica. Tutaj kod silnika i opis bardziej mi odpowiadają. Nie wiem jak bardzo powinienem się w ogóle sugerować kodem silnika przy chłodnicy dlatego proszę Was o pomoc. TA czy TA? I fajnie by było jakby ktoś wytłumaczył mi co oznaczają końcówki FLxx w kodzie silnika (np. 16K4FL33). Z góry dzięki za pomoc.
I jeszcze pytanie: Czy średnica króćców w obu chłodnicach będzie taka sama? Bo z rysunków wygląda, że niekoniecznie.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 20:59
Zobacz, ze roznica nie jest tylko w wymiarze. Chlodnica 1 jest do sam. z klima i nie ma krucca na wezyk z boku do odprowadzania nadmiaru plynu do zbiorniczka (idzie on z grubego gornego weza chlodnicy). 2 chlodnica juz ten kruciec ma i jest to chlodnica do sam. bez klimy (lub z dokladana).
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Czw Lut 04, 2010 12:24
sTERYD napisał/a:
napewno nie trzeba przerabiać węży, ani nic innego, tylko ewentualnie mocowania chłodnicy, ale jak dobrze kojarzę to poprostu się zakłada na innych otworach w pasie przednim (ale tylko jak dobrze kojarzę
sTERYD, dobrze kojaży
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Panowie jednak nie obejdzie się bez Waszej pomocy. Zmierzyłem swoją chłodnicę i niestety ma wymiary takie jak TA. Piszę niestety, ponieważ króciec od powrotu mam w innym miejscu (wg rysunku na stronie wnioskuję, że będzie on szedł w stronę bloku), a dokładnie tak jak TUTAJ. Do tego w błąd wprowadza mnie kod silnika podany na stronie, a dokładnie 14K4FL31. Nie znam swojego kodu, ale z tego co naczytałem się na tym forum wnioskuję, że przy silniku 16 16V, powinienem mieć kod zaczynający się od 16K..... Gdyby nie klimatyzacja, nie zastanawiałbym się dłużej i wziął tą krótszą, z drugiego linka. tam kod silnika teoretycznie powinien pasować, no i króćce wyglądają identycznie jak w mojej, uszkodzonej chłodnicy. Mam spory kłopot bo to chyba jedyny sklep, w którym mogę dostać chłodnicę do mojej 416 z fabryczną klimatyzacją. Nie chciałbym wtopić ponad 200 zł na darmo, ani uskuteczniać większego druciarstwa pod maską. Co sądzicie? Która z nich będzie odpowiednia? Obecna ma wymiary zbliżone/identyczne jak ta pierwsza (520x395x22). Według listy dostępnej przy jednej i drugiej chłodnicy, obie powinny do mnie pasować. Kolejna rzecz, która mnie myli to to, że ta krótsza jest do wersji z klimatyzacją (chociaż facet w mailu pisał, że obie są). Jeżeli sądzicie, że powinna być ta dłuższa, żeby latem w korkach się nie gotował, to przerobie może delikatnie wąż od powrotu? Co o tym myślicie? Sprawa niby prosta, bo to tylko wymiana chłodnicy i nic więcej, ale dostać jej nigdzie nie mogę, a dostać za takie pieniądze do wersji z klimatyzacją to cud. Panowie, co wybrać? Dorzucam zdjęcia jak to wygląda u mnie.
na rysunku chłodnicy króciec może być źle zaznaczony, a nawet jeśli nie jest, to tylko kwestia kawałka wężyka i na wszelki wypadek dwóch opasek
jeśli weźmiesz tą krótszą, to też będziesz musiał pokombinować z tym króćcem bo ten sztywny wężyk może tam nie sięgnąć...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 09:49
patryk512, Ta dłuższa chłodnica faktycznie będzie miała dolot wody z boku, a wylot w kierunku bloku silnika.
Jeśli Wcześniej miałeś inną chłodnicę, to może będziesz musiał wstawić dłuższą gumową rureczkę do rurki odpowietrzenia. Tak jak pisze sTERYD.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Panowie, chłodnica zamówiona i już na miejscu. Zamówiłem ją STĄD (ostatecznie większa - czyli 520x395x22). Króćce wszystkie tak jak należy. Powrót w bok tak jak na dołączonych przeze mnie zdjęciach, czyli ok. Trochę kiepsko była zapakowana i gość zrobił delikatną wgniotkę, ale to chyba nie powinno przeszkadzać, przynajmniej tak mi się wydaje. Dzięki za pomoc.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 20 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 17:46
Witam
Podepnę się pod temat. Czeka mnie wymiana chłodnicy. Mam Rover 1.6 97r z AC(ale nie wiem czy fabryczna, kupiłem go używanego). Zmierzyłem chłodnice i wyszło mi, ze ma 435x395 wymiar rdzenia a cała chłodnica ma 520x395. I mam pytanie czy wymiary podawane przez sprzedawców to wymiar rdzenia czy całej chłodnicy. Bo w zależności od tego pasuje mi jedna i druga i nie wiem którą kupić.
Pozdrawiam
Ja przy kupnie mierzyłem długość rdzenia - wyszło 520mm i taką też zamówiłem. Po otrzymaniu chłodnicy długość rdzenia to również 520 mm, także wymiary podawane przez producentów są długościami rdzenia, nie całej chłodnicy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum